Autorius: LHV bankas, Parašyta: 2015-11-06 15:45.
URL: https://www.traders.lt/page.php?id=22108
Ketvirtinius rezultatus paskelbusi elektroninės komercijos gigantė privertė dar kartą įvertinti įmonės perspektyvas.
Prieš daugiau nei metus įvykęs Alibaba (BABA) IPO pasižymėjo savo dydžiu ir sulaukė reikšmingo investuotojų susidomėjimo, tačiau po IPO praėjus keliems mėnesiams rinkos dalyvius užvaldė abejonės dėl įmonės veiklos perspektyvų ir BABA akcijų kaina pradėjo kristi. Akcijų kaina nuo 2014 m. lapkričio mėn. pasiektos viršūnės šiuo metu yra sumenkusi apie 30%. Tačiau naujausi įmonės ketvirtiniai rezultatai įžiebė viltį, jog vartotojai Kinijoje vis labiau yra linkę pirkti internetu, kas gali lemti ilgalaikį teigiamą poveikį Alibaba rezultatams ir akcijų kainai.
Ketvirtiniai rezultatai
Nors Alibaba fiskaliniai metai baigiasi kovo 31 d., tačiau kad būtų lengviau nagrinėti duomenis, įmonės ketvirtiniai finansiniai duomenys bus pateikiami, remiantis kalendoriniais metais. Be įprastų duomenų, įmonė taip pat pateikia per įmonės tinklalapius parduotų prekių vertę (angl. gross merchandise volume, GMV), t.y. sudarytų sandorių apyvartą. Taip pat įmonė skelbia bent vieną sandorį per pask. 12 mėn. atlikusių vartotojų skaičių (Aktyvūs pirkėjai) bei bendrovės pajamų nuo sandorių apyvartos santykį, kuris parodo, kiek įmonė sugeneruoja pajamų iš jos valdomuose tinklalapiuose sudaromų sandorių.
Nepaisant tarptautinės plėtros, Alibaba daugiausiai pajamų (>80%) gauna Kinijoje, kur yra itin populiarūs Alibaba valdomi tinklalapiai Taobao.com ir Tmall.com. Šie tinklalapiai yra panašūs į eBay.com arba Amazon.com. Tačiau Taobao.com tinklalapyje daugiausiai prekybą vykdo smulkūs verslininkai, o Tmall.com svetainėje įprastai siūlomi žinomų prekių ženklų produktai. Taobao.com sudarytų sandorių apyvarta sudaro apie 61% visos Kinijoje Alibaba Group valdomuose tinklalapiuose sudarytų sandorių apyvartos.
„Veiklos Kinijoje rodikliai“ grafike matome, jog Kinijoje sudarytų sandorių apyvarta turi augimo tendenciją. Be to, matome, jog didžiausia apyvarta pasiekiama ketvirtą metų ketvirtį. Taip pat aiškiai matoma, jog aktyvių vartotojų skaičius nuolatos auga. Tiesa, tokių vartotojų skaičiaus augimo tempas per porą metų sulėtėjo nuo 10-14% (ket./ket.) iki apytiksliai 5% (ket./ket.).
Alibaba pajamų nuo sandorių apyvartos santykis parodo, jog komisiniais ir kitais mokesčiais Alibaba tenka apytiksliai 2,4% nuo tinklalapiuose sudarytų sandorių apyvartos. Verta pabrėžti, jog įmonei vis geriau sekasi uždirbti iš mobiliaisiais prietaisais atliekamų sandorių. Per 2015 m. 3 ket. vartotojai, pasitelkę mobiliuosius prietaisus, generavo apie 62% visos Kinijoje sudarytų sandorių apyvartos, kai 2013 m. taip buvo generuojama tik apie 7%.
Alibaba pajamos pasižymi sparčiu augimu – trečią šių metų ketvirtį pardavimai augo 32% (met./met.), tačiau svarbiausias yra ketvirtas metų ketvirtis, atnešantis daugiausiai pajamų. Visa tai galima geriau įvertinti, išnagrinėjus „Alibaba pajamos ir pelningumas“ grafiką.
Pastaraisiais ketvirčiais įmonės pelnas yra ženkliai paveiktas vienkartinių veiksnių. Pavyzdžiui, trečią šių metų ketvirtį įmonė apskaitė 2,9 mlrd. USD vertės palūkanų ir investicijų pajamas, kadangi į apskaitą buvo įtraukta dukterine bendrove tapusi Alibaba Health Information Technology Limited (241), be to, buvo užfiksuota ir kitų vienkartinių veiksnių. Dėl to „Alibaba pajamos ir pelningumas“ grafike pateikiamas grynasis pelningumas buvo apskaičiuotas pagal įmonės pateiktą pakoreguotą grynąjį pelną (angl. non-GAAP net income). Minėtame grafike aiškiai matoma pajamų augimo tendencija, tačiau grynasis pelningumas pastaraisiais ketvirčiais svyruoja ties 40-50%, kai 2013 m. jis buvo pakilęs virš 50%.
Vienišių diena
Lapkričio 11 d. ir vėl rinkos dalyvių dėmesį patrauks „Vienišių diena“, kurios metu vieniši žmonės organizuoja vakarėlius ir susitinka su draugais, o pastaraisiais metais ši diena tapo panaši į JAV vykdomą „Juodąjį penktadienį“, kurio metu mažmenininkai daro ženklias nuolaidas, kad pritrauktų pirkėjus itin svarbiu dovanų pirkimo laikotarpiu. Praėjusiais metais „Vienišių dienos“ metu Alibaba tinklalapiuose sudarytų sandorių apyvarta siekė daugiau nei 57,1 mlrd. RMB (~9,3 mlrd. USD), kai 2013 m. apyvarta buvo ties ~3,5 mlrd. USD. Ši šventė prasidėjo 2009 m. ir sulaukė didelės sėkmės. Investuotojai akylai stebės įvykius ir šiais metais, kadangi „Vienišių dienos“ pardavimai leidžia geriau įvertinti bendrą vartotojų polinkį pirkti interneto parduotuvėse ir padeda įvertinti svarbaus ketvirto ketvirčio Alibaba rezultatus.
Alibaba įvykiai ir Kinija
Šių metų gegužės mėn. Alibaba direktoriumi tapo Daniel Zhang, kuris buvo vienas pagrindinių sėkmingo „Vienišių dienos“ projekto organizatorių. Nepaisant to, Alibaba valdybos pirmininkas Jack Ma ir toliau išlaikys valdžią, kadangi neįprasta įmonės struktūra leidžia nedidelę dalį įmonės akcijų turintiems partneriams priimti svarbiausius įmonės sprendimus ir nuspręsti, kas bus įmonės vadovas. Iš viso yra 30 partnerių, kurie yra įkūrėjai bei ilgalaikiai jos darbuotojai.
Viena svarbesnių BABA akcijų kritimo priežasčių buvo pasirodę pranešimai apie paplitusią padirbtų produktų prekybą Alibaba valdomuose tinklalapiuose. Dėl šios priežasties net buvo pradėti keli tyrimai. Be to, įmonė supirkinėja kino studijas, sveikatos apsaugos ir kitas bendroves, siekdama išskaidyti savo veiklą, tačiau tai sukelia daug įtarimų, ar kapitalas yra paskirstomas naudingiausiu būdu. Taip pat investuotojus neramina Jack Ma žodžiai, jog svarbiausia Alibaba yra klientai, tada darbuotojai, o tik trečioje vietoje yra akcininkai.
Alibaba akcijų kainą taip pat ženkliai veikia Kinijos ekonomikos augimas, o jis pastaruoju metu lėtėja. Spalio mėn. pasirodę naujausi Kinijos BVP augimo duomenys parodė, jog šalies ekonomikos plėtros tempas sumenko žemiau vyriausybės nustatyto 7% tikslo. Šis tikslas neseniai buvo pakeistas – nuo šiol šalies vyriausybė tikisi pasiekti 6,5% BVP augimą per ateinančius 5 m. Be to, buvo paskelbta, jog Kinija leis poroms susilaukti dviejų vaikų, kai daugiau nei 30 metų buvo įgyvendinama vieno vaiko politika. Pastarasis sprendimas gali lemti didesnį vartojimą ilguoju laikotarpiu, kas teigiamai veiks ir Alibaba rezultatus.
Vienas didžiausių Alibaba akcininkų Yahoo! (YHOO) planuoja atskirti dukterinę įmonę, kurią sudarys Yahoo valdomas Alibaba (BABA) akcijų paketas. Atskiriama bendrovė bus listinguojama NASDAQ biržoje. Taip pat nerimaujama, jog ilguoju laikotarpiu Yahoo sumanys parduoti dalį arba visą BABA akcijų paketą.
Alibaba ir konkurentai
Elektroninės komercijos rinkos bendrovių veikla gali ženkliai skirtis. Pavyzdžiui, Amazon daugiausiai pati parduoda prekes, o Alibaba – tarpininkauja tarp pardavėjų ir pirkėjų bei užtikrina atsiskaitymą įvykus sandoriui.
Dėl sparčios šio sektoriaus įmonių plėtros dažnai yra priimamas sprendimas paaukoti pelningumą, kad būtų užkariauta kuo didesnė rinkos dalis. Dėl to Alibaba ir kitas šio sektoriaus atstoves lyginsime, daugiausiai dėmesio skirdami pajamoms ir jų augimo tempui. Lentelėje „Alibaba konkurentai“ matoma, jog dėl veiklos specifikos didžiausią dalį pajamų generuoja Amazon, tačiau ženkliausiai pajamas pastarąjį ketvirtį augino mažesnį aktyvių vartotojų skaičių turinti Alibaba konkurentė Kinijoje JD.com. Alibaba turimam beveik 390 mln. aktyvių vartotojų skaičiui prilygti galėtų nebent Amazon, kurios vadovas 2014 m. viduryje buvo užsiminęs, kad tuomet tokių vartotojų buvo apie 244 mln. Tačiau Amazon kiekvieną ketvirtį tokių duomenų neteikia.
P/S rodiklis rodo, kad šio sektoriaus bendroves investuotojai vertina dosniai. Alibaba P/S rodiklis siekia beveik 15 ir yra daug kartų didesnis nei konkurentų, o tai parodo, kad investuotojai deda itin dideles viltis, jog įmonei pavyks sparčiai augti. Per vienerius metus Alibaba akcijų kaina dėl jau minėtų veiksnių yra nukritusi daugiau nei 20%, tačiau didžiausią akcijų kainos augimą demonstravo Amazon, kurį didžiąją dalimi lėmė antrą ketvirtį iš eilės paskelbtas pelnas, kai iki šiol daugiausia dėmesio buvo skirta plėtrai, o ne pelningumui..
Alibaba akcijų kaina yra ženkliai sumažėjusi ir ilgalaikiai investuotojai vis labiau atkreipia dėmesį į šią bendrovę, kuri pelnosi ne tik iš Kinijos vartotojų, bet ir siekia užvaldyti tarptautines rinkas. Tačiau į įmonės akcijų kainą yra vis dar yra įskaičiuota didžiulė tikėtina įmonės plėtra, kuri gali ir nepateisinti lūkesčių. Dėl to Alibaba akcijos išlieka itin rizikingos, ypač trumpuoju laikotarpiu.
Parengta LHV banko, remiantis alibabagroup.com, ir.jd.com, phx.corporate-ir.net/phoenix.zhtml?c=97664&p=irol-irhome, investors.ebayinc.com ir užsienio žiniasklaida (Reuters.com, Nytimes.com, Finance.Yahoo.com, Bloomberg.com, Wsj.com, Geekwire.com, Cnn.com). Šis straipsnis yra informacinio pobūdžio ir nereiškia rekomendacijos pirkti ar parduoti minimus vertybinius popierius.