Verslo ir rinkų naujienos » Rusijos nafta keliauja į Europą apsirengusi indiškais „drabužiais“


Autorius: traders.lt, Parašyta: 2023-04-06 16:36.
URL: https://www.traders.lt/page.php?id=35870


Indija Europai tiekia iki 16 procentų daugiau dyzelino ir 50 procentų daugiau aviacinio kuro. Įvedus rusiško kuro embargą, pristatymas smarkiai išaugo. Remiantis Kpler ir Vortex analize, tai gali reikšti, kad perteklius yra Indijoje rafinuota rusiška nafta.

Nuo 2023 metų vasario 5 dienos, kai buvo įvestas rusiško kuro, tiekiamo jūra, embargas, tiekimas iš Indijos smarkiai išaugo. Tai iki 200 tūkstančių barelių per dieną, pranešė Reuters.

Tuo pačiu metu Kpler ir Vortex analizė rodo, kad rusiška žaliava yra dažniau apdorojama privačiose Indijos perdirbimo gamyklose. Siuntos sudarė penktadalį Indijos naftos importo 2022 metais ir pastaraisiais mėnesiais išaugo.

Iki invazijos į Ukrainą Europa iš Indijos importavo vidutiniškai 154 tūkstančius barelių dyzelinio kuro ir reaktyvinio kuro per dieną.

Tuo tarpu kovą pasibaigusiais fiskaliniais metais dyzelino eksportas iš Indijos į Europą išaugo 12 - 16 procentų, iki 150 - 167 tūkstančių barelių per dieną. Be to, 50 procentų padidėjo Indijos reaktyvinio kuro importas.

Nors neįmanoma įrodyti, kad visas perteklius yra rusiškos naftos perdirbimo rezultatas. Vis dėlto, Indija žaliavą importuoja iš viso iš 42 pasaulio šalių, bet būtent Rusija šiuo metu yra didžiausia šios žaliavos tiekėja Indijai, lenkianti Iraką ir Saudo Arabiją.

Indija kuria savo galią pasinaudodama didžiulėmis nuolaidomis, kurias gavo iš Rusijos už išteklius, kurių Vakarai nenori. Jie perka rusišką naftą žemesne nei rinkos verte ir, perdirbę, perparduoda kaip kurą.

Jiems pigi nafta yra priemonė, skirta ekonomikos plėtrai ir konkurencijai su didžiausia regiono žaidėja Kinija. Siekdami perdirbti masiškai importuojamą žaliavą, jie gerokai padidina perdirbimo pajėgumus. Šalyje, kurioje veikia 23 naftos perdirbimo gamyklos, jau statomos naujos.