Verslo ir rinkų naujienos » JAV mažmeninės prekybos gigantų ketvirtiniai rezultatai


Autorius: LHV bankas, Parašyta: 2015-08-17 17:20.
URL: https://www.traders.lt/page.php?id=21599


Ketvirtinių pasiekimų skelbimo sezonas pamažu eina į pabaigą, tačiau artimiausiomis dienomis rinkos dalyvių dėmesį patrauks mažmeninės prekybos gigantų rezultatai.

Mažmeninė prekyba pastaraisiais metais daugelyje valstybių augo dėl didžiųjų valstybių vykdytų ekonomikos skatinimo programų ir kitų veiksnių, kurie didino vartotojų pasitikėjimą ir norą išlaidauti. Žemiau esančiuose grafikuose matome, jog mažmeninės prekybos augimas (pakor. sezon.) brandžioje JAV rinkoje išlieka pakankamai tvarus. Praėjusią savaitę paskelbti naujausi duomenys parodė, jog mažmeninė prekyba šalyje liepos mėn. augo 0,6% (mėn./mėn.). Tuo tarpu per pastaruosius kelerius metus euro zonoje mažmeninė prekyba ženkliai svyravo. Žemiau pateiktame euro zonos grafike mažmeninę prekybą regione atspindi Eurostat skelbiamas indeksas (pakor. sezon.), kuris tik 2014 m. pradėjo demonstruoti aiškesnę kilimo tendenciją. Tačiau naujausi duomenys parodė, jog liepos mėn. regione mažmeninė prekyba traukėsi 0,6% (mėn./mėn.).

Kad galėtume įvertinti augančią Kinijos vartotojų svarbą, žemiau esančiame grafike pateikiame pastarųjų 10 m. mažmeninių pardavimų šalyje duomenis. Kelis kartus išaugusi mažmeninių pardavimų apimtis parodo, kodėl tiek daug tarptautinių bendrovių veržiasi atgabenti produktus į šią šalį. Tačiau pastarųjų metų duomenys rodo, jog pamažu mažmeninių pardavimų augimas silpsta ir jau liepos mėn. jis siekė 10,5% (met./met.), kai 2014 jis buvo vidutiniškai apie 12% (met./met.), o 2013 m. – apie 13% (met./met.).



Vidutinės vieno gyventojo disponuojamos pajamos suteikia papildomą įžvalgą į pasirinktų vartotojų gebėjimą įsigyti produktus ir paslaugas. Disponuojamos pajamos gaunamos iš darbo užmokesčio ar kitų pajamų atėmus mokesčius. Gauta suma yra atidžiai sekama ekonomistų, kurie siekia įvertinti bendrą ekonomikos būklę. Žemiau pateiktuose grafikuose matome, jog vidutinės JAV gyventojų disponuojamos pajamos (pakor. sezon.) pastaraisiais metais nuolatos augo. Tuo tarpu Europos Sąjungoje ir euro zonoje šios pajamos daugiausia stagnavo. Kinijos duomenys (nekor. sezon.) taip pat rodo kilimo tendenciją, kai ketvirtiniai duomenys lyginami su atitinkamais praėjusių metų duomenimis.



Nors išnagrinėti rodikliai nuteikia gana optimistiškai, tačiau vertėtų atminti, jog vartotojų nuotaikos ženkliai priklauso nuo daugelio veiksnių. Vienos didžiausių grėsmių vartotojų nuotaikoms artimiausiu laikotarpiu yra lėtėjantis Kinijos ekonomikos augimas ir JAV centrinio banko noras kelti bazinę palūkanų normą, kas lemtų didesnes NT, automobilių lizingo ir kitų paskolų palūkanas. Visa tai gali mažinti vartotojų pajamas ir gali paskatinti susilaikyti nuo naujų pirkinių. Be to, verta atkreipti dėmesį ir į valiutų kursų svyravimus, kurie tiesiogiai veikia vartotojų polinkį išlaidauti užsienyje.

Sektoriaus rezultatai


Jau ketvirtinius pasiekimus pranešusios mažmeninės prekybos bendrovės leidžia geriau įvertinti bendrą mažmenininkų situaciją ir pakoreguoja vyraujančias konkurentų, kurie dar nepaskelbė ketvirtinių rezultatų, prognozes.

Elektroninės prekybos gigantės Amazon.com (AMZN) akcijų kaina per pastarąjį mėnesį šoktelėjo 15% ir įmonės rinkos kapitalizacija pranoko didžiosios prekybos centrų valdytojos Wal-Mart (WMT) rinkos vertę. Liepos mėn. pabaigoje įmonė pranešė ne tik ženklų ketvirtinį pardavimų augimą, siekusį apie 20% (met./met.), bet ir akcininkus pradžiugino pelnu. Įprastai įmonė siekia kuo daugiau investuoti ir retai akcininkus džiugina pelningu ketvirčiu. Aršėjant konkurencijai mažmeninės prekybos rinkoje, įmonė siekia išskaidyti savo veiklą ir nori atrasti naujas verslo nišas – duomenų internete saugojimas, TV serialų, naujų produktų (Echo) kūrimas ir kt. Be to, siekiama sparčiai plėsti elektroninės komercijos verslą visame pasaulyje ir gerinti klientų aptarnavimo kokybę. Pavyzdžiui, prekės gali būti pristatytos tą pačią dieną. Verta atkreipti dėmesį į tai, jog Amazon prognozuoja, kad jos pardavimai ir toliau sparčiai augs (3 ket. 13-25% met./met.).

Priešingą situaciją parodė sveikų maisto produktų parduotuvių tinklo valdytoja Whole Foods Market (WFM), kurios ketvirtiniai rezultatai nepateisino analitikų prognozių ir įmonės akcijų kaina per mėnesį sumenko apie 19%. Be to, įmonė apkarpė visų metų pardavimų prognozes. Manoma, jog kitų didžiųjų prekybos tinklų pastangos didinti sveiko ir ekologiško maisto produktų pasirinkimą didina konkurenciją Whole Foods.

Neseniai rezultatus paskelbusi prekybos centrų valdytoja Macy‘s (M) nepateisino analitikų lūkesčių. Įmonės vadovas Terry J. Lundgren užsiminė, jog prastus pasiekimus lėmė ne tik makroekonominė aplinka, bet ir vidinės (logistikos ir kitos) bėdos. Taip pat vadovas užsiminė, jog brangęs JAV doleris kitų valiutų atžvilgiu neigiamai veikia tarptautinių turistų išlaidavimą. Dėl to įmonė sumažino visų metų pardavimų prognozę. Per pastarąsias 5 dienas įmonės akcijų kaina sumenko beveik 6%.

Kohl's (KSS) dar nuo 2014 m. įgyvendina programą, kuria siekia turėti tinkamiausią produktų pasirinkimą ir taip geriau įtikti kiekvieno kliento norams. Dėl to įmonė ženkliai investavo į IT technologijas, kuriomis siekiama padidinti vartotojų pasitenkinimą. Nepaisant to, antro ketvirčio pardavimai krito daugiau nei 7% ir įmonė pareiškė, jog metinio pelno prognozė turėtų būti ties mažesne riba. Per pastarąjį pusmetį įmonės akcijų kaina sumenko apie 19%.

Žemiau galima pamatyti preliminarų didžiųjų mažmeninės prekybos sektoriaus įmonių ketvirtinių rezultatų skelbimo kalendorių ir vidutines analitikų pelno akcijai prognozes.



Neseniai J.C. Penney (JCP) vadovu tapo buvęs Home Depot darbuotojas Marvin Ellison, kuriam teko nelengva užduotis atgaivinti sudėtingoje padėtyje atsidūrusią bendrovę po nesėkmingų buvusio vadovo Mike Ullman pastangų pritraukti jaunesnius vartotojus į parduotuves. M. Ellison atsisakė daugelio prieštaringai vertintų ir nuostolingų M. Ullman sprendimų, tačiau pareiškė, jog laukia dar daug darbo. Įmonės veikla jau daug metų yra nuostolinga ir nuo 2007 m. JCP akcijų kaina sumenko 90%. Tačiau įmonė praėjusios savaitės pabaigoje pranešė mažesnį nei tikėtasi ketvirtinį nuostolį ir įmonės akcijų kaina šovė į viršų daugiau apie 6%.

Per pastarąjį pusmetį mažmeninės prekybos gigantės Wal-Mart (WMT) akcijų kaina sumenko daugiau nei 16%, investuotojams baiminantis, jog įmonė, turinti apie 11 500 parduotuvių 27 šalyse, galimai pasiekė maksimalią plėtros ribą. Taip pat įmonę veikia didesnė konkurencija iš Target (TGT), Costco (COST) ir kitų parduotuvių tinklų. Tuo tarpu elektroninės prekybos erdvėje Wal-Mart sugebėjo užkariauti tik nedidelę rinkos dalį, lyginant su lyderiu Amazon.com.

Nuo metų pradžios vieno didžiausių JAV aprangos parduotuvių tinklo valdytojo GAP (GPS) akcijų kaina sumenko apie 16%. Šią savaitę įmonė pranešė antro ketvirčio pardavimus, kurie nepasiekė analitikų prognozių ir parodė, jog įmonei sunkiai sekasi įtikti besikeičiančiam vartotojų skoniui. Iš įmonės valdomų Banana Republic, Old Navy ir Gap parduotuvių tinklų investuotojus džiugina tik Old Navy bent metus veikiančių parduotuvių pardavimai, kurie antrą ketvirtį augo 3% (met./met.), kai Banana Republic ir Gap parduotuvių pajamos smuko 4-6% (met./met.).

Investicinės galimybės


Rinkos dalyviai daugumą didžiųjų mažmeninės sektoriaus bendrovių akcijų gali rasti JAV ar kitose investuotojams iš Lietuvos prieinamose akcijų biržose. Norintys aprėpti kuo didesnę mažmeninės prekybos sektoriaus dalį gali atkreipti dėmesį į žinomiausius ETF fondus SPDR S&P Retail (XRT) bei Market Vectors Retail (RTH). SPDR S&P Retail (XRT) investicinis portfelis yra sudarytas iš daugiau nei 100 pozicijų, kurių svoris yra vienodas, o Market Vectors Retail (RTH) sudaro 26 didžiausios mažmeninės prekybos sektoriaus bendrovės, kurių svoris portfelyje yra nustatomas pagal rinkos kapitalizaciją ir akcijų prekybos apimtis.

Mažmeninės prekybos rinka ženkliai priklauso nuo didžiųjų ekonomikų padėties, sparčiai besikeičiančių vartotojų norų ir valiutų kursų svyravimų. Be to, kiekviena įmonė vykdo skirtingas vartotojų pritraukimo strategijas ir demonstruoja skirtingus rezultatus. Dėl to investuotojai turi atlikti itin nuodugnią analizę, kad sugebėtų atrasti tiek trumpalaikių, tiek ilgalaikių investicinių galimybių.

Parengta LHV banko, remiantis įmonių skelbiamais duomenimis ir viešai prieinama informacija (vaneck.com, spdrs.com, sca.isr.umich.edu, data.stats.gov.cn, ec.europa.eu, census.gov) ir užsienio žiniasklaida (etfdb.com, forbes.com, marketwatch.com, reuters.com, finance.yahoo.com, bloomberg.com, forexfactory.com). Šis straipsnis yra informacinio pobūdžio ir nereiškia rekomendacijos pirkti ar parduoti minimus vertybinius popierius.