Nors nestabilus dolerio kursas ir žaliavų brangimas mažina pelną, šaldytuvų gamintoja „Snaigė“ siekia labiau įsitvirtinti Rusijos, Ukrainos ir kitų Rytų šalių rinkose. Bendrovė nenori ten prarasti pozicijų, nes pardavimai auga, rašo dienraštis „Verslo Žinios“.
Ukraina - viena didžiausių „Snaigės“ rinkų, kur atsiskaitymai vykdomi doleriais, ten eksportuojama apie 25 proc. šaldytuvų. Nors ši rinka bendrovei mažina pelną, bendrovė neketina koreguoti eksporto planų.
„Nuo šių metų pradžios dėl brangstančių žaliavų ir silpstančio dolerio kurso praradome nemažą dalį planuotų pajamų, todėl sumažėjo bendrovės pelnas. Kompensuoti dolerio kurso kritimą keliant produkcijos kainas nebuvo sąlygų, nes Ukrainos rinka labai konkurencinga, būtume rizikavę prarasti nemenką užimamos rinkos dalį, prekybos tinklų užsakymus“, - tvirtina Mindaugas Šeštokas, „Snaigė“ generalinis direktorius. Pasak jo, Ukraina - per daug svarbi bendrovei rinka, ten praradus pozicijas jas atgauti būtų sunku. Todėl „Snaigė“ neketina atsisakyti eksporto į Ukrainą ir ieškos kitų būdų, kaip amortizuoti neigiamą dolerio kurso kritimo poveikį. Konkrečių strategijų bendrovė kol kas nėra parengusi.
„Snaigė“ šaldytuvų paklausa nesiskundžia nei Rytų, nei Vakarų rinkose - pasak vadovo, šiuo metu užsakymų bendrovė turi daugiau negu spėja pagaminti. Rusijoje, Ukrainoje ir kitose Rytų šalyse bendrovė skaičiuoja augančius pardavimus. Per šių metų 9 mėn. Ukrainoje „Snaigės“ pardavimai sudarė 70 mln. litų – 17 proc. daugiau nei pernai tuo pat metu, kai jie buvo 60 mln. litų.
Rusijoje, kuriai tenka 28 proc. šaldytuvų, pardavimai atitinkamu laikotarpiu augo beveik dvigubai - per šių metų 9 mėn. jie sudarė 96 mln. litų, pernai - 54 mln. litų. Kitose Rytų valstybėse bendrovės pajamos šiemet per 9 mėn. sudarė 13 mln. litų - beveik 1,5 karto daugiau nei pernai tuo pat metu - Kazachstane „Snaigės“ apyvarta šiemet padidėjo apie 14 procentų.
Pasak p. Šeštoko, „Snaigės“ šaldytuvams taip pat palankūs moldavai – Kišiniove esama buitinės technikos prekybos tinklų, kuriuose „Snaigės“ produkcija sudaro 80 proc. viso asortimento. Įmonės rinkos dalis Moldovoje siekia apie 12 procentų.
Ukraina - viena didžiausių „Snaigės“ rinkų, kur atsiskaitymai vykdomi doleriais, ten eksportuojama apie 25 proc. šaldytuvų. Nors ši rinka bendrovei mažina pelną, bendrovė neketina koreguoti eksporto planų.
„Nuo šių metų pradžios dėl brangstančių žaliavų ir silpstančio dolerio kurso praradome nemažą dalį planuotų pajamų, todėl sumažėjo bendrovės pelnas. Kompensuoti dolerio kurso kritimą keliant produkcijos kainas nebuvo sąlygų, nes Ukrainos rinka labai konkurencinga, būtume rizikavę prarasti nemenką užimamos rinkos dalį, prekybos tinklų užsakymus“, - tvirtina Mindaugas Šeštokas, „Snaigė“ generalinis direktorius. Pasak jo, Ukraina - per daug svarbi bendrovei rinka, ten praradus pozicijas jas atgauti būtų sunku. Todėl „Snaigė“ neketina atsisakyti eksporto į Ukrainą ir ieškos kitų būdų, kaip amortizuoti neigiamą dolerio kurso kritimo poveikį. Konkrečių strategijų bendrovė kol kas nėra parengusi.
„Snaigė“ šaldytuvų paklausa nesiskundžia nei Rytų, nei Vakarų rinkose - pasak vadovo, šiuo metu užsakymų bendrovė turi daugiau negu spėja pagaminti. Rusijoje, Ukrainoje ir kitose Rytų šalyse bendrovė skaičiuoja augančius pardavimus. Per šių metų 9 mėn. Ukrainoje „Snaigės“ pardavimai sudarė 70 mln. litų – 17 proc. daugiau nei pernai tuo pat metu, kai jie buvo 60 mln. litų.
Rusijoje, kuriai tenka 28 proc. šaldytuvų, pardavimai atitinkamu laikotarpiu augo beveik dvigubai - per šių metų 9 mėn. jie sudarė 96 mln. litų, pernai - 54 mln. litų. Kitose Rytų valstybėse bendrovės pajamos šiemet per 9 mėn. sudarė 13 mln. litų - beveik 1,5 karto daugiau nei pernai tuo pat metu - Kazachstane „Snaigės“ apyvarta šiemet padidėjo apie 14 procentų.
Pasak p. Šeštoko, „Snaigės“ šaldytuvams taip pat palankūs moldavai – Kišiniove esama buitinės technikos prekybos tinklų, kuriuose „Snaigės“ produkcija sudaro 80 proc. viso asortimento. Įmonės rinkos dalis Moldovoje siekia apie 12 procentų.