Verslo ir rinkų naujienos » Investicinės idėjos, ruošiantis dovanų pirkimo sezonui


Autorius: LHV bankas, Parašyta: 2013-11-15 17:50.
URL: https://www.traders.lt/page.php?id=17708


Jau greitu metu vis daugiau vartotojų užplūs parduotuves, ieškodami įsigyti tai, ką galėtų netrukus padėti po eglute. Dėl to verta apžvelgti galimas šių metų pabaigos investicines galimybes.

Tyrimai ir prognozės


Google (GOOG) užsakytoje apie 2000 JAV vartotojų apklausoje nustatyta, jog daugiau pusė apklaustųjų pradės ieškoti dovanų iki lapkričio pabaigos ir apie 60% dovanas įsigys per „Juodąjį penktadienį” (lapkričio 29 d.). „Paskutinei minutei” dovanų pirkimą atidės beveik ketvirtadalis apklaustųjų.

Taip pat nustatyta, jog po eglute šiais metais turėtume daugiausiai išvysti drabužių, pramoginių dovanų, žaislų, papuošalų ir elektronikos prekių. Apklausų dalyvių planų pirkti dovanas pokyčius, lyginat su praėjusiais metais atlikta analogiška apklausa, galima išvysti žemiau esančiame grafike „Populiariausių dovanų grupių TOP 5“. Matoma, jog drabužiai išlieka populiariausia dovana. Be to, apklausos duomenys parodė, kad didžiausius biudžetus dovanų pirkimui planuoja skirti 35-49 m. sulaukę apklaustieji, tačiau atkreipiamas dėmesys į tai, jog 25-34 m. asmenų grupė šiais metais dovanoms ketina išleisti net 19% daugiau nei 2012 m.

Tuo tarpu Nacionalinės JAV mažmeninės prekybos federacijos pateiktos prognozės parodo, jog šiais metais per dovanų pirkimo sezoną (lapkričio ir gruodžio mėn.) JAV mažmeninės prekybos sektoriaus pardavimai turėtų išaugti 3,9% ir siekti 602,1 mlrd. USD. 2012 m. mažmeninės prekybos sektoriaus pardavimai dovanų pirkimo sezono metu augo 3,5%. Bendrą mažmeninių pardavimų tendenciją dovanų pirkimo metu galima išvysti žemiau esančiame grafike. Be to, prognozuoja, jog šiais metais dovanų pirkimo sezono metu elektroninės parduotuvės parduos 13-15% daugiau nei 2012 m. ir sudarys iki 13,6% visų mažmeninių pardavimų.



Įžvalgą į tai, kokių žaislų ir elektronikos prekių gamintojų produktai bus populiariausi šį dovanų pirkimo sezoną, gali suteikti didžiųjų prekybos centrų skelbiami prognozuojami šio dovanų sezono hitai. Wal-Mart ir Toys''R''Us sąrašuose pateikiamų žaislų gamintojų populiarumą galima įvertinti žemiau esančiame grafike. Kaip analogiškuose 2012 m. rengtuose minėtų parduotuvių geidžiamiausių dovanų sąrašuose dominuoja Mattel (MAT) ir Hasbro (HAS) gaminami žaislai.



Taip pat verta atkreipti dėmesį į tai, jog pasipelnyti šį dovanų pirkimo sezoną turėtų Walt Disney (DIS), kadangi tiek Walmart, tiek Toys''R''Us skelbiamuose sezono hitų sąrašuose dalis žaislų yra populiarių Disney kuriamų animacinių herojai. Be to, į Toys''R''Us pačių geidžiamiausių dovanų sąrašą pateko netrukus pasirodysianti rinkoje žaidimų konsolė Xbox, kurią gamina Microsoft (MSFT).

Investicinės galimybės


Norint pasiekti JAV mažmeninės prekybos sektorių galima rinktis SPDR S&P Retail ETF (XRT) arba Market Vectors Retail ETF (RTH). Nors abu fondai siekia atspindėti JAV mažmeninės prekybos sektorių, tačiau XRT investicinį portfelį sudaro 99 JAV bendrovių, turinčių vienodą svorį portfelyje, akcijos ir dėl to plačiau aprėpia mažmeninės prekybos sektorių negu RTH, kurio investicinis portfelis sudarytas iš 26 didžiausių JAV mažmeninės prekybos bendrovių.

Tuo tarpu norintys pasinaudoti prieš ir per šventes išaugsiančiais pardavimais ne tik mažmeninės prekybos, bet ir kitų vartojimo prekių gamintojų ir paslaugų tiekėjų (restoranų, viešbučių, prabangos prekių ir t.t.) suteikiamomis investicinėmis galimybėmis, vertėtų atkreipti dėmesį į Consumer Discretionary Select Sector SPDR Fund (XLY), Vanguard Consumer Discretionary (VCR) ir SPDR S&P International Consumer Discretionary Sector (IPD). XLY fondą sudaro 86 pozicijos, iš kurių apie 30% yra medijų bendrovės ir 18% sudaro mažmeninės prekybos bendrovės. Tuo tarpu VCR sudarytas iš 373 pozicijų, iš kurių 12% yra iš filmų ir pramogų sektoriaus, 10% restoranai ir 10% kabelinės ir statelitinio ryšio paslaugų bendrovės. Nepaisant minėtų skirtumų, abiejų ETF fondų 5 didžiausios pozicijos yra vienodos. SPDR S&P International Consumer Discretionary suteikia galimybę turėti investicijų į viso pasaulio (išsk. JAV) vartojimo prekių sektoriaus bendrovių akcijas. Fondo investicinis portfelis sudarytas iš didžiausių 163 išsivysčiusių ir besivystančių rinkų bendrovių



Vykdomi tyrimai ir statistiniai duomenys rodo, jog galima tikėtis didesnių mažmeninės prekybos pardavimų. Jeigu ir toliau tęsis vartotojų dovanų pirkimo tendencijos, tai elektroninės parduotuves šiais metais pasirinks rekordinis skaičius vartotojų. Ar ši tendencija išliks galėsime įvertinti, kai ketvirto ketvirčio rezultatus paskelbs didžiųjų elektroninių parduotuvių (Amazon.com, eBay) savininkai. Taip pat matome, jog ir šiais metais pirmauti žaislų rinkoje turėtų Mattel (MAT) ir Hasbro (HAS) gaminami žaislai. Pasipelnyti turėtų ir Disney (DIS), kadangi geidžiamiausių žaislų sąrašuose bendrovės sukurtų personažų žaislai užima net po kelias vietas. Taip pat investuotojams, norintiems pasinaudoti bendru mažmeninės prekybos augimu, verta atkreipti dėmesį apžvalgoje aprašytus ETF fondus.

Parengta LHV banko, remiantis census.gov, nrf.com, toysrus.com, news.walmart.com, google.com/think skelbiamais duomenimis ir užsienio žiniasklaida (finance.yahoo.com, bloomberg.com, etfdb.com). Šis straipsnis yra informacinio pobūdžio ir nereiškia rekomendacijos pirkti ar parduoti minimus vertybinius popierius.