Autorius | Žinutė |
2024-09-16 12:02 #803787 2 | |
Dunkelheit [2024-09-16 09:18]: Tai kokie čia gali būti komentarai, daro viską ką gali, kad pakelti akcijos vertę ir sunkiai sekasi, tiesiog Lietuva yra per didelės investicinės rizikos zonoje. Ignitis vykdoma RES plėtra pradės daryti įtaką akcijos kainai jeigu i. elektros kaina pabrangs, mano nuomone tai turėtų įvykti po sinchronizacijos ii. nei vieno ruso kareivio neatsiras ant žemės, o Ukrainoje karas baigsis. iii. dėl Jūrinio vėjo antrojo konkurso vertinimų dar neturiu, bet iš principo jei jie žada tikrai dalyvauti ir laimėti, o Valstybė naujų jungčių iki tol nesukurs, tai kaip ir nereikia parko nei pirmojo, nei antrojo, nes Nacionalinis elektros energijos vartojimas praktiškai nedidėja, arba didėja tiek nedaug, kad 2030 NENS numatytiems tikslams darytų prielaidų nepasieksime. O tada jei ir vidinio vartojimo nėra ir eksportas negalimas, tai turėsime daug Hardware, kuris generuos tik OPEX'ą. Tikiuosi visi neigiami dalykai neįvyks Na, o šiaip laukiam dividendų, lauksiu ir sekančių. Kodėl manai, kad po sinchronizacijos gali didėti elektros kainos jei ir dabar mes nuo to BRELL praktiškai atsijungę? Kodėl teigi, kad nereikalingas pirmasis jūrinio vėjo parkas, jei praktiškai nuolatos to parko būsimus pajėgumus šiuo metu importuojame iš Švedijos? Nesutikčiau, kad nacionalinis elektros energijos vartojimas nedidėja. Gaminantys vartotojai dabar pasigamina ir suvartoja ženklius kiekius. Sutinku, kad lengvasis ir komercinis transportas iki 7,5t galėtų elektrifikuotis sparčiau, bet situacija tik gerės. Dabar tas elektromobilių procentas statistikoje atrodo mažas, nes pilni garažai 20 m. senumo neišregistruotų laužų išlendančių į kelius 1-2kartus per metus ir tas procentas labai išsikreipia, bet realybėje turintys elektromobilius suka daug kilometrų ir iškastinio kuro naudojimas tikrai spartės greičiau. Sakyčiau to įrodymas yra naftos kaina ir kelių metų senumo elektromobilių atsirandantys skelbimai su kelių šimtų tūkstančių ridomis. Dar pernai labai džiaugdavausi veždamas vaikus į mokyklas ir sutikdamas vis daugiau elektromobilių. Kaip kokie unikornai eisme dar net susimojuodavome, o šiemet jų jau labai daug ne tik Vilniuje ir priemiesčiuose, bet ir magistralėse bei pajūryje. Šiam momentui sutikčiau tik su baimėmis dėl geopolitikos ir po rudens rinkimų galimai vidaus politikoje atsirasiančių garsiai rėkiančių dlbjbų. Visur kitur įžiūriu tik pliusus. Statant jūrinius vėjo parkus Kruonis išvis tampa didžiausiu deimantu Ignitis karūnoje. |
|
2024-09-16 15:42 #803821 | |
MARISIMO, šiais metais rugsėjo 9 dieną vartojimas vidurdienį buvo 1394 MW, čia visą dieną kai elektra praktiškai nekainavo, o tokia elektra turėtų padidinti vartojimą. Peržvelgus tą patį laiką tik skirtingais metais nuo Gaminančių vartotojų schemos atsiradimo 2015 metų Lietuvos suvartojimas Rugsėjo 9 dieną 12 valandą buvo 1300 MW (Vartotojų 1,6 mln.), 2018 irgi 1300 MW (1,7 mln. vartotojų), prieš metus Rugsėjo 8 dieną tik 1150 MW. Tai aš labai pritariu Jums, tačiau momentiniai galiai GV turi įtakos kelių šimtų MW įtaką. Tas pikinis vartojimas didėjo, bet kartu didėjo ir vartotojų skaičius. Toks augimas nėra pakankamai spartus darytoms prielaidoms keliant tikslus 2030 NENS'e . Kol kas tų Gaminančių vartotojų sudaro 6-7 procentai bendrame vartotojų kiekyje.
Jūrinio parko elektra didesnė už Švedišką elektrą. Jūroje vėjas spręstų Base-line su savo didesniu stabilumu, tačiau tai kas eskaluojama apie CfD aukciono rėžius yra kur kas didesni nei on-shore+balansavimas. Ekspertų lygmenyje kalbama, kad projektą įgyvendinti numatytu laiku bus sudėtinga ir praktiškai neįmanoma. Elektromobilumo elektrifikacijai reikia didelių subsidijų (o jų viešam ir privačiam sektoriui paleista https://apvis.apva.lt/ ir www.ena.lt) tačiau panaudojama labai vangiai dėl prisijungimų kainos hot-spot taškuose. Be kita ko elektromobilius metas apmokestinti už kelių infrastruktūrą, nes dabar nemoka ;). Mūsų kaimynai nemiega, ten plėtra vyksta taip pat, tad Neturint jungčių vienintelė išeitis perteklinę elektrą vartoti tam pačiam H2 ir jį transportuoti "neegzistuojančiais vamzdžiais" į Vokietiją, bet jei nėra vamzdžių ir Jungčių aš matau, kad su tokiais tempas ir aplinkybėmis vartojimas nepasieks planuojamų tikslų darytų prielaidų dydžio 2030. Norėčiau, kad Ignitis Elektrėnuose, Ignitis Gamybos pastatuose, taptų pirmoji H2 sintezės gamykla. To ir tikiuosi, bet apie tai po rinkimų kai pamatysime kas formuos didžiąją daugumą. |
|
2024-09-16 17:18 #803837 4 | |
Laikas parodys kaip viskas susidėlios. Vis tiek manau, kad pastačius LitPolLink'ą vienas jūrinis parkas Lietuvai pravers ir tik su tiek turimų jungčių + Kruonis + balansavimo baterijų parkai, kuriuos jau turime, bet dar negalime jų komerciškai išnaudoti.
Dėl energijos sunaudojimo, tai sakyčiau rugsėjis jau tampa vasariškų orų mėnesiu. Jei jau žiūrėti nuo 2015 metų suvartojimą, tai sakyčiau reikia žiūrėti daug plačiau, nei mes abu aprašėme. Paprastas buitiako pavyzdys. Pas tėvus kaime 2015 metais buvo du Snaigės šaldytuvai ir vienas tokio paties dydžio šaldiklis. Gyvena ūkiškai, visada atsargų metams į priekį Visos lemputės namuose tada dar buvo kaitrinės, nepasakysiu dėl telikų ir kitos buitinės technikos, bet tikrai ne A+++ klasės. Prisukdavo per mėnesį stabiliai virš 700 kWh. Žiūrime 2023-2024 metus. Elektros kainų šokas privertė vieno šaldytuvo atsisakyti išvis, Snaigė viena užlinko ir pakeista į A++ klasės šaldytuvą, visos lemputės LED. Ant stogo saulės elektrinė, 6 mėnesius elektros energijos iš tinklų ima minimaliai ir į tinklus patiekia maximaliai (beletristiškai be skaičių kalbant) ir per 12 mėnesių nesunaudoja tiek kiek pagamino pertekliaus ir pridavė Igničiui. Jei kalbėti didesniais "maštabais", tai beveik visoje Lietuvoje pereita prie gatvių ir kitų teritorijų LED apšvietimo, visos gamyklos, Maximos ir visi kiti prekybos tinklai ir centrai, požeminiai parkingai, kur elektra naudojama 24/7 perėjo prie LED apšvietimo ir tai sąlygojo milžiniškus elektros energijos sutaupymo kiekius, o Lietuvoje suvartojamas kiekis nekrenta, tai čia jau reikia naudoti žodžių žaismą, kad turint tokius pačius sunaudojamos energijos kiekius pasakyti, kad skaičiai auga, bet realiai taip ir yra, tik gal reikėtų sakyti, kad su tuo pačiu elektros energijos kiekiu, dėl išmanių sprendimų mes padarome/pasiekiame daug didesnę naudą, tai tas augimas išvirsta į tai. Elektromobilumo jau irgi nesustabdyti. Rinkoje jau yra tikrai didelė pasiūla kokybiškų ir laiko patikrintų elektromobilių su 350-450 km nuvažiuojamu atstumu. Žmonės tikrai "šviesėja", dalinai prie to tikrai prisidėjo ir politikų sprendimai. Vien šį savaitgalį pardaviau du naudotus elektromobilius, abu pirkėjai turi saulės elektrines ant stogo. Žodžiu lėtai, bet užtikrintai judame į priekį. Jei judėjimas bus per lėtas, reikiamą greitį visada gali užduoti valstybė. Keletas pvz.: pavežėjimo paslaugas galima teikti tik grynaisiais elektromobiliais, kurjerių paslaugas tik grynaisias komerciniais elektromobiliais. Realiai visi prekybos tinklai pereina prie prekių išvežiojimo naktimis, naktį prekybos centrai nedirba, o elektros įvadai galingi, tai reikia tik įsirengti greito krovimo tašką, kol iškrauna prekes, tau pakanka energijos grįžti iki pasikrovimo vietos sandėliuose, kur irgi turi būti greito krovimo taškas. Kad verslas prie to pereitų, reikia tik terminuotų "saldainių", pvz. atleisti tokį transportą nuo kelių mokesčio ir t.t., numatant protingus pereinamuosius terminus, kad iki jūrinio parko paleidimo visi spėtų tinkamai pasiruošti ir tą energiją tikrai turėsime kur padėti, bet eurus pervesime ne norvegams, arabams ar ruzzams nežinomais aplinkiniais keliais, o paliksime pas save, plius kvėpuosime švaresniu oru ir stabdysime klimato atšilimą. Dėl H2 panaudojimo lengvąjam transportui, kol kas esu labai skeptiškai nusiteikęs, kaip ir išvis dėl H2 tiekimo tarkime Vokietijai dar neegzistuojančiais vamzdynais. Po šių dienų aktualijų, kai yla išlindo iš maišo ir paaiškėjo, kad Vokietijos pramonė buvo galinga reliai labiausiai dėl pigių energijos šaltinių iš ruzzijos, tai dar žiūrėkime, kad to H2 patys ir aplinkinės šalys nepradėtumėme naudoti daugiau ne vokiečiai. Ačiū už diskusiją, labai įdomu stebėti šitą virsmą, linkiu mums visiems pamatyti kaip tai atrodys po 5-10-20 metų. |
|
2024-09-16 21:32 #803856 2 | |
Šiandien apkalbėjom kolegą - nusipirko ekibirą, pavažinėjo du mėn - nepatiko, rauda kad niekas neperka, nebent su dideliunuostoliu sau. Pažaidė. O mes dyzelius gainiojame. Turiu daug igničio.
|
|
2024-09-16 22:11 #803863 | |
O kas konkrečiai nepatiko?
|
|
2024-09-17 07:56 #803880 1 | |
vipakdas [2024-09-16 21:32]: Šiandien apkalbėjom kolegą - nusipirko ekibirą, pavažinėjo du mėn - nepatiko, rauda kad niekas neperka, nebent su dideliunuostoliu sau. Pažaidė. O mes dyzelius gainiojame. Turiu daug igničio. Vienas kolega - ne statistika. |
|
2024-09-17 08:18 #803882 1 2 | |
Statistika visur lėtėja, o ekologiniai teroristai norėtų visus priversti gyventi pagal save. Važiuoju savaitgalį keliu, velkasi kolona, lenkia visi sunkiai kažką. Pasiveju, tesla pasirodo. Elektra baigiasi ar ką, kodėl 80km/h greitis? Butų gyventojai turėtų palikę kažkur auto eiti namo, o po kelių valandų grįžti pasiimi jų pakrautų? O dar elektriniai nemoka už kelius ir jau nekonkurencingi jei komercinę elektrą perka.
|
|
2024-09-17 08:38 #803884 1 | |
vipakdas [2024-09-16 21:32]: Šiandien apkalbėjom kolegą - nusipirko ekibirą, pavažinėjo du mėn - nepatiko, rauda kad niekas neperka, nebent su dideliunuostoliu sau. Pažaidė. O mes dyzelius gainiojame. Turiu daug igničio. Koks elektromobilis? Žmonės lygiai taip pat pardavinėja ir nepatikusius dyzelius ar benzinus. |
|
2024-09-17 09:48 #803891 1 4 | |
MARISIMO [2024-09-17 06:38]: vipakdas [2024-09-16 21:32]: Šiandien apkalbėjom kolegą - nusipirko ekibirą, pavažinėjo du mėn - nepatiko, rauda kad niekas neperka, nebent su dideliunuostoliu sau. Pažaidė. O mes dyzelius gainiojame. Turiu daug igničio. Koks elektromobilis? Žmonės lygiai taip pat pardavinėja ir nepatikusius dyzelius ar benzinus. Skirtumas yra - niekas nesako kad niekada nevairuos benzino, nes benzinas nepatiko. Elektromobilių technologija pralaimi vidaus degimo varikliams visais įmanomais rodikliais, įskaitant taršos. Kad ir kaip bandoma įrodyti kad gal pagal vieną rodiklį CO2 išmetimą elektromobilis kažkaip geresnis per visą savo gyvenimo laiką, tai net tam jam reikia nuvažiuoti tiek kilometrų, kiek paprastai joks elektromobilis nenuvažiuoja. Tai kad biurokratai net pažaliavę, taškydami mūsų pinigus kiša šitą netinkamą technologiją, tai ne pirmas kartas, Chruščiovas panašiai kišo kukurūzus. Biurokratai negali nuspręsti kokia technologija laimės, jie visada pasirenka neteisingai. Ir ne, jiems nepavyks priversti šį kartą, per daug svarbi automobilių pramonė Europai ir per daug kinietiški elektromobiliai ją nugali. Po biški visiems aiškėja, kad vidaus degimo variklių draudimas reiškia Europos, o ypač Vokietijos, pramonės žlugimą, aišku kaip ir visa žalioji politika veda į visišką Europos ekonomikos žlugimą. Neveikia šiuolaikinė ekonomika be pigios energijos, o žalia yra brangi. |
|
2024-09-17 11:05 #803898 4 | |
kaika [2024-09-17 08:18]: Važiuoju savaitgalį keliu, velkasi kolona, lenkia visi sunkiai kažką. Pasiveju, tesla pasirodo. Elektra baigiasi ar ką, kodėl 80km/h greitis? Šiaip nesusimastėt kodėl į auto draudimo paslaugas įtrauka benzino ar dyzelio kanistro atvežimas? Atsakymas, nes žopliai būna kurą išvažinėja iki nulio. Tai nesvarbu ar žioplys su tesla, ar su golfu, vis tiek žioplys. liutas.a [2024-09-17 09:48]: Elektromobilių technologija pralaimi vidaus degimo varikliams visais įmanomais rodikliais Statau 100 Eur, jog: 1) per mėnesį sugaišti daugiau laiko kuro papildymui nei aš su elektromobiliu; 2) daugiau pinigų išleidi kurui. |
|
2024-09-17 11:27 #803904 1 | |
Tomy [2024-09-17 11:05]: kaika [2024-09-17 08:18]: Važiuoju savaitgalį keliu, velkasi kolona, lenkia visi sunkiai kažką. Pasiveju, tesla pasirodo. Elektra baigiasi ar ką, kodėl 80km/h greitis? Šiaip nesusimastėt kodėl į auto draudimo paslaugas įtrauka benzino ar dyzelio kanistro atvežimas? Atsakymas, nes žopliai būna kurą išvažinėja iki nulio. Tai nesvarbu ar žioplys su tesla, ar su golfu, vis tiek žioplys. liutas.a [2024-09-17 09:48]: Elektromobilių technologija pralaimi vidaus degimo varikliams visais įmanomais rodikliais Statau 100 Eur, jog: 1) per mėnesį sugaišti daugiau laiko kuro papildymui nei aš su elektromobiliu; 2) daugiau pinigų išleidi kurui. Didinu statymą iki 10000€. |
|
2024-09-17 11:42 #803905 1 1 | |
Tomy [2024-09-17 11:05]: Statau 100 Eur, jog: 1) per mėnesį sugaišti daugiau laiko kuro papildymui nei aš su elektromobiliu; 2) daugiau pinigų išleidi kurui. tokios sąlygos man tinka - pasiruošęs lažintis su jumis abiem (Tomy ir reboot) vienu metu, nes sekantį mėnesį atostogausiu ir skraidysiu lėktuvu... |
|
2024-09-17 12:16 #803906 | |
"ekantį mėnesį atostogausiu ir skraidysiu lėktuvu..."
Šioje dalyje technologijos taip pat nestovi vietoje. Valanda žalio skrydžio už alaus bokalo kainą. |
|
2024-09-17 12:58 #803915 1 1 | |
Man su dujom 100 km kainuoja 4,65 euro. Jei baigiasi dujos (50 l bakas), turiu NZ 50 l benzo Dujų tarša įskaičiavus visus leketros gamybos ličio šposus yra mažesnė. Beje kadangi dujos - fabryčnos, o mašina 2024 metų, tai su ja galiu bet kokioj Šveivcarijoj parkuotis požemkėj, kaip kažkas juokavo, Panoramos parkinge - irgi.
|
|
2024-09-17 13:01 #803916 2 | |
kol jūs skaičiuojate ir lažinatės IGN turi vieną geriausių savaičių šiais metais +2% beveik augimas per savaitę
Tęsiant toliau tuoj bus kaip NVIDIA -> 1,5% x 52 = +80 % ir pasiektume tą 30 EUR įvertį |
|
2024-09-17 13:05 #803918 1 | |
čia į temą elektromobilių ir baterijų automobiliams tendencijas -> https://www.vz.lt/pramone/2024/09/17/svedijos-vyriausybe-neketina-gelbeti-northvolt
|
|
2024-09-17 20:42 #803977 5 | |
Ignitis Group Investor Day 2024 (in lithuanian)
https://www.youtube.com/watch?v=hxRBA7D4fv0 Ignitis Group Investor Day 2024 https://www.youtube.com/watch?v=lkxk1jCF7rY |
|
2024-09-17 21:42 #803984 9 | |
Keista, kad šitoje forumo grupėje nemažai žaliosios energetikos ir elektromobilumo skeptikų, nes kaip ten bebūtų, grupė skirta įmonės, kuri stipriai investuoja į žaliąją energetiką, naujienoms aptarti. Siūlau pasiklausyti buvusio susisiekimo ir energetikos ministro, o dabar Litgrid vadovo Roko Masiulio įžvalgų šia tema, kuriomis šiandien dalinosi Žinių radijo eteryje:
https://www.ziniuradijas.lt/laidos/persona-grata/kada-energetikos-kainos-mums-neberupes?video=1 Neatrodo ta ateitis taip blogai, kaip čia kai kurie piešia Taigi daugiau optimizmo ir prisiminkim, kad akmens amžius baigėsi ne dėl to, kad akmenys baigėsi |
|
2024-09-18 07:43 #804006 1 3 | |
Robertosas, į komentarus reikia žiūrėti kritiškai.
Neabejoju, kad čia yra ateina ir rašo savo nuomone ir tiesiog kremliniai. Kiek pamenu, pvz., Jemelia, visada kritiškas. Net prisiminiau iš vaikystės laikų ruskių filmuką apie tinginį Jemelią, kuris su krosnimi važinėjo ar pan. Juk puikus vardas įkūnyti ruskučių pakaliką. Ir šiaip, kaip bebūtų gaila, dalis komentuotuojų yra vietiniai, deja bet apsvaigę nuo tos rusiškos propagandos kad ir kituose tinkluose, medijose, tad jiems Ignitis irgi nepatinka, nes kažkur skaitė, ar kažkas pasakojo, kad jie didžiuliai plėšikai, vagys ar pan., nes elektra gi labai pabrangusi. Kai pasiūlai paskaičiuoti proporciją, nuo gautų pajamų, staiga paaiškėja, kad tai elektrai ne tiek daug ir gaunasi, panašiai, kaip ir prieš 10 metų, ar prieš 20. Visada tokius vietinius kritikus klausiu, ar jie didžiuojasi savo vaikai, kurie baigė universitetus, gerai gyvena, daug pasiekė ir pan. Atsakymas žinoma TAIP. Tai klausiu, o kodėl nesididžiuoji vietine įmone, kuri smarkiai auga: stato saulės, vėjo parkus, pakrovimo stoteles, turi Kruonio HE, Kauno, Vilniaus koogeneracinę, ESO. Taigi gal pradėkime džiaugtis ir, o jei norime ir sau naudos, po galais investuokime į tą patį Ignitį ir turėsi elektrą pigiau ar net už dyką. |
|
2024-09-18 08:33 #804008 2 | |
Man ignitis patinka, turiu, gerbiu, bet su eauto tai niekaip nesusiję. Buto gyventojai turėtų kažkur palikę automobilį grįžti namo per lietų pvz o po kelių valandų eiti jo pasiimti? Kai degalų tiesiog stabteli kokioje neste automatinėje ir po 5 minučių išvažiuoji.
|