Autorius | Žinutė |
2010-06-11 17:05 #121773 1 4 | |
virgism [2010-06-11 09:04]: Nežinau, nes sektoriuje , kur dirbu, pajamos kasmet auga 20-30 proc. 2008 buvo geresni nei 2007, o 2009 - nei 2008. Panašu, kad ir 2010 bus geresni nei 2009. Kas per sektorius? Laidojimo paslaugos? |
|
2010-06-11 17:27 #121784 1 | |
Lietuvių kalbos inspekcija siūlo išbraukti iš lietuvių kalbos žodyno šiuos žodžius:
mažinti, trumpinti, išmokos, pensijos, skola didėja, mokestis, naujas mokestis, akcizas, padidinti, kasos aparatai, brangsta vaistai, vyriausybė skolinasi, p.s. pastebėta, kad jie sukelia nerimą, bereikalingą spaudimą |
|
2010-06-11 17:41 #121787 2 | |
Rekomenduoju pažiūrėti Savukyno paskutinę laidą Forumas: http://www.lrt.lt/save_podcast.php?file=http://media2.lrt.lt:8811/media/ltv/20100610_Forumas.mp4 (250 MB)
Mane asmeniškai šokiravo pateikta SODROS statistika. Šalį išlaiko 28% mokančiųjų mokesčius Iš kitos pusės malonu, kad krizė paskatino žmonių domėjimasi ekonomika, paprasti žmonės pradeda suprasti realius procesus bei verslo naudą. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
2g.lt » Valstybės skola |
|
2010-06-11 18:09 #121794 | |
Finansų ministerijos duomenimis, per gegužę:
1. daugiausia pajamų surinkta iš pridėtinės vertės mokesčio(PVM) - 585,6 mln. Lt (Balandžio mėn. 579,1 mln. litų) 2. Per tą patį laikotarpį 256 mln. Lt pajamų gauta iš akcizų (Balandžio mėn.234,3 mln.litų)(už visas akcizines prekes) 3. iš gyventojų pajamų mokesčio (GPM) sudarė 71,6 mln. Lt, (Balandžio mėn.76,6 mln. litų) http://ekonomika.atn.lt/articles/view/57333/?print=true Vokelius panaikinti sudėtinga (nes teisėsauga dar buksuoja), akcizai vėl problematika (muitininkai buksuoja), lieka PVM. Kaip manote, kiek kilsim: A: 22% B: 23% C: 24% D: 25% p.s. mano prognozė PVM 22-23%, jei nieko nebus daroma korupcijos srityje. Redaguota: Re_mind (2010-06-11 19:12 ) |
|
2010-06-11 18:59 #121801 | |
Manau C:24% ir bus apeliuojama į tai, kad 2008 metais toks PVM buvo prieš rinkimus, kai Kirkilas sumažino, ir niekas nenumirė nuo to
|
|
2010-06-11 19:10 #121803 | |
oj biški supainiojau, taip, pajamų
|
|
2010-06-11 19:11 #121804 | |
lamis: pvm 24%? gal pajamu mokestis? pabandyk įsijausti į vyriausybės vaidmenį. Kokią naudą atneštų GPM 24%? ...manau sulauktum dar vieno mitingo ir reiktų stiklinti netik seimo langus, bet ir vyriausybinio "merso". O pvm toks neskausmingas ...nes ji moka visi |
|
2010-06-11 19:18 #121806 | |
O jūs manote, kad Lietuvos ekonomiką išgelbės iki 24% padidintas PVM?
|
|
2010-06-11 19:29 #121808 1 | |
Čia viename bloge žmogus radikalesnių spredimų pateikia didžioji dalys minčių išties verta dėmesio
Nedidinant bendros mokesčių naštos įvykdyti paprastą mokesčių reformą: panaikinti pelno ir pajamų mokesčius, įvesti automobilių ir nekilnojamojo turto mokesčius, jeigu reikia padidinti PVM. Tikėtinas rezultatas būtų * teisingesnė paprasčiau administruojamų mokesčių sistema, * apskaitos supaprastinimas verslui, * verslo dekriminalizavimas, žymus mokesčių mokėtojų priešiškumo ir motyvacijos vesti dvigubą apskaitą sumažinimas, lygesnės verslo konkurencijos sąlygos, * žymus santykinis darbo kaštų ekonomikoje sumažėjimas, didesnis užimtumas, mažesnis nedarbas, * ekonomikos konkurencingumo ir patrauklumo investicijoms padidėjimas dėl teisingesnių nuosavybės santykių, konkurencijos sąlygų ir skaidresnės mokestinės aplinkos, * einamosios sąskaitos deficito sumažėjimas, rinkos dalyviams praradus motyvaciją fabrikuoti išlaidas ir slėpti eksporto pajamas, * teigiama geresnio prekybos balanso įtaka valstybės kredito reitingams, * vietinių gamintojų konkurencingumo padidėjimas lyginant su užsieniečiais mažesnių darbo kaštų dėka, * investicijų santykinio patrauklumo didėjimas lyginant su vartojimu vidaus rinkoje.: http://anarchistas.lt/butinos-reformos/ |
|
2010-06-12 11:38 #121845 4 | |
Baltijos plėtros forumo metinė apžvalga
Mūsų šalis vertinama kaip nuosaiki inovatorė, gerokai atsiliekanti nuo ES vidurkio, bet žinoma dėl mokslų slėnių ir biotechnologijų. Pastaroji sritis penkerius metus augo vidutiniškai po 22 proc., 17 specialistų nusprendė grįžti iš užsienio į Biotechnologijų institutą Vilniuje. „Ernst&Young“ teigia, kad Lietuvos biotechnologijų sektorius yra vienas didžiausių regione. 99 proc. produkcijos eksportuojama į 86 šalis. 2006 m. biotechnologijų pramonės pardavimai pasiekė 90 mln. eurų - toks pat rodiklis iš buvusių sovietinio bloko šalių buvo užfiksuotas tik Vengrijoje. Apžvalgoje pažymėta, kad konkurencinė aplinka Lietuvoje yra gana palanki. Mūsų šalis pateko tarp 20 šalių, labiausiai lengvinančių sąlygas verslui (2005 m. Pasaulio banko duomenys). 2006-2007 m. šiuo požiūriu lenkėme Vengriją, Italiją, Graikiją, Lenkiją ir Kroatiją. Palyginti su ES vidurkiu, darbo sąnaudos Lietuvoje yra penkiskart mažesnės, ji turi įgudusių darbuotojų, kainos nėra didelės, visuomenė išsilavinusi (vyresnių nei 15 metų gyventojų raštingumas siekia 100 proc., kas trečias iš 25-64 metų žmonių turi aukštąjį išsilavinimą – tai yra dukart daugiau nei senosiose ES šalyse ir daugiausiai tarp Baltijos šalių). Šios aplinkybės paverčia Lietuvą patrauklia šalimi. „Doing Business“ sąraše tarp 183 šalių užimame 26 vietą. Norint įregistruoti nuosvybę reikia vos dviejų procedūrų ir trijų dienų (Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos vidurkis - 4,7 procedūros ir 25 dienų). Tačiau pagal įdarbinimo lengvumą likome 119 vietoje. Dėl menko uždarbio šalis patyrė smegenų nutekėjimą, išvyko kvalifikuoti darbuotojai, nors valstybė mokėjo už jų išsilavinimą. Žmonių trūkumas augino atlyginimus - ironiška, kad teko kviesti darbuotojus iš Baltarusijos ir Ukrainos. http://www.delfi.lt/news/economy/business/mokesciu-pakeitimai-neatnese-laukiamo-efekto-teigia-ekspertai.d?id=33343809 |
|
2010-06-12 14:16 #121853 1 | |
Kasinskij,
Respect už linką ir optimistinį tekstą. O štai pesimistinis. Iš ten pat. Patyrinėkite ir pamatysite bendrą nuomonę - jei komunistų valdymas buvo pilnas negerovių, tai konservatorių vadovavimas - visiškas marazmas, o jų priemonės neduoda rezultatų arba duoda priešingus. Sprendimai neatnešė laukiamo efekto 2000-2008 m. - didžiąją šio laiko dalį valdžioje buvo socialdemokratai - fiskalinė politika neapsaugojo nuo nekilnojamojo turto burbulų. Dabartinė Vyriausybė, reaguodama į krizę, susikoncentravo į priemones užtikrinti finansų sistemos veikimą, bet ne stimuliuoti ekonomikos atsigavimą. Lietuvos bankas sumažino reikalavimus bankų rezervams, padidinta indėlių draudimo suma, priimtas Finansinės drausmės įstatymas, sumažintas pajamų mokestis, tačiau padidėjo PVM, akcizai tabakui, alkoholiui ir degalams, panaikinta dauguma mokesčių lengvatų, sumažintos įmokos į pensijų fondus. Nė vienas iš šių sprendimų neatnešė laukiamo efekto, teigiama apžvalgoje. Didžiulė mokesčių našta, kuri ypač užgulė nedideles įmones, ir neefektyvi kova su biurokratizmu buvo tarp priežasčių, kodėl ėmė augti nedarbas, o verslas atsidūrė prastoje situacijoje. Vilkinant struktūrines reformas tapo neįmanoma nukirpti jau prarytų biudžeto išlaidų. Smunkant biudžeto pajamoms, fiskalinis deficitas pernai išaugo iki 9 proc., nors 2008 m. ūkis dar augo 3 proc., o šiemet, tikimasi, turėtų mažėti. Deficitui sumažinti Vyriausybė buvo priversta brangiai skolintis (užuot paprašiusi Tarptautinio valiutos fondo pagalbos, ji papildė piniginę išleisdama 5 metų 500 mln. eurų euroobligacijų emisiją už 9,375 proc. palūkanas). Tai tik padidino valstybės skolą, o nacionalinį iždą apkrovė papildoma našta. Tiesa, Lietuvos valstybės skola nėra pati didžiausia: Islandijos siekia 110 proc., Vokietijos – 80 proc, Lietuvos – beveik 40 proc., mažesnę skolą turi tik Estija ir Rusija. Augantis nedarbas, kuris gali peraugti į struktūrinį (jis atsiranda, kai darbo paklausos struktūra neatitinka pasiūlos) skatina naują emigracijos bangą, kuri turės ilgalaikių neigiamų pasekmių, ypač demografijai - visuomenė ima senti, taip pat ima stigti įgudusių profesionalų. Pridėjus neefektyviai dirbantį viešąjį sektorių, kuriam esą verkiant reikia reformų, ir korupciją, šaliai tampa sunku pritraukti tiesioginių užsienio investicijų. nors dabartinė Vyriausybė daugiausiai dėmesio skiria būtent pastarosioms. Vyriausybė ėmėsi švietimo, sveikatos ir socialinės apsaugos struktūrinių reformų, darbo rinką bando padaryti lankstesnę, mažina administracinę naštą, gerina priėjimą prie finansų, gerina galimybes eksportuoti ir investuoti. skatina energijos efektyvumą, planuojama supaprastinti ES struktūrinių fondų lėšų naudojimą. Iš čia vertinimas: Kirkilas: Kubilius: 1. Godumą gydyk target`u, kvailumą - stop loss`u!
2. Konservai - tai toks blogas maisto pakaitalas. 3. Darbas durnių myli - WORK SMARTER, NOT HARDER! 4. Pem` štukų vagnorkių! 5. Mudu su Izabele... 6. Laukinis kapitalizmas nustekeno žmogiškąjį kapitalą. 7. Prie Niksono |
|
2010-06-12 20:38 #121860 | |
Na taip, šie neigiami dalykai ženkliai atsiliepia mūsų ekonomikai, o kas svarbiausia eiliniam žmogui. Išvis didžioji dalys vykdomos fiskalinės politikos nelogiška ir varo į nevyltį. Aišku mažinant deficitą neteks tiek skolintis ir panašiai, bet jau geriau 2009 metais pasiskolintume iš TVF nei rinkose su tokiomis palūkanomis. Bet tada tektų šokti pagal jų dudelę, bet jeigu pagal savo nelabai gaunasi tai geriau pagal jų. Pagal Lafero kreivę, peržengus tam tikrą mokestinės naštos tašką didinant mokėsčius jų surinkimas tik mažės, o stebint iš surinkimų daugumoje šakų tas taškas jau peržengtas ir priiminėjant fiskalinės politikos pakeitimus reikia žvelgti plačiau, o ne į sausus prieš tai surenktų mokesčių skaičius. Na bet gal pradėjęs rašyti vadovėlį apie krizės įveikimą Kubilius pasidomės makroekonomikos subtilybėmis ir supras savo klaidas bei pasitaisys Apie mokestinę politiką man patiko Gylio pasisakymas :
„Ir taip aišku, kad mūsų mokesčių sistema nėra ideali ir turime visi suprasti, kad krizė yra pats blogiausias laikas naujų mokesčių įvedimui, - kalbėjo P. Gylys. – Kita problema, kad mes visiškai nematome fiskalinės politikos, matome tik biudžetinę politiką. Manome, kad per mokesčius galime paveikti ekonomiką. Iki šiol Vyriausybė ekonomikai per mokesčius tik kenkė“. Na va, ir aš savo pesimistines mintys kai kurias išreiškiau P.S. radau visą Baltijos Davoso 2010 metų ataskaitą, įdomu gi ką apie mūsų kaiminus rašo, o ypač apie Estiją, kuriai simpatizuoju. http://www.bdforum.org/download/Files/PDFContent/bdf_sorr_2010.pdf.aspx?download=true |
|
2010-06-13 21:06 #121904 8 | |
2010.06.14 VŽ straipsnis: "Diagnozė: šioje šalyje nėra vietos dirbantiems".
VŽ:
Pavojaus varpai skamba – Lietuvoje versle dirba mažiau nei trečdalis gyventojų. Tas pats trečdalis „moka“ už valstybės tarnautojų, mokytojų, pareigūnų ir valstybės išlaikytinių gyvenimą. Jei nebus reformų revoliucijos, Lietuvos laukia šiurpoka ateitis – verslas, kaip jaunoji karta, išnyks, pensinio amžiaus žmonės keiks valdžią ir sveikatos sistemą – nebus lėšų nei pensijoms, nei vaistams kompensuoti. O bitutės neš medų į kitų valstybių iždą. Nekilnojamojo turto (NT) plėtotojai ekonominio pakilimo metu galbūt ir numojo ranka į atsargumą bei analizes, tačiau, valstybei pradėjus žadėti skaisčią renovacijos ateitį, buvo atliktas išsamus rinkos tyrimas. Pagal jo išvadas Lietuva po dešimtmečio taps nuo paskolų priklausoma, išlaikytinių valstybe. Tarkime, Ignalinos rajone per ateinančius 10 m. gyventojų skaičius mažės 6,1%. Šiuo metu šiame rajone dirba ir mokesčius moka vos 20,2% žmonių, iš jų 15,6% privačiame sektoriuje. Ir beveik 80% asmenų visai neaišku, ką veikia, iš ko gyvena ir, apskritai, ar jie tebėra Lietuvoje. Vienas privataus sektoriaus darbuotojas Ignalinoje „išlaiko“ 5,4 asmenis. Iš visų Ignalinos rajono gyventojų tik 1,3% turi savo smulkųjį verslą. Ignalina nėra išskirtinis rajonas – panaši padėtis visoje Lietuvoje. Tokie tyrimo rezultatai ne tik įspėjo NT plėtojus, kad Lietuvos regionuose neverta pradėti renovacijos dabartinėmis sąlygomis, bet ir dar sykį priminė, jog būtina ir kuo skubiau gelbėti valstybę, tiksliau tuos, kurie ją išlaiko. Lietuva nyksta Minėtą tyrimą Lietuvos nekilnojamojo turto plėtros asociacijos (LNTPA) užsakymu atliko Darbo ir socialinių tyrimų institutas. Jo vadovas Boguslavas Gruževskis VŽ pasakoja, kad buvo siekiama nustatyti Lietuvos padėties diagnozę ir perspektyvą iki 2020 m. Daugiausia dėmesio šiame tyrime buvo skirta demografinių tendencijų, darbo rinkos ir ekonominio potencialo įvertinimui. „Mes, mokslininkai, mušame pavojaus varpais. Šis tyrimas nepateikia išvadų ir gelbėjimosi receptų. Turi susėsti verslas, valstybės vyrai ir rasti būdus, kaip išspręsti problemas. Akivaizdu tik viena – mokesčius didinti ir pensijas mažinti nėra išeitis“, – sako p. Gruževskis. Tyrimo metu pastebėta, kad 2010 m. pradžioje Lietuvoje gyventojų skaičius sumažėjo 21.000, 72% priežastis – emigracija. Nuo 1998 m. iki 2020 m. jaunimo, vaikų iki 14 m. sumažės apie 250.000. 2009 m. turėjome santykinį vaikų gimimo pakilimą, tačiau jo nepakanka Lietuvai išsaugoti. 1998–2020 m. darbingų gyventojų skaičius nuo 15 m. iki 64 m. gali sumažėti apie 165.000, o per tą patį laikotarpį vyresnio amžiaus (nuo 65 m.) gyventojų skaičius išaugs 100.000. „Pavojinga yra tai, kad mažėjant bendram gyventojų skaičiui sparčiai mažėja vaikų karta. Tokiu būdu mažinama mūsų reprodukcinė galia, mes prarandame vaikus, kurie paskui tampa tėvais ir užtikrina kartų atsinaujinimą. Tiek, kiek prarandame demografinio potencialo, tiek turime didinti darbo našumą ir gamybos pajėgumą“, – sako p. Gruževskis ir priduria, kad jei padėtis nesikeis, Lietuva negalės savo gyventojams garantuoti tinkamų pajamų ir tinkamos gerovės. Anot jo, aukštosios technologijos – vienintelė to galimybė.Kitas dalykas, pasak p. Gruževskio, pastebėta, kad ekonomiškai nepatraukliuose regionuose demografinis potencialas prarandamas dar sparčiau, tai yra mažiau gimsta vaikų ir sparčiau auga vyresnio amžiaus žmonių dalis. Taigi didmiesčiai tam tikru atžvilgiu stabilizuoja demografinę padėtį, kita vertus, akivaizdu, kad regionuose demografinės problemos yra kur kas skaudesnės. Robertas Dargis, LNTPA prezidentas, tokią padėtį vadina „dviejų greičių Lietuva“. Jo žodžiais, šalį tempia tik trys didieji miestai, regionai kas dieną praranda konkurencingumą ir apskritai plėtros potencialą. Vaistai jiems reikalingi jau šiandien, šiuo atveju kalba sukasi būtent apie regionams pritaikytas investicijų programas, specialias programas jauniems verslininkams. Išlaikytinių šalis Tyrimas rodo, kad gyventojų apdraustumo rodiklis Lietuvoje siekia 39% – tiek žmonių moka mokesčius ir taip išlaiko likusį 61% gyventojų. „Išskyrėme dalį žmonių, kurie moka įmokas kaip viešojo sektoriaus darbuotojai, darydami prielaidą, kad šie asmenys iš esmės nesukuria naujo produkto. Tik panaudoja jau sukurtą, tai yra dalyvauja perskirstant biudžeto lėšas. Iš esmės šią sistemą finansuoja privatus sektorius, nes jis kuria naują produktą, kuris vėliau perskirstomas ir mokytojams, ir valstybės tarnautojams, ir pareigūnams. O privataus sektoriaus dalis yra 27,6%, taigi maždaug trečdalis šalies gyventojų išlaiko 11% valstybinio sektoriaus ir 60% vyresnio amžiaus žmonių, vaikų ar ekonomiškai neaktyvių piliečių. Lietuvai kaip oras reikalingos aukštos pajamos, o jos įmanomas tik turint inovatyvią gamybą. Norint grąžinti į Lietuvą emigrantus, reikia galvoti, kur juos grąžinti. Vargu ar galėtume juos prisikviesti į tokio žemo našumo ekonomiką. Kitas dalykas, emigrantų susigrąžinimas neišspręstų problemų, nes demografiniai praradimai yra spartesni“, – svarsto p. Gruževskis. Pasak jo, įmokos ir mokesčiai neturi slopinti norų investuoti Lietuvoje. Jei nebus darbo našumo, patrauklių sąlygų čia dirbti, į Lietuvą žmonės „atvyks tik išgerti pigesnio alaus ar pigiau dantis pasitvarkyti“. Dabartinės Vyriausybės ekonomikos skatinimo planas, bandymai suvaldyti emigraciją, kaip sako p. Gruževskis, – geros pastangos. „Tačiau kokia Lietuvos ilgalaikė strategiją – aš nežinau. Koks planuojamas darbo našumas, kaip bus didinamas vidutinis darbo užmokestis, neteko niekur apie tai paskaityti, ir aš nežinau, kur rasti tokios informacijos“, – svarsto pašnekovas. Tuščios apsukos Dalis nacionalinės energijos švaistoma tuščiai, apgailestauja Rimantas Rudzkis, DnB NORD banko vyriausiasis analitikas. Jo teigimu, kone didžiausia Lietuvos bėda ir klaida – biurokratinis verslo suvaržymas. „Ypač daug verslininkų energijos nukreipta į biurokratinių reikalavimų tvarkymą, o ne naujų rinkų paiešką ar kvalifikacijos kėlimą. Šiuo metu Vyriausybė negalvoja, kaip supaprastinti mokesčių sistemą, o atvirkščiai – sistema tampa vis sudėtingesnė. Jaunimas atstumiamas nuo verslo, jis neturi nei jėgų, nei noro ieškoti būdų, kaip apeiti įstatymus ar kam nors duoti kyšį“, – problemas konstatuoja ekonomistas. Jis ragina inventorizuoti visas valstybės institucijas ir be gailesčio atsisakyti perteklinių, neefektyvių. Ponas Rudzkis svarsto, kad jau reikėtų keisti referendumo, rinkimų įstatymus, nes reikalinga stabili politinė valdžia, kuri be ilgalaikių diskusijų, kompromisų paieškų galėtų įgyvendinti ryžtingas struktūrines reformas. „Jei žinome, kad tik trečdalis Lietuvos gyventojų realiai moka mokesčius, kokio dar reikia nuosmukio, kad būtų pradėtos efektyvios reformos? Juk net neprireiks 20 m. ir Lietuva virs išlaikytinių valstybe. Kitas klausimas, kas ją išlaikys. Taigi auginame emigrantų kartą, kai kurie tėvai pasirenka specialias klases, kur anglų, prancūzų ar vokiečių kalbų mokoma nuo pirmos klasės ir kiti dalykai dėstomi užsienio kalba. Taip vaikai rengiami gyvenimui ne Lietuvoje“, – dėsto ponas Dargis. Jis taip pat pabrėžia, kad šiandien svarbiausias žingsnis – išlaisvinti verslą, ypač smulkųjį. Minėtas tyrimas rodo, kad Lietuvoje sau dirba 12% gyventojų, tačiau, pagal „Sodros“ duomenų bazę, žmonių, dirbančių sau, yra vos 2,2%. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
2g.lt » Valstybės skola |
|
2010-06-13 21:29 #121906 1 | |
NASA,
turiu pasiūlymą (anksčiau ar vėliau vistiek prie to prieisime): 1. priemame įstatymą, neatejus balsuoti bauda 100-300Lt, taip suaktyvinsime pilietiškumą, 2. sumažiname seimo narių skaičių 71-91(vietoj 141), panaikiname patarėjus (kai kas neteks 3, kai kas 2 patarėjų), automobiliai į garažą arba į aukcioną. 3. padarome referendumą 300 000 piliečių parašų, 4. renkame nauja valdžią. Man keista girdėti iš užseniečio lūpų tokius žodžius, bet jis tikrai labai gerai diagnozuoja mūsų vienybės problemą: ...bet gal galėtų atsakyti į kitą: kodėl lietuviai taip nereikalauja atsakomybės iš savo politikų, šalies lyderių ir visų kitų viršūnėlių taip pat griežtai, kaip iš moters su lagaminu troleibuse. http://www.alfa.lt/print/10370403/ p.s. ar įmanoma rinkti parašus referendumui elektroniniu būdu??? |
|
2010-06-13 21:39 #121908 2 | |
Slovakija - butų geras pavyzdys. Kiek atsimenu, iki įstojimo į ES ji buvo bene prasčiausia kandidatė. Ekonomika- suvargusi, nestabili politinė padėtis, Vakaruose laikoma vos ne diktatūra. Iš visų 10 šalių kandidačiu įstojusių į ES, Slovakija buvo silpniausia.
O ką šaliai davė mokesčių reforma? Labai aiškią, suprantamą, skaidria ir lengvai administruojama mokesčių sistema. Slovakia Said to Raise Its Forecast for 2010 Economic Growth Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I’m not sure about th’universe!
|
|
2010-06-13 21:42 #121909 1 | |
Kaip tik šiandien per Panoramą kalbėjo , kad Belgijoje už neatvykimą balsuoti skiriama ~200LT bauda.
Ponas Rudzkis svarsto, kad jau reikėtų keisti referendumo, rinkimų įstatymus, nes reikalinga stabili politinė valdžia, kuri be ilgalaikių diskusijų, kompromisų paieškų galėtų įgyvendinti ryžtingas struktūrines reformas. : Būtent, įstatymus, ir vienas pirmųjų tai Lietuvos partijų įstatymą, apsurdas kai turime 40 partijų su keistokomis bei dažnai besikartojančiomis propoguojamomis vertybėmis bei programomis. Antras taisytinas įstatymas tai jų finansavimas, kad kaip įmanoma skaidriau tai vyktų ir lobistai bei oligarchai kuo mažiau turėtų įtakos svertų išrinktoje valdžioje. Evaldas Jurkevičius siūlė šalyje sumažinti politinių partijų skaičių, bet tuo viskas ir baigėsi http://www.alfa.lt/straipsnis/10338167/?Konservatorius.uzsimojo.Lietuvoje.sumazinti.partiju.skaiciu=2010-03-29_15-10 |
|
2010-06-13 21:53 #121913 2 | |
Re_mind [2010-06-13 21:29]: p.s. ar įmanoma rinkti parašus referendumui elektroniniu būdu??? Negalima, reikia burti grupę iš min 15 asmenų, kreiptis į Vyriausiąją rinkimų komisiją ir pateikti prašymą įregistruoti grupę ir referendumo siūlomo tekstą, tada Seime kažkas ten sprendžiama, o tada duoda lapus piliečių parašų rinkimui. Peticijai galima internetu rinkti parašus. |
|
2010-06-14 11:08 #121978 3 | |
Petras Kurmelis: Dabartinė Vyriausybė, reaguodama į krizę, susikoncentravo į priemones užtikrinti finansų sistemos veikimą, bet ne stimuliuoti ekonomikos atsigavimą. imho, tikslus pastebėjimas. Po braliukų Lehmanų netyčiuko, finansų sistemos veikimo užtikrinimas tapo galvos skausmu ne tik Lietuvai: į pakaušį realiai padvelkė natūrinių mainų šaltukas, oil-for-goods tsakant. Bet, likdama ištikima pati sau, 2008 rudenį Lietuva turbūt paskutinė atsibudo ir nustebo sužinojusi, kad palūkanos "netikėtai" pasiekė svaiginančias aukštumas. Taip yra turbūt todėl, kad nepaisant gero aukštojo išsilavinimo rodiklio, Lietuvos visuomenė ir elitas kaip visuma yra gana žemo kultūrinio lygio, ypač praktikoje, gyvenime tsakant. Gerų specų vienas-antras yra, bet bendros masės jie nepersveria, ir jų prognozės (skaityk, planai ir perspėjimai), praeina valdantiesiems pro ausis kaip anglosaksiška abrakadabra. Tęstinumas(skaityk, sustabarėjimas) yra vertybė, kaip sakoma. Analogiškai, kai kaimynai (nesiverčia liežuvis vadinti broliais) estai ims stimuliuoti ekonomikos atsigavimą, Lietuvai prireiks dar gerų metų, kol "daeis". IMHO, pagal tai galima visus ateities planus daryti: sekti estų situaciją ir pridėti 9-12 mėn. "History repeats itself, first as tragedy, second as farce." Karl Marx
|
|
2010-06-14 11:12 #121980 | |
Kasinskij [2010-06-13 21:53]: p.s. ar įmanoma rinkti parašus referendumui elektroniniu būdu??? <..> Negalima, reikia burti grupę iš min 15 asmenų, kreiptis į Vyriausiąją rinkimų komisiją ir pateikti prašymą įregistruoti grupę ir referendumo siūlomo tekstą, tada Seime kažkas ten sprendžiama, o tada duoda lapus piliečių parašų rinkimui. Peticijai galima internetu rinkti parašus. Kiek turi praeiti laiko vel is naujo rinkti parasus panasiam referendumo klausimui ? |
|
2010-06-14 11:46 #121997 | |
Kiek žinau tai nelabai svarbus tas laikas, juolab kad pas mus kiek pamenu tik 2 referendumai buvo įvykę, dėl stojimo į ES ir AE pratęsimo. Jei kas domina tiksliau tai va pats įstatymas:
http://www3.lrs.lt/pls/inter3/dokpaieska.showdoc_l?p_id=267136 |