http://mic.vmi.lt/documentpublicone.do?id=1000088783
VMI prie FM, suderinusi nuomonę su Lietuvos Respublikos finansų ministerija dėl mokesčių mokėtojo pateiktos situacijos ir keliamų klausimų, susijusių su pajamų, gautų iš prekybos finansinėmis priemonėmis, pripažinimu, apskaičiavimu ir apmokestinimu, paaiškina...
II. Dėl fizinių asmenų vykdomų finansinių operacijų platformoje mokestinių aspektų.
Atsižvelgiant į prekybos platformoje sąlygas (siūlomų produktų ir finansinių operacijų su jais kiekį, pradinio įnašo dydį, ir kitas aplinkybes) galima daryti išvadą, kad šis produktas yra orientuotas į aktyvius investuotojus, todėl manome, kad platformoje operacijas atliekantys gyventojai bendru atveju, laikytini vykdančiais individualią veiklą.
Apskaičiuojant mokestinio laikotarpio individualios veiklos apmokestinamąsias pajamas, turėtų būti vertinamas metinis veiklos platformoje rezultatas, atskirai išskiriant
1) dividendus, kuriems taikomas 20 procentų pajamų mokesčio tarifas....
2) atsižvelgiant į 17 str. 1 d. nustatytas lengvatas, ..... į bendrą veiklos rezultatą neturėtų būti traukiami vertybinių popierių, išlaikytų ilgiau nei 366 dienas, pardavimo pajamų sumos bei tokių vertybinių popierių įsigijimo kaina).
Pažymime, kad šiame rašte išdėstytos nuostatos, dėl gyventojų pajamų pripažinimo momento, skiriasi nuo 2008 m. liepos 25 d. rašte Nr. (18.18-31-1)-R-6735, adresuotame apskričių valstybinėms mokesčių inspekcijoms, pateikto paaiškinimo dėl gyventojo pajamų pripažinimo prekiaujant valiutomis. Manome, kad ir minėtame 2008 m. liepos 25 d. rašte, gyventojo individualios veiklos pajamos turėtų būti pripažįstamos tada, kai gaunamos į maržinę (specialią) sąskaitą.