Verslo ir rinkų naujienos » General Motors prisikėlimas


Autorius: LHV bankas, Parašyta: 2013-08-07 16:42.
URL: https://www.traders.lt/page.php?id=17050


Ženkliai paveikta finansų krizės 2009 m. General Motors (GM) šiuo metu atsikovoja prarastas pozicijas rinkoje, o tai „kaitina“ ir investuotojų kraują.

General Motors – viena didžiausių automobilių gamintojų, kuri 2009 m. buvo ties bankroto riba ir kurios veikla buvo restruktūrizuota – buvo mažinamos išlaidos, darbuotojų skaičius bei buvo atsisakyta gaminti Pontiac, Oldsmobile, Saturn ir Hummer markių automobilius. Krizės metu JAV valdžia suteikė dideles paskolas bendrovei, o bendrovės gelbėjimas buvo vienas reikšmingiausių JAV prezidento Barack Obama pirmosios kadencijos sprendimų. Po restruktūrizacijos naujoji General Motors įžengė į NYSE biržą 2010 m. pabaigoje, tačiau iki bankroto įmonės akcijas turėję investuotojai naujos bendrovės akcijų taip ir negavo. Po restruktūrizacijos didžiausiu naujosios įmonės akcininku tapo JAV iždas (60%), o Kanados valdžiai atiteko apie 12% akcijų dalis. Likusius akcininkus sudarė darbuotojų profesinių sąjungų fondai ir senosios GM obligacijų savininkai. Viešojo akcijų platinimo metu JAV vyriausybė sumažino turimų akcijų skaičių iki apie 26% ir iki šios dienos dalimis išparduoda likusias akcijas.



Aukščiau esančiuose grafikuose matome, jog General Motors svarbiausios rinkos yra Azijoje ir Š. Amerikoje, kuriose bendrovė užima atitinkamai 9,5% ir 16,9% rinkų dalis. Bendrovė skelbiasi, jog 2012 m. turėjo 11,5% pasaulinės naujų automobilių rinkos. Remiantis naujausiais duomenimis, per 2013 m. pirmą pusmetį GM pardavė apie 1,57 mln. automobilių Kinijoje arba 10,6% daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu 2012 m. General Motors vadovo tikslas yra padidinti Š. Amerikos padalinio EBIT pelningumą iki 10%, kai antrąjį šių metų ketvirtį jis siekė apie 7,4%. Taip pat sumažinti nuostolius Europoje ir padidinti pardavimus Kinijoje iki 5 mln. vienetų, kai 2012 m. šioje šalyje buvo parduota apie 2,8 mln. automobilių.

Prisikėlimas iš pelenų


Birželio mėnesio pradžioje po ketverių metų pertraukos General Motors (GM) akcijos ir vėl buvo įtrauktos į S&P 500 indeksą. Šis įvykis simbolizuoja didžiules bendrovės valdžios pastangas reorganizuoti įmonės veiklą, didinti pelningumą ir parodo siekį atgauti investuotojų pasitikėjimą. Be to, šiuo metu didelė įmonės gaunamų pajamų dalis skiriama JAV iždo turimų akcijų išpirkimui. Bendrovė prognozuoja, jog likusias JAV iždo akcijas supirks iki 2014 m. pirmo ketvirčio pabaigos. Taip pat vyrauja prognozės, jog po to, kai nebebus išlaidų, susijusių su akcijų supirkimu iš JAV iždo, bendrovė gali pradėti mokėti dividendus.

Praėjusią savaitę buvo paskelbti antrojo šių metų ketvirčio General Motors rezultatai. Pardavimai išaugo beveik 4% (met./met.), o pelnas, išskyrus vienkartinius veiksnius, pranoko analitikų lūkesčius, nors buvo apie 6,7% mažesnis, lyginant su praėjusių metų atitinkamu laikotarpiu. Bendrovės direktorius Dan Akerson rezultatų pristatymo konferencijos metu pareiškė, jog bendrovei sekasi gerai vykdyti veiklą dviejose pagrindinėse rinkose – JAV ir Kinijoje. Jis taip pat užsiminė, jog įžvelgia progresą Europoje, kur įmonės veikla vis dar išlieka nuostolinga.

Šiuo metu bendrovė kartu su partneriais parduoda Chevrolet, Cadillac, Baojun, Buick, GMC, Holden, Isuzu, Jiefang, Opel, Vauxhall ir Wuling markės automobilius visame pasaulyje. Gegužės mėn. buvo pranešta, jog GM statys Cadillac automobilių gamyklą Kinijoje, kad išvengtų 25% siekiančių importo mokesčių ir kad galėtų geriau konkuruoti su Audi, BMW ir Mercedes-Benz prekių ženklais.

Nauji modeliai


Investuotojams skirtose konferencijose galima įžvelgti bendrą įmonės strategiją, kuri susidaro iš kelių krypčių – kokybės gerinimo, automobilio kainos prieinamumo ir dizaino bei eksploatacinių savybių patrauklumo. Taip pat matome, jog General Motors direktoriaus Dan Akerson pastangos pagerinti pelningumo rodiklius, spartinti plėtrą Kinijoje ir suvaldyti nuostolius Europoje parodo pirmuosius rezultatus. Rinką greitu metu pasieks naujieji Chevrolet Corvette ir Silverado modeliai, kurie yra tarp 18 naujų arba atnaujinamų automobilių modelių, planuojamų pristatyti artimiausiu metu. Dar šiais metais prekybos salonus pasieks atnaujinti sedanai Cadillac CTS ir Buick Regal, o 2014 m. pradžioje turėtų pasirodyti hibridinis sportinis automobilis Cadillac ELR ir naujos kartos visureigis Cadillac Escalade.

Vienas iš naujai pristatytų modelių, 2014 m. Chevrolet Impala, liepos mėn. pabaigoje žurnalo Consumer Reports buvo paskelbtas geriausiu metų sedanu. Per 20 m. vykusį Consumer Reports automobilių reitingavimą Impala nusileido tik Tesla Model S ir BMW 1 serijos automobiliams. Consumer Reports komanda pabrėžė geras automobilio valdymo savybes ir prabangų automobilio saloną.



Aukščiau esančioje lentelėje matome, jog General Motors akcijų kaina nuo metų pradžios pakilo beveik 27%. Tuo tarpu vienos didžiausių įmonės konkurenčių Toyota akcijų kaina šoktelėjo beveik 40% ir šiuo metu įmonės akcijos atrodo brangokai. Verta atkreipti dėmesį į naujausio ketvirčio duomenis, kurie parodė, jog automobilių vienetų pardavimai išlieka panašiame lygyje, o rezultatai didele dalimi Toyota buvo nulemti valiutų kursų svyravimų. Mažiausią P/E rodiklį iš nagrinėjamų bendrovių turi Vokietijos Volkswagen. Tokį investuotojų vertinimą atspindi sudėtinga padėtis Europoje, kuri lėmė ženkliai sumažėjusį pirmojo šių metų pusmečio pelną ir prastas visų metų bendrovės pelningumo rodiklių prognozes. Apie 40% visų pagamintų automobilių bendrovė parduoda Europoje.

Lyginant dvi didžiąsias JAV automobilių gamintojas – GM ir Ford, matome, jog Ford atrodo kiek geriau nei GM pagal P/E ir EBITDA rodiklius, tačiau General Motors atrodo patraukliausia, lyginant pagal EV/EBITDA. Taip pat verta atkreipti dėmesį, jog Ford turi didžiausią skolų ir akcininkų nuosavybės rodiklį. Šis rodiklis yra toks aukštas dėl didelių trumpalaikių ir ilgalaikių finansų padalinio įsiskolinimų. Šis padalinys gautas paskolas naudoja išduodant paskolas Ford automobilių pirkėjams. Šiuo metu, kol vyrauja žemos palūkanų normos, bendrovė sugeba padengti turimus įsipareigojimus, tačiau netikėtai suprastėjus ekonominei situacijai bendrovė gali susidurti su didele skolų našta ar sąnaudomis, susijusiomis su „blogomis“ paskolomis.

Remiantis naujausiais duomenimis, GM pardavimai JAV liepos mėn. išaugo 16% (met./met.). Kanadoje GM pardavimai augo dešimtą mėnesį iš eilės, o augimas liepos mėn. siekė 3% (met./met.). GM JAV regiono pardavimų vadovas Kurt McNeil užsiminė, jog šiuo metu rinkai siūlomi nauji modeliai leis pasiekti puikius pardavimus, net esant lėtam JAV ekonomikos augimui. Tuo tarpu Kinijoje General Motors pardavimai pasiekė rekordą, kai liepos mėn. mėnesio pardavimai išaugo 11,1% (met./met.) ir siekė 221 580 automobilių. Pirmųjų septynių šių metų mėnesių pardavimai Kinijoje taip pat pasiekė rekordinį skaičių (~1,79 mln.), kadangi augo 10,7% (met./met.).

Nepaisant to, jog automobilių gamintojų rinkoje vyrauja nuožmi konkurencija, bendrovės akcijos pastaruoju metu ženkliai išaugo, kadangi ryžtinga įmonės vadovo strategija leido šiai bendrovei atsitiesti po to, kai buvo pasiekta bankroto riba. O artimiausiu metu pasirodysiantys atnaujinti bei nauji automobilių modeliai ir stipri plėtra Azijos šalyse leidžia tikėtis spartesnio nei konkurentų pardavimų augimo.

Parengta LHV banko, remiantis General Motors paskelbtais duomenimis bei ataskaitomis ir užsienio žiniasklaida (finance.yahoo.com, bloomberg.com, seekingalpha.com). Šis straipsnis yra informacinio pobūdžio ir nereiškia rekomendacijos pirkti ar parduoti minimus vertybinius popierius.