Aukciono metu pirkėjai 2007 m. gegužės 29 d., antradienį, nuo 10.00 iki 13.45 per savo maklerį faksu, telefonu galės pateikti pavedimus pirkti Stumbro akcijas. Dėl pavedimo internetu reikia teirautis savo FMĮ. Pvz. SEB‘e tokių nėra techninių galimybių. Nuo 13.45 iki 13.55 makleris patikrins, ar suvesti pavedimai atitinka aukciono sąlygas.
Pavedimams atitikus sąlygas, prekybos dienos pabaigoje bus sudaromi sandoriai, laikantis kainos ir įvedimo laiko prioriteto. Kadangi aukciono metu yra iškelta sąlyga parduoti visas akcijas arba nieko, bus žiūrima ar pavedimai pirkti akcijas padaryti visam aukcione siūlomam akcijų skaičiui ir jei ne – sandoriai nevykdomi. Akcijos bus parduodamos tik tuo atveju, jei investuotojų paklausa susiformuos visam kiekiui.
Projektas
Koncernas, kuriam netiesiogiai priklauso beveik 94% „Stumbro“ akcijų, numato iki 2007 m. pabaigos parduoti dar iki 40% akcijų. Dėl mažo likvidumo ir nedidelio laisvų akcijų skaičiaus „Stumbro“ akcijos lig šiol nekėlė didelio investuotojų susidomėjimo, bet pastaruoju metu padėtis pasikeitė. Per pastarąjį mėnesį parduota 6% „Stumbro“ akcijų ir toliau tęsiamos derybos su stambiais bei smulkesniais rinkos dalyviais. Projekto tikslai – sukurti min. 25% laisvų akcijų srautą, padaryti Stumbro akciją likvidžia ir patrauklia. Stengsimės pritraukti kuo daugiau smulkių investuotojų.
Kodėl dabar?
Po privatizavimo, 2003-2006 metais bendrovėje įvyko dideli pokyčiai. Koncerno akcininkų ir vadovų patirties dėka, Stumbras iš valstybinės gamybinės įmonės tapo patrauklia kompanija, Lietuvos rinkos stipriųjų gėrimų rinkos lydere, be kitų stiprybių turinčia labai gerą, lūkesčius viršijusią rinkodarą bei stiprias distribucines sistemas, kas sąlygojo puikius 2007 metų rezultatus. Stumbras yra pasirengęs plėtros šuoliui, todėl, MGB nuomone, parduodami akcijas dabar, leisime investuotojams užsidirbti.
Istorija
Stumbras savo veiklą pradėjo 1906 metais Kaune. Pradėjusi nuo degtinės gamybos, vėliau Bendrovė savo asortimentą išplėtė ir dabar gamina degtinę, brendį, viskį, likerius bei trauktines. Veiklą pradėjęs carinėje Rusijoje, Stumbras išsaugojo savo šlovę ir tarybiniais metais. 2003 Stumbras buvo privatizuotas ir tais pačiais metais MGB valdoma įmonė MV perėmė įmonės valdymą.
2005 pabaigoje nuo Stumbro buvo atskirta AB „Biofuture“, kuri perėmė Šilutės bioetanolio gamyklą. Nuo to laiko Stumbras koncentruojasi į savo pagrindinę veiklą – stipriųjų alkoholinių gėrimų gamybą ir pilstymą.
Visa „Stumbro“ produkcija atitinka ISO 9001:2000 (LST EN ISO 9001:2001) reikalavimus.
Pagrindiniai AB Stumbras rezultatai ir prognozės iki 2011 metų
Stumbras yra paskelbęs lentelėje esančias prognozes. Tačiau 2007 m. pirmojo ketvirčio ir balandžio mėn. pardavimai ir pelnas leidžia tikėtis, kad Stumbro viešai paskelbtos 2007 metų prognozės bus viršytos. Lentelėje esančios 2007 metų prognozės, deja, yra paremtos įmonės biudžetu ir nebeatitinka tikrovės.
Stumbras per pirmąjį 2007 metų ketvirtį uždirbo 7,19 mln. litų ikimokestinio pelno – 2 kartus daugiau nei pernai per tą patį laikotarpį, kai pelnas prieš mokesčius siekė 3,475 mln. litų. Bendrovė apyvarta per pirmą šių metų ketvirtį siekė 29,16 mln. litų – 66 proc. didesnė nei pernai tuo per tą patį laikotarpį. Pelno padidėjimą daugiausiai lėmė išaugęs eksportas, pasiteisinę į rinką įvesti nauji produktai.
Stumbras 2007 metų balandį savo gaminamos produkcijos pardavė už 12, 22 mln. litų (be PVM). O tai 65 proc. daugiau nei 2006-ųjų balandžio mėnesį. Tai jau ketvirtas šių metų mėnuo, kai „Stumbras“ vykdo rekordinius savo produkcijos pardavimus.
Pastaba: 2003-2006 m rezultatai – tik iš pagrindinės veiklos, t.y. be 2005 metų pabaigoje atskirtos AB “Biofuture” rezultatų
Dividendų politika
Pagrindinis akcininkas planuoja ne mažiau kaip 80 procentų 2007-2008 metų pelno išmokėti pelno dividendais, kas sudarytų apie 0,5 Lt vienai akcijai kasmet. Vėlesniais metais – ne mažiau kaip 30 procentų.
Grąža iš akcijos kainos augimo
Stumbro akcijos yra kotiruojamos OMX Vilniaus vertybinių popierių biržoje (STU1L). Šiandien Stumbro kapitalizacija yra apie 320-330 mln. Lt. Remiantis prielaida, kad EV/S, EV/EBITDA, P/E bei akcijų skaičius liktų tokie patys, kokie yra šiandien, Stumbro kapitalizcija 2011 metais turėtų pasiekti apie 620-650 mln. Lt. Tačiau galimi įsigijimai, kurie padidintų įmonės vertę, tačiau apie kuriuos viešai kalbėti dar anksti.
Pardavimai ir rinkos
Šiuo metu Stumbras yra rinkos lyderis Lietuvoje, užimantis 47% stipriųjų gėrimų rinkos. Stumbras neplanuoja pardavimų litrais didėjimo Lietuvoje, bet pamažu atsisako pigesnių gaminių ir pereina prie didesnės pridėtinės vertės produktų, kas garantuoja pardavimų ir pelningumo augimą litais.
Prioritetinė eksporto rinka yra Lenkija. Šiuo metu Stumbro produkcija užima 0,13 % Lenkijos stipriųjų gėrimų rinkos, tuo tarpu 2011 metais planuojama užimti 3 % šios rinkos. Spartus pardavimų augimas Lenkijoje turi realias prielaidas ir jam yra pilnai pasirengta. Kitos rinkos - tai Latvija, Estija, JAV, Izraelis.
Prekinis ženklas (brandas)
Koncernas siekia padaryti Stumbro prekinį ženklą tokiu pat stipriu ir visuotinai žinomu, kokia yra MGBI valdoma AB „Apranga“. Tai turėtų suteikti Stumbro akcijoms papildomos vertės. Palyginimui – Apranga nuolat buvo linksniuojama kaip pervertinta akcija. Nepaisant to, nuo 2004 metų Aprangos kaina išaugo 8 kartus ir yra viena likvidžiausių Vilniaus VP biržoje.
Distribucija
Sparti plėtra ir eksporto augimas paremtas stipriomis distribucijos sistemomis. Tai yra Stumbro pranašumas prieš kitus gamintojus.
Lietuvoje Stumbro produkciją platina MINERALINIAI VANDENYS - didmeninės prekybos alkoholiniais gėrimais, tabako gaminiais bei plataus vartojimo prekėmis bendrovė, kuri turi septynis filialus (distribucijos centrus) didžiuosiuose Lietuvos miestuose, klientui formuoja alkoholio asortimentą, valdo atsargas, teikia informaciją apie jo pardavimus galutiniam vartotojui, teikia užsakymų ir mokėjimų surinkimo iš klientų paslaugas. MV įdiegta pažangi elektroninė sistema, kurios pagalba vadybininkai gali realiu laiku stebėti visą informaciją apie klientus, prekes ir užsakymus.
Lenkijoje Stumbro partneriai - tai grupė ZYWIEC, turinti 13 distribucijos centrų ir 66 distribucijos padalinius Lenkijoje, ALTI, turinti ypač stiprias pozicijas Katovicų ir Krokuvos regionuose bei Lenkijos rinkos lyderė grupė CEDC, kuri turi 16 distribucijos centrų, 76 distribucijos padalinius Lenkijoje.
Estijoje - Estijos rinkos lyderė distribucijos kompanija DUNKER.
Pokyčiai valdyboje ir darbuotojai
2007 gegužės 14 dieną įvyko pokyčiai „Stumbro“ valdyboje. Į ją vietoj vilčių nepateisinusio Dariaus Žakaičio paskirtas Raimondas Kurlianskis, koncerno viceprezidentas ir MBI vadovas, koncerne dar vadinamas „Aprangos“ sėkmės istorijos architektu. Koncerno ekonomikos ir finansų direktorių Vidą Lazicką keičia Česlovas Matulevičius, „Stumbro“ vadovas.
2007 metų pradžioje įmonėje dirbo apie 300 darbuotojų. Darbuotojų kvalifikacija aukšta, darbuotojų kaita nedidelė.
Plėtros planai
Stumbras ir MGB vadovybė ieško galimybės įsigyti alkoholinių gėrimų gamybos įmonę Lenkijoje ar kitoje kaimyninėje šalyje, ir turi numačiusi kelis taikinius. Tačiau, nepaisant to, kad Lenkijos vyriausybė yra paskelbusi apie alkoholio gamintojų privatizavimą, šiuo metu patrauklių įsigijimui objektų nėra.
UAB „MG Baltic Trade“ viešas akcijų siūlymas (IPO) 2009 metais
Koncernas MG Baltic planuoja 2009 metais pasiūlyti rinkai dalį koncerno padalinio UAB “MG Baltic Trade” (MBGT) akcijų.
Šiuo metu pradėti parengiamieji darbai, kad šis holdingas, kurio pagrindą sudaro UAB “Mineraliniai Vandenys”, AB “Stumbras” ir AB “Biofuture” taptų kuo skaidresnis ir patrauklesnis investuotojams.
MBGT tikisi pasiekti 1 mlrd. Lt pardavimus 2010 metais.
---------------------------------
Informacija ir kontaktai
Renata Maksimavičienė, Investicinių projektų vadovė
r.maksimaviciene@mgbinvestment.lt