Autorius: indenas
|
Atnaujintas: 2011-03-31
|
Komentarai: (28)
|
Kartai: 14424
|
Vyksta labai audringos diskusijos apie Lietuvos energetikos ateitį. Tai ir suprantama, nes sprendžiamas esminis visos Lietuvos ekonomikos ateities klausimas.
Nuomonės varijuoja nuo kompozitoriaus(specialistas!) Anatolijaus Lapinsko kraštutinumo apie vien "žaliąją" energetiką, iki delfi komentatorių papokštavimų, jog su tokių kaip dabar "išminčių" valdymu po 10 metų Lietuvoje nebebus nei pramonės, nei darbingų žmonių, o likę pensininkai galės ugnimi pasišildyti ir laužuose maistą virtis 
Akivaizdu, kad už šito energetinio klausimo slypi daug interesų, daug kyšininkų ir daug demagogų-dykaduonių, tokių kaip tarybiniai energetikos "akademikai" bei jų "institutai".
Atsiribojam nuo to politinio ir suinteresuotųjų triukšmo ir pažiūrim į reikalą grynai iš racionaliosios pusės.
Taigi, tezė numeris pirmas: kraštutinis "vien žaliasis" požiūris yra naivus vaikiškumas. “Žalioji" energija yra žymiai brangesnė, o technologijos dar menkai išvystytos. Net laikantis optimistinės perspektyvos, kad per tuos 10 metų kol (ne)statysim savos atominės elektrinės, "žaliosios" technologijos žymiai pasistūmės, geriausiu atveju tokia energetika galėtų patenkinti tik keliasdešimt procentų Lietuvos išaugsiančių energijos poreikių.
Antroji tezė: Lietuva (ne)statys atominę elektrinę ilgiau, ji kainuos keliskart brangiau, o elektra bus "auksinė" ir niekas jos nepirks, nes bus nekonkurencinga, lyginant su Kaliningrado ir Baltarusijos atominių elektrinių, už kurių stovės energetinė supervalstybė Rusija, elektra. Vadinasi milijardai Lietuvos (iš kur jie?!) ir ES eurų bus beviltiškai užkasti žemėn, o nemaža tų eurų dalis papildys mūsų "atkatčikų" sąskaitas užsieniuose.
Trečioji tezė: atmetus visokius politikierių kliedesius apie "Lietuvos energetinę nepriklausomybę", vistik reikia diversifikuoti mūsų energetinę priklausomybę, mažinti šalies potencialias ekonomikos rizikas ir diegti (proto ir atsiperkamumo ribose) įvairias alternatyviąsias energetikos rūšis.
Taigi, amžinasis klausimas: "Ką daryti?". Yra dar vienas amžinasis klausimas "Kas kaltas?", bet į jį atsakymą ir taip beveik visi žino 
O daryti reikia paprastai ir optimaliai: kartu su vokiečiais nusipirkti rusų siūlomus 49% Kaliningrado Baltijos atominės elektrinės akcijų, o likus pinigų vystyti savo alternatyviąją energetiką. Be to, tiksliai reglamentavus alternatyviąją energetiką ir jos vietą Lietuvos energetikos sistemoje (kad nepasidarytų nesuderinamas bardakas), kuo plačiau į jos vystymą įtraukti privatų kapitalą ir suinteresuotus gyventojus bei jų susivienijimus, pašalinti tame reikale visas biurokratines kliūtis.
Žinoma, kai kas paprieštaraus - mūsų būsimoji atominė tik ir skirta "atsijungti nuo ruskio", o tu siūlai pirkti su vokiečiais pusę Kaliningrado AE. Pirma, joks "atsijungimas" mūsų globaliame pasaulyje iš viso neįmanomas - tai yra utopija, autarkija ir ekonominė, o tuo pačiu ir politinė, pražūtis. Antra, todėl ir siūlau tas akcijas pirkti kartu su civilizuota šalimi, geriausia Vokietija (nes ji ir taip dešimtis milijardų eurų Rusijon investavusi, todėl ją esant reikalui sudrausmins), nes koncesija su Vokietija ir bus garantas ne tik nuo Rusijos teoriškai įmanomo "šantažo", o ir - kas milijoną kartų svarbiau! - nuo mūsų politikierių idiotizmo, a la "neprileisim Ivano prie laido" ir pan.
Ką mes laimim tokiu pigiu ir genialiu sprendimu:
1)kartu su vokiečiais "iš vidaus" kontroliuojame Kaliningrado Baltijos atominę elektrinę, tame tarpe jos ekonominį efektyvumą bei saugumą, taip pat Lietuva gauna elektrinės pelno dalį;
2)Lietuva sujungia savo visai greta Nemano esančius VST tinklus su Baltijos AE tinklu ir jau iš karto gauna pelną, nelaukiant net atominės atsipirkimo;
3)išsisprendžia atominio kuro klausimas, kurį savai svajonėse esančiai atominei elektrinei vistiek tektų importuoti, gal net iš tos pačios Rusijos;
4)išsprendžiamas eksploatacinės (nors ir minimali os) taršos klausimas, kadangi jos šaltinis ne Lietuvoje;
5)išsisprendžia elektrinės atidirbusio kuro ir elektrinės didžiulių uždarymo išlaidų problema. Dėl atominio kuro utilizavimo Rusijoje reikėtų numatyti jau pirminėje akcininkų sutartyje.
P.S. Dėl "politinės nepriklausomybės". Netrukdo Rusija Lietuvai dabar jos dergti, netrukdys ir tuomet, žinoma, jeigu dar išliks toks nenugalimas noras  Juo labiau gyvenime viskas keičiasi: ir V.Landsbergis ne amžinas (duok Dieve jam sveikatos!), o ir Jungtinėms Amerikos Valstijoms slapti kalėjimai ar raketos su branduoliniais užtaisais Lietuvos teritorijoje tikrai nebebus reikalingos
1.
Parašė IT17 2009-08-27 01:11
JO sauniai cia, tik tas antirusizmas gajus lt neaisku ar nepakis kojos eilini kart, nors renkant prezidente nepakiso
na reik tiketis nugales sveikas protas ir ekonomine nauda saliai
2.
Parašė indenas 2009-08-27 11:40
Antirusizmas gajus, juo labiau, kad už jo stovi didžiulės minios iš rusofobijos labai sočiai besimaitinančių: pradedant konservatorių partija su jos "dvasiniu lyderiu", baigiant begale "saviems" pristeigtų lopatologijos "institutų" ir "centrų" su jų "analitikais" bei ideologais.
Kalbant vaizdžiai, už kiekvieno dar gyvo tremtinio bei Laisvės kovotojo nugaros stovi šimtai besočių "megztųjų berečių" (dauguma jų - išvertę kailį buvę aktyvūs sovietiniai kolaborantai) su milžiniškais šaukštais
Bet vilties teikia tai, jog plačiosios visuomenės sąmonė (gal krizės prablaivinta, gal tiesiog "atėjo laikas") keičiasi į normalesnę pusę.
Tai liudija ir ypač didelis Prezidentės Dalios Grybauskaitės, raginančios po 8-erių metų kaimietiškos (blogiausia šio žodžio prasme) V.Adamkaus "nesikalbėjimo su kaimynu" politikos užmegzti ryšius su Rusijos vadovybe, palaikymas.
3.
Parašė surskis18 2009-08-27 17:09
Nu investuotume i ta elektrine, bet vos tik Rusijos ir Lietuvos interesai susikirstu (bet kurioje srityje) butinai atsitiktu kokia "nelaime" tinkle vedanciame i Lietuva, RF teritorijoje. Ir jokie vokieciai mums nepadetu, o rusai juos dar itikintu, kad cia tik techninis gedimas. Ka tada darytume?
P.S. Beje rusai su savo teisine sistema greit nuskausmintu mus, ir dar gautusi, kad mes patys esame kalti, kad negauname elektros.
4.
Parašė indenas 2009-08-27 17:52
Jau sakiau ir dar pakartosiu: Vokietija, Didžioji Britanija, Japonija, Suomija, Italija, Kinija, begalė kitų šalių yra investavusios trilijonus eurų į Rusiją nepabijodamos jokio "interesų susikirtimo" (tie interesai susikerta kiekvieną dieną, Japonija Rusijai net teritorinių pretenzijų tebeturi!), jokių "nelaimių tinkluose" ir jokio "teisinių sistemų nesutapimo"
Reikia pagaliau atsikratyti savųjų gyvuliškos baimės, amžinosios aukos bei menkavertiškumo kompleksų, sumišusių su "demokratiniu" mesianizmu Rusijos atžvilgiu. Mes nebesame maži ir silpni, mes jau senokai esame galingiausios po JAV ekonominės ir karinės pasaulio galios - Europos Sąjungos - pilnavertė dalis!
Vadinasi, mūsų strateginis tikslas yra šlietis pirmiausia prie didžiųjų Europos valstybių ir stiprybės, pasitikėjimo savimi bei idėjų semtis pirmiausia iš jų, o ne amžinai galvoti, jog nuo rusų meškos mus gali "išgelbėti" tik įmantrūs, bet visiškai tušti, nusenusio, sovietinėje praeityje amžiams įstrigusio Profesoriaus paranojiški rašiniai!!!
P.S. Kaip geras treideris turi įveikti savo baimes ir savižudiškus instinktus, lygiai taip pat ir lietuvių tauta visa tai privalo įveikti
Žinoma, jeigu nori laisvai kurti ir turtingai, pilnavertiškai gyventi, o ne nuolat inkšti, kažką vis kaltinti ir bijoti net savo šešėlio!..
5.
Parašė newbie 2009-08-28 00:07
Indėne, ar jau bandei pavažiuoti (kaip anksčiau tau rekomendavau) iki Rusijos? Pagal rašinėlius įtariu, kad dar ne. Jei jau taip neturi laiko kelionėms, tai bent panaršyk nete, kuo baigėsi pasaulio didžiųjų kompanijų (skaityk valstybių) bendradarbiavimas su Gazprom-Rusija, įsisavinant naujus dujų telkinius. Nusvilo ir tie patys vokiečiai, ir italai, ir francai (tiesa, juos Gazprom pasikvietė atgal, kai suprato, kad vieni nepajėgs, nes trūksta technologijų).
Nors vistik geriausia būtų viską pamatyti savo akim - jei jau tingi minti į gilumą, tai galėtum traukinuku pavažiuot iki Estijos-Rusijos sienos ir savo akim pamatyti "perkrautą"(oficiali rusų valdininkų versija) geležinkelio atšaką į Estiją, kuria jau beveik du metai nepravažiavo nei vienas krovininis vagonas.
Apie alternatyvią energetiką išvis kliedi - turbūt net neįsivaizduoji, kiek pas "vokiečius "malūnų" šalikelėse sukasi? Be viso to, jie dar į Sacharos saulės elektrinę ruošiasi įmerkt 400mlrd. Ir tokios babkės kišamos į tavo žodžiais "naivų vaikiškumą", jau turint vystomą NordStreamo pigių energoresursų projektą...įdomu kodėl??? O sudalyvaut Kaliningrado projekte matomai nori tik todėl, kad iš rusų energetinio politikavimo Baltic'e jie planuoja prasukt gražaus pinigėlio (jei pasiseks ir rusai eilinį sykį jų neišdurs )
Ar verta indėne, lįst į žaliavas ir energetiką, kur nelabai ką žinai ir supranti? Turiu pastebėti, kad geriau tau gaunasi politikuot bendrom frazėm, garbinant ir propaguojant pragmatinį bendradarbiavimą su šalimi, kurioje laaabai seniai nebuvai ir nelabai įsivaizduoji, kuo ji kvėpuoja. Tuo labiau, kad, kaip matosi, naivių pasekėjų netrūksta.
6.
Parašė surskis18 2009-08-28 01:11
indene tu parodyk bent vien zmogu kuris labai klauso Landsbergio. As asmeniskai dziaugiuosi, kad jis Briuselyje. Ir daugiausia kuo gali itakoti santykius yra straipsniai i delfi. Beje galvojau, kad jo taip nekencia tik (ex)nomenklatura.
Taip apziurekime tavo isvardintas salis. Didzioji Britanija ir Kinija turi atomini ginkla ir yra vienos svarbiausiu tarptautiniu santykiu dalyves, turincios vienus is svariausiu balsu joje. Taip pat kaip ir Italija, Vokietija ir Japonija. Visos G7 nares iskyrus Kinija. Vienintele Suomija yra ne tokia svarbi valstybe. Bet nesvarbu, savo pasisakymu noriu ta pabrezti, kad isvardinai tokias salis, kurias rusai nelabai pastumdys kaa panores. Jau ko ko, bet sios salys RF tikrai gresminges negu mes. Paaiskink kodel taip tada kencia Gruzijos interesai? Atrodo sals kaip salis, bet kazkodel neteko nemazos dalies teritorijos. Atsibusk tokios kaip Lietuvos interesai pries Rusija tikrai nebutu idomus vokieciams. Jie geriau islaikytu gerus santykius su jais negu padetu ginti musu interesus.
7.
Parašė indenas 2009-08-28 10:57
newbie, gal tu koks turizmo agentūros, organizuojančios keliones į Rytus, agentas ar savininkas, kad man vis į Rusiją siūlai važiuoti? Į didžiuosius Rusijos miestus važiuoti nematau reikalo, nes pragyvenimo lygis matosi vien iš automobilių, stovinčių milžiniškų tų miestų gatvių kamščiuose, markių. Į turtinguosius Rusijos regionus važiuoti irgi nėra ko - tas pats. Skurdesnę provinciją ir taip įsivaizduoju, be to neretai pažiūriu "travel" ir "travel&living" apie Rusiją - jie tikrai didele meile Rusijai nepasižymi... Nebent iki kokios Nazranės ar Grozno palėkus
Ir interneto "sensacingų" paistalų (dar pasiūlyk nuomonę apie viską susidaryti iš delfi.lt ) apie "nusvilusias" Rusijoje Vakarų kompanijas skaityti man taip pat nereikia: visada matau įvairių šalių investicijų į Rusijos ekonomiką apimtis, struktūrą pagal šalis ir dinamiką.
Apie "žaliąją energetiką" irgi nekliedžiu, nes:
a)ji yra nepastovi ir todėl gali būti tik nedidelė (nors ir didėjanti) bendros "tradicinės" energetikos dalis;
b)net ir turtingoms šalims ji dar brangi;
c)aš nieko prieš, kad Lietuva sau naudingai kartu su vokiečiais investuotų kad ir į Sacharos Saulės elektrinę, nors dar ir neskraidau (tfu, tfu, tfu) padebesiuose
Štai dėl to, jog iš Lietuvos kvailumo bei korupcijos uždirba ir uždirbs visos šalys, tame tarpe vokiečiai, sutinku besąlygiškai.
8.
Parašė indenas 2009-08-28 10:57
<Pabaiga>
Puikiai suprantu, kad eilinį kartą būsiu teisus (šnektelsim po keleto metų). Kalbu ne apie tai, jog Lietuva pirks Baltijos AE, o kad eilinį kartą milijardai eurų bus užkasti į žemę ir papildys kyšininkų (gal ir paties?) kišenes. Rusofobija yra tik šimtąkart išbandyta priedanga labai aiškiems egoistiškiems interesams pridengti. Kaip privačiame pokalbyje atvirai prasitarė vienas aukštas konservatorius: "Lietuvoje nėra nacionalinių interesų, Lietuvoje yra tik grupiniai interesai".
P.S. Kaip dažnai būnantis Rusijoje, turėtum suprasti: Не говори, что мне делать и я не скажу, куда тебе пойти
Мир, дружба, балалайка
9.
Parašė renis 2009-08-28 15:31
keletas pastebėjimų:
visų pirma nei Lietuva, nei Vokietija negalės kontroliuoti AE saugos ir saugumo, tai yra grynai tos šalies kurioje stovi AE reikalas. Sauga ir sauguma kontroliuos rusu reguliuojanti tarnyba.
Antra. nereikėtų vokiečių taip labai sureikšminti. Kas bus jeigu vokiečiai sugalvos parduoti savo dalį Baltijos AE, kad ir tai pačiai Rusijai? Kaip tada su užnugariu? O pavyzdžių juk visai neseniai buvo (vokiškasis NUKEM Technologies perėjo rusams).
10.
Parašė indenas 2009-08-28 17:19
"Antra. nereikėtų vokiečių taip labai sureikšminti. Kas bus jeigu vokiečiai sugalvos parduoti savo dalį Baltijos AE, kad ir tai pačiai Rusijai? Kaip tada su užnugariu? O pavyzdžių juk visai neseniai buvo (vokiškasis NUKEM Technologies perėjo rusams)."
Tam yra sutartys ir derybos, pavyzdžiui kitų minoritarijų pirmumo teisė įsigyti akcijas prieš mažoritarijų.
Reikia suprasti vieną dalyką: rusams ir baltarusiams (nors už jų stovės tie patys rusai su savo pinigais, reaktoriais ir branduoliniu kuru) reikalinga buvusi Ignalinos AE bei kitų šalių vartotojų rinka. Nei Kaliningrado sričiai, nei Baltarusijai labai didelių pajėgumų nereikia. Pasistatytų rusai tą elektrinę ir be svetimšalių investicijų, bet jie nori tuo pačiu užsitikrinti ir rinką savo elektrai.
Pats nesąmoningiausias scenarijus: rusai ir baltarusiai pasistato tik po vieną reaktorių vien savo reikmėms, lietuviai irgi pasistato atominę elektrinę tik savo reikmėms, o rinkas izoliuoja vieną nuo kitos (kaip?), su skirtingomis vidinėmis kainomis ir atskirtais tinklais. Bet juk tai ekonominis absurdas! Tame logikos būtų ne daugiau, negu siūlyme "lietuvišką" internetą atjungti nuo "rusiško".
11.
Parašė indenas 2009-08-28 17:20
<Pabaiga>
Pasaulio energetika (kaip ir visa pasaulinė ekonomika) vystosi rinkų atvėrimo, demonopolizavimo, konkurencijos skatinimo ir vartotojų laisvo pasirinkimo kryptimi, o ne izoliavimosi ir autarkijos kryptimi!
O laisvai konkuruoti eksporto rinkose neišvengiamai brangesnė Lietuvos naujosios AE elektra su žymiai pigesne rusiška-baltarusiška elektra tikrai nepajėgs. Nežinau ar atsiras tokių kvailių, kurie skirtų milijardus eurų tokiam beviltiškam "lietuviško taikaus atomo" projektui...
Net "Maxima" ir ta jau viską suprato. Privatininkai tai ne svetimus visuomenės pinigus žarstantys politikai, kad praradinėtų milijardus vien tik tam, kad kažkoks užsikonservavęs senelis ir keli jo padlaižiai galėtų kasdien pajausti malonumą tulžimi pasispjaudydami
P.S. sliux, kodėl vis "komentaras per ilgas"??? Negi tik 255 simbolius tepriima?
12.
Parašė newbie 2009-08-29 17:49
Indėne, gali siuntinėti mane kur nori, bet sakau tiesiai - tavo rašinėjimai apie energetiką yra tiesiog diletantiški tuo atveju, jei šioje srityje nieko nesupranti; o jei visgi kažkiek susigaudai - tai gryna politiškai orientuota demagogija.
Pirma pasidomėk "Nitol Solar" ir "Nano Solar" projektais - patys rusai aktyviai vysto alternatyvią energetiką. Gal bent tavo garbinamos šalies didžiuliai verslo projektai padės tamstai suprasti, kad teiginys "žaliasis" požiūris yra naivus vaikiškumas" yra švelniai sakant niekinis.
Prieš galvojant ar rašant apie strateginę partnerystę (ypač su Rusija energoresursų klausimais), visada reikėtų pasidomėti potencialaus partnerio norais, planais ir pozicionavimu. Šiuo klausimu parodomieji galėtų būti Štokmano ir Sachalino-2 atvejai. Ir jei superturtingos įtakingų valstybių kompanijos šitaip išdūrinėjamos, tai kokioj vietoj būtų lietuviai?
Kartojuosi - verslas ir pinigai neturi tautybės, bet konkretūs verslininkai ją turi su visais tos tautybės mentalo įpatumais. Važinėju į Rusiją ir dirbu su rusais, nes daugmaž tuos įpatumus suprantu; tų kelionių dėka kažkiek žinau ir šalies situaciją. Gi tu čia rašinėji iš neto ir TV susikurtas savo fantazijas. O į pastabą, kad tos fantazijos stipriai atitrūkę nuo realybės, sugebi pasiūsti... ??? Galiu kokį kartą ir atsakyti rusiškai
13.
Parašė indenas 2009-08-29 19:58
Atsiprašau jeigu įsižeidei, bet aš tik pajuokavau. Juo labiau kad tai buvo ne "pasiuntimas", bet tik švelnus paraginimas nedrausti kitam pasakyti savo nuomonę vien dėl to, kad ji tau atrodo diletantiška. Maniau, protingas žmogus, suprasi - bet tiek to, su tavimi nebejuokausiu.
O daug ginčytis nematau prasmės. Juk rašau kad vien "žalioji energetika" kol kas yra naivus ir brangus vaikiškumas.
Kad jau esi toks kompetentingas Rusijos mentaliteto ir energetikos klausimais, vietoj siuntinėjimo rusiškai geriau parašyk keliais sakiniais savąjį problemų sprendimo matymą arba - dar geriau - duok nuorodas į tinklalapius bei straipsnius, kuriuose tavo kvalifikuota nuomonė plačiai išdėstyta.
Dabar gi susidaro toks negeras įspūdis, kad nori tik pasigirti dažnai važinėjąs į Rusiją ir turintis ten verslo reikalų...
Be to, jau anksčiau klausiau ir negavau atsakymo: koks velnias tave verčia prasidėti su ta blogąja ir prakeiktąja Rusija, o ne kreipti savus verslus į "civilizuotą" pasaulį??? Juk jei net superturtingos įtakingų valstybių kompanijos šitaip išdūrinėjamos, tai kodėl Rusijon taip veržiasi tūlas newbie ir iki šiol dar gyvas?
14.
Parašė surskis18 2009-08-30 11:49
Nu didysis energetikos eksperte, jei jau rusai tokie patikimi partneriai, tada atsakyk man i klausima, kodel neveikia naftotekis "Druzba"???
15.
Parašė newbie 2009-08-30 21:15
Indėne, tikrai neįsižeidžiau, nes nebuvo dėl ko. Tiesiog norėjau bakstelti pirštu į tam tikrus pasikeitimus tavo diskutavimo manieroje. Beje keičiasi ir dienoraščio rašinių analitinis gilumas - toks jausmas, kad paskutiniu metu kažkaip slysti paviršium.
Atsakant į klausimą: mano nuomonė energoresursų klausimu yra paprasta, netgi elementari: tam tikras kiekis diversifikuotų kanalų labai padidina derybinę galią. AE Lietuvai naudinga pirmiausia todėl, kad tik išskirtinai dėl jos tampa įmanomas elektros jungčių su lenkais ir švedais projektas. Priešingu atveju tos jungtys yra neprasmingos. Turbūt neneigsi, kai nepastačius AE ir jungčių, ir vieninteliu galimu tiekėju tapus RAO, elektrą iš jo prisieitų pirkt pobrangiai. Tuo pačiu tai būtų precedentas branginti kitus energoresursus iš rytų. Pasižiūrėk pvz. į Gazpromo dujų kainodaros formavimo principus: gręžt, kiek įmanoma išgręžti šiandien, ir nesvarbu, kaip tai atsilieps rytoj - iš patirties galiu sakyti, kad tokie verslo darymo principai yra būtent dėl atitinkamo tautinio mentaliteto. Tuo tarpu esant alternatyviems šaltiniams, rusai, kurių dauguma yra iš esmės draugiški žmonės, gali būti tikrais neblogais verslo partneriais.
Atkreipiu dėmesį, kad būtent iš tokių pozicijų tie patys vokiečiai vysto bendradarbiavimą su rusais. Tai ir turėjau galvoje, siūlydamas pažvelgti į nagrinėjamą temą tam tikra prasme iš vidaus, t.y. pačių rusų arba vokiečių akimis. O tu iš karto - "gal tu koks turizmo agentūros, organizuojančios keliones į Rytus, agentas ar savininkas"... No offense, indėne, tikiuosi pusėtinai suprantam vienas kitą, galima ir aštriau juokauti, nepriimu to asmeniškai. Tiesiog norisi, kad tavo žvilgsnis į aprašinėjamas temas išliktų toks pat gilus, kaip buvo anksčiau .
16.
Parašė indenas 2009-08-30 22:40
surskis18, susitark su savo savo lenkais dėl provokacinės "lenko kortos" atšaukimo, susitark su lenkų "dvasininkais", kurstančiais "tuteišius" dėl WILNO NASZE, įtikink Dalią Grybauskaitę, jog Lietuvoje yra ir bus valstybine tik lietuvių kalba, be jokių perbrauktų "l" ir tada aš nors rytoj važiuoju tartis į "Транснефть" dėl "Družbos" vamzdžio remonto
newbie, įvertinau tavo mane pribloškusį korektiškumą, niekad nepastebėjau kad šliaužiu ne paviršiumi , todėl Tamstai atsakysiu tik kitą savaitę - reikia susikaupti ir nors kartą atsakyti nepaviršutiniškai
17.
Parašė IT17 2009-08-31 00:35
indene, ka tu cia apie lenkus rasyneji, lenku korta tiesiogiai skirta uzsienio salies pilieciams kurie gyvena ne es salyse, kad jie lengviau patektu i lenkija ir jaustu rysi. ir ne prie ko cia jokios provokacijos, nereik per daug lietuviams susireiksmint, o del lenku ir lietuviu "meiles" vieni kitiems, tai ji abipusiai tokia pati is abieju pusiu. apie wilno nase, tai apskritai pezalai is senoves, simta metu jiems tas wilno reikalingas, sakau dar karta kolega uzteks susireiksminti. ir dar nera ten jokiu perbrauktu I, L raide perbraukta ir originalo kalba butent mano pavarde ir turetu buti su perbraukta L raide . as asmeniskai nei reikalauju nei ka, kad lt butu rasoma lenkiskos raides, del tarptautines praktikos siuo klausimu nieko nezinau, taciau jei kitose salyse tokia praktika yra, tai tada ji gali buti pritaikyta ir lt, jei nera, tuomet tiesiog tereikia pasakyti lenkams ne ir tiek, cia jau lietuvos reikalas. o del druzbos, tai ne tik pkn orlen reikalas, taciau ir lt reikalas, taigi draugiskai ir bendrai reikia ta reikala ir isspresti. lenku premjeras yra tikrai labai super politikas ir nieko jis pries lietuva ir lietuvius neturi, cia lietuviams amzinai tos nesamones su wilno nase vaidenasi, laikas issiblaivyti
18.
Parašė indenas 2009-08-31 12:48
IT17, atsiprašau jei užgavau nacionalinius jausmus Ten buvo L mažoji raidė, todėl tau ir pasirodė kaip i didžioji. Lenkiškai suprantu, rašyti sekasi jau sunkiau.
Lietuviai (tiksliau, jų kvaili politikai) susireikšmina tik prieš Rusiją, dar šiek tiek prieš šios "drauges": Italiją, Prancūziją, Vokietiją. Tiek Lenkijos, tiek JAV, tiek kitų Rusijos "priešių" atžvilgu lietuviai nuolankūs kaip paskutiniai baudžiaunininkai
Tavo išvardytais klausimai pasilieku savo bekompromisę nuomonę:
a)jokių "kortų" svetimuose kraštuose: nei lenko, nei ruso, nei kino, nei lietuvio. Tai pavojingas ir šovinizmą, tautinę bei kitokią nesantaiką kurstantis precedentas, ypač kitataučiais kompaktiškai apgyvendintose svetimų valstybių atskirose teritorijose;
b)nėra tos meilės tarp lietuvių ir lenkų - nei abipusės, nei vienpusės. Ji dirbtinai ir politizuotai kurstoma tik dėl šiose valstybėse esančių rusofobiškų jėgų interesų. Liublino unijos jubiliejaus minėjimas, kuomet V.Adamkui Lenkijoje buvo įteiktas kažkoks diplomas su įrašu "Waldiemar Adamkiewicz" yra didžiausia gėda tuometinei Lietuvos valdžiai ir mūsų valstybės išpurvinimas. Būtų gerai, jei dabartinė Prezidentė tokių nesąmonių nedarytų;
19.
Parašė indenas 2009-08-31 12:48
<Pabaiga>
c)dėl WILNO NASZE irgi nefantazuoju, nes tokių pareiškimų nuolat girdisi iš aukščiausių Lenkijos pareigūnų, tame tarpe iš tavo taip giriamo Lenkijos premjero;
d)jokių pavardžių rašymo asmens dokumentuose ar įvairių dabartinių oficialių pavadinimų kitokia, negu valstybinė kalba: nei lenkų, nei rusų, nei kinų, nei žemaičių! Visur kitur - mielai prašom;
e)ir jau virš absurdo visokie savivaldybių "priskyrimai" Kristaus karalystei ar kokiai nors Rzeczpospolitai, Rusijos imperijai ir panašios nesąmonės. Už jas turi būti numatyta griežta baudžiamoji atsakomybė.
Šitais esminiais Lietuvos valstybingumo klausimais nepripažįstu jokių kompromisų ir "liberalizmo".
Kitaip nuspręsti gali tik mūsų valstybės Suverenas - Lietuvių Tauta - visuotiniu referendumu!
20.
Parašė IT17 2009-08-31 13:04
Indene, nesizeidziau, man tik siaip nesuprantamas tas menamas ir eskaluojamas lenku ir lietuviu susipriesinimas. nezinau as ten del wilno nasze ir pan., gal kokie ten smulkus seimo nariai, arba nerimta spauda apie tai parasyneja ir pasneka, bet oficialus politikai kiek domiuosi lenkijos reikalais, aisku nelabai gyliai, daugiau is ekonomines puse, tai neteko girdet, skaityt apie kazkokia priespriesa lietuvai ir vilniaus savinimasi 
na taip sutinku, lenkai megejai kartais va su sitais dalykeliais kaip pavardziu rasymas ir t.t. pazaist, bet tai ko lietuvos atstovai aiskiai nepasako, kad jiems tai nepriimtina nezinau, nes del to manau nebutu jokiu problemu ar konfliktu 
ok bicki ne i tema nukrypom
o del mazeikiu, tai speju ta proga grybauskaite ir buvo varsuvoje penktadieni, kad pakalbetu ir apie tai. va dabar pas juos putinas atvyksta irgi kazkokie zaidimeliai nusimato, kurie ir dabar jau zaidziami, tipo vos ne lenkai kalti del antro pasaulinio ir jie bendradarbiavo su vokietukais, na gal ir taip, nesigilinsiu ir nesigincysiu siuo klausimu, bet ruseliai kazka sumane musu regiono atzvilgiu
21.
Parašė surskis18 2009-09-02 15:54
Indene, tu man paaiskink kuo susije naftotekis "Druzba" ir Lenkija. Turbut pagal tavo siaura logika, Mazeikiu Nafta reikejo parduot rusams, juk gautume daugiau pinigu. O jei VSD neleistu, reiktu juos isvadint, kvailais.
Jei jauti lenkams neapykanta, kraustykis is savo Vilniaus. Vaziuok i Kauna. CIa lenku nera. Nors speju greit prisineketum ir gautum i snuki. Kaunas tuo ir geresnis, kad nera tokiu durneliu kaip tu.
P.S. Gali sakyt, kad elgiuosi kaip mazas vaikas ir nesusitvardau, bet galiu pilnai atsakyt uz savo parasyma. O jei i mano klausima kodel neveikia "Druzba", pareiski, kad as ginu Lenkijos interesus, tai gal tu isvis patylek.
22.
Parašė indenas 2009-09-02 16:12
Tegu skaitytojai sprendžia kuris iš mūsų didesnis durnelis, jeigu iki šiol dar nenusprendė 
23.
Parašė surskis18 2009-09-02 19:10
Nors sia kova turbut pralaimesiu, bet pritariu, kad spestume ne mes
24.
Parašė Vall2 2011-03-31 13:10
Indenas, pritarciau Jusu pasiulymui
25.
Parašė siaures vejas 2011-03-31 21:36
is kur tas nesibaigiantis noras imtis valdisku statybu? atominiu ar zaliu, kolektyviniu ar nepriklausomu...
paziurekim i esamus objektus: Valdovu rumai, Nacionalinis stadionas ir t.t.
gal Rusiska valstybine statyba siu ydu neturi?
pradziai bent jau pasidomekim Kaliningrade jau dirbusiu Lietuvos imoniu patirtimi 
kokios problemos tiesiog nusipirkti reikalinga elektros kieki is svedu, lenku, latviu, baltarusu ir (kodel gi ir ne) Kaliningrado AE? juolab kad pastarieji (atsizvelgiant i santykius su Lenkija) pajegumu atrodo tures daugiau nei pirkeju.
is esmes bet kokia valstybine statyba visada yra neefektyvi ir daro gan didele zala mokesciu moketojui. Kas mus plikus veja i Kaliningrado dilgeles?
kokia yra valstybinio kapitalo kaina? paskutines VVP emisijos palukanos 6.5%. gal AE ROE bus didesnis?
butu pirmasis projektas valstybinio investavimo istorijoje
26.
Parašė indenas 2011-03-31 22:12
Atsiprašau, čia pusantrų metų senumo mano dienoraščio įrašas. Vakar netyčia jį pajudinau (kažką skaitinėdamas paredagavau), tai ir išlipo į viršų, dabar jau atgal nebenugrūsiu
Nors šiaip mano nuomonė per tuos pusantrų metų tik sustiprėjo: reikia dėtis prie tų, kurie realiai kažką gali padaryti, o ne tik politikuoti, plauti pinigus ir ... nieko nedaryti.
27.
Parašė audriakas 2011-04-01 08:57
Na taip,per tuos jau tris ar keturis metus matosi,kiek pasistūmėjome savos AE statyboje
28.
Parašė siaures vejas 2011-04-01 13:26
"reikia dėtis prie tų, kurie realiai kažką gali padaryti (privatus sektorius), o ne tik politikuoti, plauti pinigus ir ... nieko nedaryti (valstybinis sektorius) "
auksiniai zodziai, indene
|
|