![](datas/img/news/images/s/sale_70.jpg)
Artėja švenčių metas ir kiekvienas iš mūsų norėsime pradžiuginti artimuosius dovanomis. Tačiau šis laikotarpis yra ne tik dovanų metas, bet ir didelių pelnų, kurių dalis gali atitiekti išmaniam investuotojui.
Rinkos tyrimai ir apklausos
Vienas geriausių būdų įžvelgti šių metų vartotojų norus ir galimybes pirkti dovanas yra kasmet daromos vartotojų apklausos. Viena plačiausių tokių apžvalgų yra daroma Nacionalinės mažmeninės prekybos federacijos (angl. National Retail Federation), kurioje šiais metais dalyvavo beveik 9 000 JAV vartotojų. Apklausos metu nustatyta, jog vidutiniškai dovanų pirkėjai ketina išleisti apie 750 USD ir beveik du trečdaliai apklaustųjų nurodė, jog ketina pirkinių ieškoti mažų kainų parduotuvėse. Be to, pastebėta, jog jau daugiau nei pusė apklaustųjų lankysis ir pirks dovanas elektroninėse parduotuvėse.
Nors Nacionalinės mažmeninės prekybos federacijos atliktoje apklausoje dalyvavo daugiausiai žmonių, tačiau Google Inc. (GOOG) užsakytoje apklausoje (1 500 vartotojų) buvo pastebėta, jog 54% apklaustųjų ketina pradėti dovanų pirkimą iki „juodojo penktadienio” (lapkričio 23 d.), kuris paprastai laikomas dovanų pirkimo sezono pradžia. Apklausoje dalyvavę vartotojai taip pat nurodė, kokias dovanas jie ketina pirkti: 83% apklaustųjų planuoja įsigyti drabužių, 64% - žaislų, 57% - elektronikos prekių, 56% - juvelyrinių dirbinių, 49% - kosmetikos prekių, o 35% atsakė, jog ketina pirkti sporto prekių.
![](datas/users/18364-2012-11-06 1.png)
Taigi matome, jog mažmeninės prekybos kompanijų 2012 m. ketvirto ketvirčio rezultatai turėtų geresni nei pernai dėl išaugusio vartotojų noro leisti pinigus dovanoms. Be to, išanalizavę apklausų duomenis, galime pastebėti, jog didžiausių dovanų pirkėjų srautų sulauks mažų kainų ir drabužių parduotuvės.
ETF fondai
Žemiau pateiktame grafike matoma, jog mažmeninė prekyba JAV išauga lapkričio mėnesiais ir ženkliai šokteli gruodžio mėnesiais. Taip pat galime įžvelgi bendrą mažmeninės prekybos JAV kilimo tendenciją, kuri patvirtina prognozes, jog šiais metais JAV vartotojai lapkričio ir gruodžio mėnesiais bus linkę išleisti daugiau nei pernai. Be to, šių metų liepos, rugpjūčio ir rugsėjo mėnesiais mažmeninė prekyba augo spartesniu tempu (mėn./mėn.) nei prognozavo ekonomistai. Spalio mėnesio JAV mažmeninės prekybos duomenys bus skelbiami kitą savaitę (lapkričio 14 d.).
![](datas/users/18364-2012-11-06 2.png)
Nors rinkoje yra daug ETF fondų, kurių sudėtyje yra mažmeninės prekybos kompanijų, pasipelnysiančių iš pirkimų pagausėjimo prieš šventes, tačiau nagrinėsime kelis likvidžiausius ETF mažmeninės prekybos ir vartojimo prekių sektoriaus ETF fondus. Apžvelgsime tuos ETF fondus, kurie nenaudoja finansinio sverto, kad galėtume visus fondus tarpusavyje palyginti.
Išsirinkti mažmeninės prekybos sektoriaus ETF fondai: SPDR S&P Retail ETF (XRT) ir Market Vectors Retail ETF (RTH). Nors abu fondai siekia atspindėti JAV mažmeninės prekybos sektorių, tačiau jų sudėtis ženkliai skiriasi. SPDR S&P Retail ETF fondas sudarytas daugiau iš aprangos (~28%), specializuotų parduotuvių (~17%) ir automobilių mažmenos (~14%). Tuo tarpu Retail HOLDRS ETF (RTH) sudarytas pagrinde iš didžiųjų JAV mažmeninės prekybos tinklų: Wal-Mart Stores Inc. (WMT), The Home Depot, Inc. (HD), Amazon.com Inc. (AMZN) ir kt. Pastaruosius trejus metus nuo lapkričio pradžios iki gruodžio mėn. pabaigos SPDR S&P Retail ETF fondas vidutiniškai pakildavo apie 11,6%. Tačiau verta pastebėti, jog 2008 ir 2007 metais fondo vertė per tą patį laikotarpį mažėdavo vidutiniškai apie 8,5%.
Investuotojai, kurie nori plačiau išskaidyti investicijas, susijusias su švenčių sezonu, gali rinktis vartojimo prekių ETF fondus. Pagrindiniai JAV vartojimo prekių ETF fondai: Consumer Discret Select Sector SPDR (XLY), Vanguard Consumer Discretionary ETF (VCR) ir First Trust Consumer Disc AlphaDEX (FXD). Šių fondų sudėtys yra labai panašios, kadangi jas sudaro ne tik prekybos tinklų valdytojai, bet ir žiniasklaidos kompanijos, restoranai ir kt. Consumer Discret Select Sector ETF fondas yra vienas ilgiausiai veikiančių vartojimo prekių fondų, kurio vidutinis prieaugis nuo lapkričio pradžios iki gruodžio mėn. pabaigos nuo 1999 m. iki 2011 m. siekia apie 4%. Tačiau per šį laikotarpį tris kartus (2002 m., 2007m. ir 2008 m.) fondas fiksavo vertės sumažėjimą, kuris siekė vidutiniškai -5,4%.
![](datas/users/18364-2012-11-06 3.png)
Įžvalgus investuotojas visada ieško patrauklios investicinės idėjos, o remiantis anksčiau minėtomis apklausomis, šiais metais didžiausią pelną švenčių metu turėtų pajusti drabužių, žaislų, juvelyrikos gaminių ir elektronikos prekes gaminančios bei platinančios kompanijos. Atrinkti ETF fondai apima dauguma mažmeninės prekybos parduotuvių tinklų bei drabužių gamintojų, tačiau šiuose fonduose žaislų ir elektronikos prekių gamintojai sudaro mažą dalį.
Dovanų ieškotojus viliosiančių produktų gamintojų bendrovės
Viena didžiausių JAV žaislų parduotuvių tinklo savininkė Toys "R" Us , turinti apie 880 parduotuves JAV ir apie 635 parduotuves kitose šalyse, paskelbė „karščiausių“ 2012 m. žaislų sąrašą. Kompanijos prognozuojamų, TOP 15 populiariausių žaislų vidutinė kaina siekia apie 100 USD, kai 2011 m. analogiško sąrašo žaislų vidutinė kaina buvo apie 60 USD. Tuo tarpu mažmeninės prekybos tinklo savininkė Wal-Mart (WMT) taip pat paskelbė TOP 20 šių metų geidžiamiausių žaislų sąrašą, kuriame dauguma žaislų yra brangesni nei 50 USD. Wal-Mart sąraše lyderiauja vaikams skirtų žaislų rinkos lyderių Hasbro Inc. (HAS) ir Mattel Inc. (MAT) kompanijų gaminami produktai. Tuo tarpu Toys "R" Us sąraše yra įvairių gamintojų produkcija, o Hasbro ir Mattel žaislai sudaro tik vieną trečiąją prognozuojamų „karščiausių“ šių metų žaislų. Smulkesnė bei NYSE biržoje listinguojama žaislus gaminanti kompanija, kurios gaminami žaislai pateko į Toys "R" Us ir Wal-Mart išleistus sąrašus, yra LeapFrog Enterprises Inc. (LF). Ši įmonė gamina vaikams skirtus planšetinius kompiuterius „LeapPad“, „Leapster“ ir „Tag“.
Taigi matome, jog elektronikos prakės vis labiau skverbiasi į žaislų rinką ir tokios kompanijos kaip Apple Inc. (AAPL), Google (GOOG) turėtų vis daugiau parduoti švenčių sezono metu. Apple prognozuoja, jog šių metų ketvirto ketvirčio pardavimai sieks 52 mlrd. USD, kai 2011 m. per tą patį laikotarpį bendrovės pardavimai siekė apie 46 mlrd. USD. Tuo tarpu Google turėtų taip pat gauti daugiau pelno, kadangi šios kompanijos valdomas paieškos tinklapis yra vienas pagrindinių dovanų idėjų paieškos įrankių. Be to, įmonė aktyviai skverbiasi į planšetinių kompiuterių bei išmaniųjų telefonų rinkas. Internetinės parduotuvės (Ebay, Amazon ir kt.) taip pat turėtų sulaukti vis didėjančių pirkėjų srautų, kadangi išpopuliarėję išmanieji telefonai bei planšetiniai kompiuteriai leidžia lengviau bei paprasčiau užsisakyti geidžiamas dovanas.
Nors ir populiarėja dovanų pirkimas internete, tačiau apžvalgos pradžioje aprašytose apklausose matoma, jog apie 80% vartotojų ketina dovanoti drabužius. Dėl to verta apsvarstyti ir drabužių gamintojus bei pardavėjus: American Eagle Outfitters Inc. (AEO), Urban Outfitters Inc. (URBN), Gap Inc. (GAP), Limited Brands, Inc. (LTD) ir kt.
Taigi investuotojai turi puikias galimybes įžvelgti pelno potencialą artėjant švenčių sezonui ir pasirinkti vieną arba kelis iš aprašytų fondų, o kai kurie investuotojai gali pabandyti išsirinkti kompaniją, kuri daugiausiai pasipelnys šį švenčių sezoną.
Parengta LHV banko, remiantis įmonių duomenimis, viešai prieinama informacija (Accenture.com, Thinkwithgoogle.com, Walmart.com, Toysrus.com, NRF.com, www.census.gov) ir užsienio žiniasklaida (Bloomberg.com, Inquisitr.com, Finance.Yahoo.com). Šis straipsnis yra informacinio pobūdžio ir nereiškia rekomendacijos pirkti ar parduoti minimus vertybinius popierius.
Rinkos tyrimai ir apklausos
Vienas geriausių būdų įžvelgti šių metų vartotojų norus ir galimybes pirkti dovanas yra kasmet daromos vartotojų apklausos. Viena plačiausių tokių apžvalgų yra daroma Nacionalinės mažmeninės prekybos federacijos (angl. National Retail Federation), kurioje šiais metais dalyvavo beveik 9 000 JAV vartotojų. Apklausos metu nustatyta, jog vidutiniškai dovanų pirkėjai ketina išleisti apie 750 USD ir beveik du trečdaliai apklaustųjų nurodė, jog ketina pirkinių ieškoti mažų kainų parduotuvėse. Be to, pastebėta, jog jau daugiau nei pusė apklaustųjų lankysis ir pirks dovanas elektroninėse parduotuvėse.
Nors Nacionalinės mažmeninės prekybos federacijos atliktoje apklausoje dalyvavo daugiausiai žmonių, tačiau Google Inc. (GOOG) užsakytoje apklausoje (1 500 vartotojų) buvo pastebėta, jog 54% apklaustųjų ketina pradėti dovanų pirkimą iki „juodojo penktadienio” (lapkričio 23 d.), kuris paprastai laikomas dovanų pirkimo sezono pradžia. Apklausoje dalyvavę vartotojai taip pat nurodė, kokias dovanas jie ketina pirkti: 83% apklaustųjų planuoja įsigyti drabužių, 64% - žaislų, 57% - elektronikos prekių, 56% - juvelyrinių dirbinių, 49% - kosmetikos prekių, o 35% atsakė, jog ketina pirkti sporto prekių.
![](datas/users/18364-2012-11-06 1.png)
Taigi matome, jog mažmeninės prekybos kompanijų 2012 m. ketvirto ketvirčio rezultatai turėtų geresni nei pernai dėl išaugusio vartotojų noro leisti pinigus dovanoms. Be to, išanalizavę apklausų duomenis, galime pastebėti, jog didžiausių dovanų pirkėjų srautų sulauks mažų kainų ir drabužių parduotuvės.
ETF fondai
Žemiau pateiktame grafike matoma, jog mažmeninė prekyba JAV išauga lapkričio mėnesiais ir ženkliai šokteli gruodžio mėnesiais. Taip pat galime įžvelgi bendrą mažmeninės prekybos JAV kilimo tendenciją, kuri patvirtina prognozes, jog šiais metais JAV vartotojai lapkričio ir gruodžio mėnesiais bus linkę išleisti daugiau nei pernai. Be to, šių metų liepos, rugpjūčio ir rugsėjo mėnesiais mažmeninė prekyba augo spartesniu tempu (mėn./mėn.) nei prognozavo ekonomistai. Spalio mėnesio JAV mažmeninės prekybos duomenys bus skelbiami kitą savaitę (lapkričio 14 d.).
![](datas/users/18364-2012-11-06 2.png)
Nors rinkoje yra daug ETF fondų, kurių sudėtyje yra mažmeninės prekybos kompanijų, pasipelnysiančių iš pirkimų pagausėjimo prieš šventes, tačiau nagrinėsime kelis likvidžiausius ETF mažmeninės prekybos ir vartojimo prekių sektoriaus ETF fondus. Apžvelgsime tuos ETF fondus, kurie nenaudoja finansinio sverto, kad galėtume visus fondus tarpusavyje palyginti.
Išsirinkti mažmeninės prekybos sektoriaus ETF fondai: SPDR S&P Retail ETF (XRT) ir Market Vectors Retail ETF (RTH). Nors abu fondai siekia atspindėti JAV mažmeninės prekybos sektorių, tačiau jų sudėtis ženkliai skiriasi. SPDR S&P Retail ETF fondas sudarytas daugiau iš aprangos (~28%), specializuotų parduotuvių (~17%) ir automobilių mažmenos (~14%). Tuo tarpu Retail HOLDRS ETF (RTH) sudarytas pagrinde iš didžiųjų JAV mažmeninės prekybos tinklų: Wal-Mart Stores Inc. (WMT), The Home Depot, Inc. (HD), Amazon.com Inc. (AMZN) ir kt. Pastaruosius trejus metus nuo lapkričio pradžios iki gruodžio mėn. pabaigos SPDR S&P Retail ETF fondas vidutiniškai pakildavo apie 11,6%. Tačiau verta pastebėti, jog 2008 ir 2007 metais fondo vertė per tą patį laikotarpį mažėdavo vidutiniškai apie 8,5%.
Investuotojai, kurie nori plačiau išskaidyti investicijas, susijusias su švenčių sezonu, gali rinktis vartojimo prekių ETF fondus. Pagrindiniai JAV vartojimo prekių ETF fondai: Consumer Discret Select Sector SPDR (XLY), Vanguard Consumer Discretionary ETF (VCR) ir First Trust Consumer Disc AlphaDEX (FXD). Šių fondų sudėtys yra labai panašios, kadangi jas sudaro ne tik prekybos tinklų valdytojai, bet ir žiniasklaidos kompanijos, restoranai ir kt. Consumer Discret Select Sector ETF fondas yra vienas ilgiausiai veikiančių vartojimo prekių fondų, kurio vidutinis prieaugis nuo lapkričio pradžios iki gruodžio mėn. pabaigos nuo 1999 m. iki 2011 m. siekia apie 4%. Tačiau per šį laikotarpį tris kartus (2002 m., 2007m. ir 2008 m.) fondas fiksavo vertės sumažėjimą, kuris siekė vidutiniškai -5,4%.
![](datas/users/18364-2012-11-06 3.png)
Įžvalgus investuotojas visada ieško patrauklios investicinės idėjos, o remiantis anksčiau minėtomis apklausomis, šiais metais didžiausią pelną švenčių metu turėtų pajusti drabužių, žaislų, juvelyrikos gaminių ir elektronikos prekes gaminančios bei platinančios kompanijos. Atrinkti ETF fondai apima dauguma mažmeninės prekybos parduotuvių tinklų bei drabužių gamintojų, tačiau šiuose fonduose žaislų ir elektronikos prekių gamintojai sudaro mažą dalį.
Dovanų ieškotojus viliosiančių produktų gamintojų bendrovės
Viena didžiausių JAV žaislų parduotuvių tinklo savininkė Toys "R" Us , turinti apie 880 parduotuves JAV ir apie 635 parduotuves kitose šalyse, paskelbė „karščiausių“ 2012 m. žaislų sąrašą. Kompanijos prognozuojamų, TOP 15 populiariausių žaislų vidutinė kaina siekia apie 100 USD, kai 2011 m. analogiško sąrašo žaislų vidutinė kaina buvo apie 60 USD. Tuo tarpu mažmeninės prekybos tinklo savininkė Wal-Mart (WMT) taip pat paskelbė TOP 20 šių metų geidžiamiausių žaislų sąrašą, kuriame dauguma žaislų yra brangesni nei 50 USD. Wal-Mart sąraše lyderiauja vaikams skirtų žaislų rinkos lyderių Hasbro Inc. (HAS) ir Mattel Inc. (MAT) kompanijų gaminami produktai. Tuo tarpu Toys "R" Us sąraše yra įvairių gamintojų produkcija, o Hasbro ir Mattel žaislai sudaro tik vieną trečiąją prognozuojamų „karščiausių“ šių metų žaislų. Smulkesnė bei NYSE biržoje listinguojama žaislus gaminanti kompanija, kurios gaminami žaislai pateko į Toys "R" Us ir Wal-Mart išleistus sąrašus, yra LeapFrog Enterprises Inc. (LF). Ši įmonė gamina vaikams skirtus planšetinius kompiuterius „LeapPad“, „Leapster“ ir „Tag“.
Taigi matome, jog elektronikos prakės vis labiau skverbiasi į žaislų rinką ir tokios kompanijos kaip Apple Inc. (AAPL), Google (GOOG) turėtų vis daugiau parduoti švenčių sezono metu. Apple prognozuoja, jog šių metų ketvirto ketvirčio pardavimai sieks 52 mlrd. USD, kai 2011 m. per tą patį laikotarpį bendrovės pardavimai siekė apie 46 mlrd. USD. Tuo tarpu Google turėtų taip pat gauti daugiau pelno, kadangi šios kompanijos valdomas paieškos tinklapis yra vienas pagrindinių dovanų idėjų paieškos įrankių. Be to, įmonė aktyviai skverbiasi į planšetinių kompiuterių bei išmaniųjų telefonų rinkas. Internetinės parduotuvės (Ebay, Amazon ir kt.) taip pat turėtų sulaukti vis didėjančių pirkėjų srautų, kadangi išpopuliarėję išmanieji telefonai bei planšetiniai kompiuteriai leidžia lengviau bei paprasčiau užsisakyti geidžiamas dovanas.
Nors ir populiarėja dovanų pirkimas internete, tačiau apžvalgos pradžioje aprašytose apklausose matoma, jog apie 80% vartotojų ketina dovanoti drabužius. Dėl to verta apsvarstyti ir drabužių gamintojus bei pardavėjus: American Eagle Outfitters Inc. (AEO), Urban Outfitters Inc. (URBN), Gap Inc. (GAP), Limited Brands, Inc. (LTD) ir kt.
Taigi investuotojai turi puikias galimybes įžvelgti pelno potencialą artėjant švenčių sezonui ir pasirinkti vieną arba kelis iš aprašytų fondų, o kai kurie investuotojai gali pabandyti išsirinkti kompaniją, kuri daugiausiai pasipelnys šį švenčių sezoną.
Parengta LHV banko, remiantis įmonių duomenimis, viešai prieinama informacija (Accenture.com, Thinkwithgoogle.com, Walmart.com, Toysrus.com, NRF.com, www.census.gov) ir užsienio žiniasklaida (Bloomberg.com, Inquisitr.com, Finance.Yahoo.com). Šis straipsnis yra informacinio pobūdžio ir nereiškia rekomendacijos pirkti ar parduoti minimus vertybinius popierius.