Verslo ir rinkų naujienos » Twitter IPO


Autorius: LHV bankas, Parašyta: 2013-10-11 18:09.
URL: https://www.traders.lt/page.php?id=17482


Jau praėjus daugiau nei metams po Facebook (FB) debiuto Nasdaq biržoje, dar viena socialinio tinklo valdytoja Twitter susiruošė žengti į vieną iš JAV akcijų biržų.

Twitter – tai socialinis tinkas, kuris vartotojams leidžia realiu laiku siųsti iki 140 simbolių turinčius pranešimus. Šis socialinis tinklas buvo sukurtas 2006 m. ir sparčiai išpopuliarėjo visame pasaulyje. Remiantis interneto informacijos bendrove Alexa, Twitter.com yra aštuntas pagal lankomumą interneto puslapis JAV ir vienuoliktas pasaulyje. Twitter skelbia, jog turi daugiau nei 215 mln. kiekvieną mėnesį prisijungiančių vartotojų (angl. Monthly active users, MAU) ir daugiau nei 100 mln. kiekvieną dieną prisijungiančių socialinio tinklo vartotojų. Apytiksliai apie 500 mln. Twitter žinučių yra nusiunčiama kiekvieną dieną.

Socialinį tinklą valdanti bendrovė pastaruoju metu ženkliai augo, kadangi siekė ne tik suteikti kuo geresnę paslaugą vartotojams, bet ir gauti pajamų iš reklamos bei sukauptų duomenų apie vartotojus. Remiantis antro šių metų ketvirčio duomenimis, 87% pardavimų sudaro iš reklamos gautos pajamos. Verta atkreipti dėmesį į tai, jog 76% visų pajamų buvo gauta JAV, nors dauguma vartotojų yra ne iš JAV.

Žemiau esančiuose grafikuose galima pažvelgti į pagrindinius bendrovės rodiklius ir įvertinti bent kartą per mėnesį prisijungiančių vartotojų (angl. MAU) skaičių, kuris yra vienas svarbiausių socialinių tinklų rodiklių, parodantis soc. tinklų sugebėjimą sudominti ir išlaikyti vartotojus. Matoma, jog nuo 2011 m. 1 ket. Iki 2013 m. 2 ket. bent kartą per mėnesį prisijungiančių vartotojų skaičius išaugo daugiau nei tris kartus. Taip pat verta atkreipti dėmesį, jog Twitter vis daugiau naudojasi ne JAV gyventojai. Nors įmonės veikla vis dar yra nuostolinga, tačiau pardavimai, tenkantys vienam MAU per jau minėtą laikotarpį, išaugo daugiau nei dvigubai ir siekia 0,64 USD. Ketvirtiniai Twitter rezultatai leidžia suprasti, kad sparti socialinio tinklo plėtra reikalauja didelių išlaidų. Didžiausia dalis Twitter išlaidų tenka rinkodarai ir tyrimams bei plėtrai, kurie yra būtini norint išlaikyti tokius sparčius augimo tempus. Visa tai parodo, jog įmonės vadovas ryžtingai investuoja į plėtrą ir tiki, jog augimas netrukus turėtų leisti pasiekti nenuostolingumo tašką.



Twitter ir konkurentai


Nors Twitter skelbiamas MAU skaičius (>215 mln. vartotojų) atrodo didelis, tačiau jis gerokai nublanksta Facebook skelbiamam MAU, kuris siekia 1 155 mln. vartotojų. Be to, Facebook skelbiasi gaunanti 1,6 USD pajamų, tenkančių vienam vartotojui, kai Twitter gauna apie 0,6 USD. Dar vienas socialinio tinklo Twitter konkurentas yra Google (GOOG) valdomas Google+, kuris dar 2012 m. pabaigoje skelbė, jog turi apie 235 mln. aktyvių vartotojų. Taigi matome, jog socialinių tinklų rinkoje vyrauja didelė konkurencija.

Visi socialiniai tinklai siekia palengvinti vartotojų tarpusavio bendravimą, tačiau kiekvienas jų to siekia skirtingais keliais. Pavyzdžiui, Facebook turi gerai žinomą „Patinka“ mygtuką, Twitter vienos žinutės apimtis ribojama, LinkedIn (LNKD) nusitaikiusi į profesionalų ir verslininkų ratą, o Google leidžia ne tik susirašinėti, bet ir pradėti vaizdo skambutį. Twitter viešojo platinimo registracijos dokumente pabrėžiama, jog įmonės veiklos rezultatai gali būti ženkliai paveikti, jeigu įmonė nesugebės ir toliau didinti socialinio tinklo vartotojų skaičiaus, arba vartotojams nepatiks reklamos ar tarpusavio bendravimo būdai Twitter tinkle. Taip pat pabrėžiama, jog didelė dalis pajamų yra gaunama iš reklamos, tačiau su reklamos agentūromis ar bendrovėmis nesudaromos ilgalaikės sutartys.

Remiantis Twitter paskelbtu 2000 JAV gyventojų tyrimu, kuriame buvo nagrinėjamas Twitter vartotojų aktyvumas dovanų pirkimo sezono metu, pastebėta, jog 55% socialinio tinklo vartotojų diskutuoja apie dovanų idėjas Twitter tinkle ir 64% vartotojų įsigyja produktą po diskusijų apie jį socialiniame tinkle. Taip pat skelbiama, jog 57% parduotuvių pirkėjų pasinaudoja socialiniu tinklu Twitter, rinkdamiesi parduotuvę, kurioje pirks dovanas. Twitter taip pat pabrėžia, jog per metus nuo 2012 rugsėjo mėn. skaičius pardavėjų, naudojančių šį socialinį tinklą, išaugo 1,9 karto. Skelbiama, jog pardavėjai jau rudenį pradeda siūlyti įvairias dovanų idėjas.

Twitter IPO


Twitter pateiktame akcijų platinimo (angl. IPO) registracijos dokumente nurodoma, jog bendrovės prekybos simbolis bus TWTR, tačiau nenurodoma, kokioje biržoje bus listinguojamos akcijos. Taip pat minėtame dokumente nenurodoma tiksli akcijų platinimo data, tačiau žiniasklaidoje pasirodė prognozės, jog platinimas įvyks lapkričio 15 d. Ši prognozė paremta akcijų platinimo dokumente nurodoma informacija apie esamų akcininkų galimybę parduoti turimas akcijas. Manoma, jog Twitter IPO sulauks didelio investuotojų dėmesio, nepaisant to, jog po Facebook akcijų platinimo daugelis investuotojų nusivylė minėto socialinio tinklo akcijų kainos pokyčiu. Praėjus keliems mėnesiams po IPO, Facebook akcijų kaina sumenko per pusę ir tik neseniai atsitiesė bei pranoko platinimo metu investuotojų mokėtą kainą. Verta atkreipti dėmesį ir į tai, jog Facebook žengė į biržą, kai jau daug ketvirčių veiklą vykdė pelningai, o Twitter veikla vis dar yra nuostolinga.

Vienas iš dabartinių Twitter akcininkų Saudo Arabijos princas Alwaleed bin Talal rugsėjo mėn. pareiškė, jog Twitter vertė gali siekti daugiau nei 14-15 mlrd. USD. Remiantis Twitter viešojo platinimo registracijos dokumente nurodomais duomenimis ir žiniasklaidoje paskelbtais neoficialias duomenimis, bendrovės vertė IPO metu gali siekti apie 12-13 mlrd. USD. Tokiu atveju paskutinių 12 mėn. Twitter kainos ir pardavimų rodiklis (P/S) siektų apie 29, kai Facebook ir LinkedIn P/S rodikliai šiuo metu sudaro atitinkamai 18,6 ir 20.

Remiantis anksčiau minėtais duomenimis, akcijų platinimo metu Twitter ketina pritraukti apie 1 mlrd. USD, kuriuos panaudos įmonės finansinės padėties stiprinimui ir plėtrai. Taip pat skelbiama, jog dalis gautų lėšų bus panaudota planuojamoms investicijoms įgyvendinti.

Išsamesnė informacija apie planuojamą akcijų platinimą bus paskelbta artimiausiomis savaitėmis, kai Twitter pradės IPO pristatymus potencialiems investuotojams. Taip pat Twitter turėtų ir toliau atnaujinti bei papildyti IPO registracijos dokumentus.

Parengta LHV banko, remiantis Twitter, Alexa.com ir SEC.gov skelbiamais duomenimis ir užsienio žiniasklaida (finance.yahoo.com, bloomberg.com, reuters.com). Šis straipsnis yra informacinio pobūdžio ir nereiškia rekomendacijos pirkti ar parduoti minimus vertybinius popierius.