Verslo ir rinkų naujienos » Inovacijų strategas D. Moeini‘s: Intuicija gali suklaidinti, klientai – ne


Autorius: SEB bankas, Parašyta: 2018-08-23 12:54.
URL: https://www.traders.lt/page.php?id=27810


Taip tvirtina į Vilnių atvykęs dviejų verslo konsultacijų įmonių „Corporate Startup Lab“ ir „Numa“ bendraįkūrėjis iš Vokietijos Darius Moeini‘s. Įmonių inovacijų strategas šiandien SEB Inovacijų centre pristatys antrąją nemokamą spartaus verslo augimo programą mažoms ir vidutinėms įmonėms, kuri rugsėjį prasidės šiame centre. Pasak D. Moeini‘o, nesvarbu, kokio dydžio yra įmonė, ji turi pasiryžti diegti inovacijas, kitaip nespės prisiderinti prie kintančių klientų poreikių.

„Puikus inovuojančių įmonių pavyzdys yra automobilių rinkos gigantė „Mercedes Benz“, kuri šiuo metu tampa mobilumo paslaugų teikėja, o ne automobilių gamintoja. Atrodytų, kad sprendimas pradėti kurti dalijimosi automobiliais paslaugų įmonę, tokią kaip „Car2Go“, prieštarauja intuicijai, tačiau viena žinomiausių pasaulyje automobilių gamintojų mėgina iš naujo įvertinti, kaip klientai supranta mobilumą ir tuo naudojasi, bei prisitaikyti prie kultūrinių pokyčių“, – sako verslo konsultacijų įmonių „Corporate Startup Lab“ ir „Numa“ vadovas D. Moeini‘s.

Pasak jo, įmonės, pasiryžusios diegti naujoves, turi daryti daug pokyčių – keisti vidinę kultūrą, verslo strategiją, diegti technologijas. „Įmonės turi puoselėti kultūrą, kuri leistų eksperimentuoti ir klysti, nes tai yra svarbiausia verslumo ir inovacijų dalis. Taip pat joms būtina sukurti sparčią platformą ar procesą, kad būtų galima išbandyti idėjas darant greitus eksperimentus ir nepatiriant biurokratinės naštos. Trečia – įmonės turi išmanyti ir naujus skaitmeninio verslo principus, tradicinių nebepakanka“, – aiškina D. Moeini‘s.

Daug keliaujantis ir visame pasaulyje skaitantis pranešimus D. Moeini‘s savo karjerą startuolių pasaulyje pradėjo 2009 metais – pats juos kūrė ir konsultavo kitus, vėliau pasirinko įmonių konsultacijų kryptį. Penkerius metus jis dalyvavo įvairiuose projektuose, skirtuose startuoliams, įmonių inovacijoms, įkūrė „NUMA Germany“, padedančią įmonėms parengti inovacijų programas, steigti padalinius ir diegti inovacijų kultūrą. SEB Inovacijų centre vyksiančio renginio dalyviams jis pasakos, ko galima pasimokyti iš startuolių, o ko – iš didžiųjų bendrovių.

Padės augti dar būriui įmonių

Dalyvauti SEB Inovacijų centro antroje verslo augimo programoje kviečiamos 10–15 įmonių, pasiryžusių mokytis ir plėsti verslą diegiant naujoves. Pasak SEB Inovacijų centro vadovo Andriaus Bolšaičio, pirmoji mokymų programa, vykusi pavasarį, vos tik įkūrus Inovacijų centrą, sulaukė didelio įmonių susidomėjimo. Diegti naujoves norėjo įvairiausių veiklų įmonės, dirbančios su biocheminėmis medžiagomis, mediena, darbo saugos priemonėmis ir kitos.

„Pirmoje mokymų sesijoje dalyvavusios įmonės buvo itin siekiančios žinių, norinčios augti, tikėjo mokymų nauda ir savo galimybėmis kurti inovacijas. Mažoms ir vidutinėms įmonėms, diegiančioms inovacijas, labai reikalinga pagalba iš šalies. Paprastai kurti inovacijas ryžtasi startuoliai ir didesnės įmonės, jau suvokiančios inovacijų svarbą, o mažos ir vidutinės įmonės dažnai nežino, ar joms reikia naujovių, kaip tai daryti. Mūsų programos tikslas – padėti joms pamatyti, kad augimas renkantis inovacijas yra daug efektyvesnis, kad taip galima augti ne procentais, o kartais“, – sako A. Bolšaitis.

Šią mokymų programą sukūrė ir SEB Inovacijų centre įgyvendina tarptautinės konsultacijų bendrovės „Civitta“ ekspertai. Vienas svarbiausių kriterijų, lemiančių patekimą į programą ir dalyvavimo joje sėkmę, yra aukščiausio lygio vadovų ar įmonių savininkų motyvacija ir noras kurti inovacijas. Įmonės, norinčios dalyvauti spartaus verslo augimo programoje, jau gali registruotis SEB banko interneto svetainėje. Registracija vyks iki rugsėjo 13 dienos. Į programą SEB bankas investuoja po 50 tūkst. eurų kasmet, dalyviams ji nemokama.

Programa, kuri trunka tris mėnesius, susideda iš penkių vienos dienos mokymų sesijų, tarpinio progreso įvertinimo renginio ir kassavaitinių konsultacijų su „Civitta“ mentoriais. Baigiamajame programos renginyje įmonės savo idėjas pristato įvairiems Lietuvos verslo lyderiams, o geriausios trys idėjos būna apdovanojamos. Į programą nepatekusios įmonės galės dalyvauti SEB Inovacijų centro atviruose renginiuose, skirtuose verslo plėtrai ir inovacijoms skatinti. Dalyvauti nemokamoje trijų mėnesių mokymų programoje kviečiamos ilgiau negu dvejus metus veikiančios mažos ir vidutinės įmonės, turinčios didesnę kaip 1 mln. eurų metinę apyvartą ir norinčios bei galinčios kurti inovacijas.

Nauja patirtis ir lektoriams

Pasak „Civittos“ inovacijų konsultantės Andros Bagdonaitės, šioje rudens programoje dalyvaus penki kviestiniai lektoriai – pripažinti antrepreneriai ir verslo konsultantai iš Prancūzijos, Vokietijos ir kitų šalių. „Dažniausiai pasaulinio lygio konsultantai būna įpratę dirbti su startuoliais arba didelėmis įmonėmis, todėl kviesdami juos įspėjome, kad dalyvaus mažos ir vidutinės įmonės, kurios paprastai būna konservatyvesnės, vengia didesnės rizikos ir jau turi verslo patirties. Taigi šie susitikimai suteiks galimybę tobulėti ir įmonių vadovams, ir patiems lektoriams“, – pasakoja A. Bagdonaitė.

Vienas labiausiai pirmosios programos dalyviams patikusių lektorių – startuolių konsultantas, įvairiuose akseleratoriuose dirbantis Matthew Wallace Green, privertęs dalyvius išeiti iš komforto zonos. Jo paskaitose dalyviai turėjo išmokti pozicionuoti savo idėjas ir pristatyti vieni kitiems. Tai, pasak A. Bagdonaitės, padėjo komandoms sustiprėti, atrasti savo idėjų stipriąsias ir silpnąsias vietas bei išmokti jas apginti. M. W. Green‘as yra pakviestas dalyvauti ir antrojoje SEB spartaus verslo augimo programoje. Jis įmonių atstovus mokys apskaičiuoti rinkos dydį, kaip perorganizuoti įmonę, kad ji būtų parengta inovacijoms.