Ar jau pasibaigė Apple akcijų korekcija?

» Verslo ir rinkų naujienos
Autorius: LHV bankas Data: 2013-01-30 15:52 Komentarai: (5)
Rinkose vyrauja priešingos nuomonės, kai vieni investuotojai nori įsigyti ženkliai atpigusių Apple akcijų, o kiti prognozuoja Apple imperijos griūtį.

Nepaisant visų nuomonių, siūlome pažvelgti į Apple Inc. (AAPL) ketvirtinių rezultatų skaičius, kad galėtumėte objektyviau įvertinti pačią kompaniją.

Ketvirtiniai Apple rezultatai

Apple vadovai sausio 23 d. pranešė rekordinius ketvirtinius rezultatus, kai buvo gauta 54,5 mlrd. USD pajamų ir uždirbta 13,1 mlrd. USD pelno. Taip pat Apple išmaniųjų telefonų iPhone bei planšetinių kompiuterių iPad pardavimai pasiekė rekordus. Tačiau bendrovės akcijų kaina po rezultatų paskelbimo nuvertėjo daugiau nei 12% ir nuo rugsėjo vidury pasiektos viršūnės akcijų kaina sumažėjo apie 36%. Akivaizdu, jog lėtėjantis Apple augimas nepateisina investuotojų lūkesčių, o investuotojų noro parduoti nepakeitė ir Apple direktoriaus optimistiniai žodžiai rezultatų pristatymo konferencijos metu. Taigi rinkoje matėme investuotojų norą atsikratyti įmonės akcijų, nepaisant gerėjusių veiklos rezultatų, kadangi po ilgo augimo laikotarpio pradedama įžvelgti tolimesnės plėtros ribotumą.

Apple ketvirtinė ataskaita ir investuotojams surengta konferencija parodė, jog vis daugiau dėmesio yra skiriama Azijos rinkoms, kadangi naujausioje sutrumpintoje pardavimų ataskaitoje Azijos rinkos buvo išskirtos į „Didžiąją Kiniją“ (Kinija, Honkongas, Taivanas) ir „Likusias Azijos valstybes“. Iki tol bendrovė pateikdavo apibendrintą Azijos regioną. Bendrovės vadovybė tokiu žingsniu pabrėžė regiono svarbą, siekiant tolimesnės plėtros. Naujausioje ataskaitoje matome, jog pirmojo ketvirčio pardavimai Didžiojoje Kinijoje išaugo 67% (met./met.) ir sudarė apie 13% visų ketvirčio pardavimų. Tuo tarpu didžiausias pajamų šaltinis Apple vis dar išlieka Amerikos kontinentas, kuriame gauta apie 37% visų ketvirčio pajamų.

Auganti Kinijos rinkos svarba buvo pabrėžta ir Apple vadovybės noru atidaryti daugiau parduotuvių šioje šalyje. Per ketvirtį iš 11 atidarytų Apple parduotuvių net 4 buvo Didžiojoje Kinijoje. Vidutiniškai per praėjusį ketvirtį viena Apple parduotuvė sulaukė 23 000 lankytojų per savaitę, o lyginant su praėjusių metų atitinkamu ketvirčiu, lankytojų skaičius išaugo 7% (met./met.). Apple valdžios atstovai taip pat išreiškė norą ir toliau plėstis Kinijoje, kurioje įžvelgia didžiulį potencialą. Šiuo metu iš daugiau nei 400 Apple parduotuvių tik 150 yra kitose šalyse nei JAV.

Vienas reikšmingiausių pokyčių, susijusiu su įmonės rezultatų skelbimu, buvo ateities prognozių skelbimo būdo pakeitimas. Apple direktorius paaiškino, jog nuo šiol nebebus skelbiama konservatyvi prognozė, o bus pranešamas planuojamas rezultatas. Taigi nuo šiol Apple teikiamos prognozės tikriausiai bus optimistiškesnės ir išaugs prognozės bei pasiektų rezultatų neatitikimo tikimybė. Naujausias Apple vadovybės pateiktas prognozes galite pamatyti žemiau esančioje lentelėje, kurioje matome, jog įmonės vadovybė prognozuoja augsiančias veiklos išlaidas bei mažesnį bendrąjį pelningumą, lyginant su 2012 m. antru ketvirčiu. Bendrojoje kompanijos pelningumo lentelėje matome, nuo 2012 m. 3 ket. bendrasis pelningumas pradėjo mažėti, o Apple vadovybės pateiktos šio rodiklio prognozės nesuteikia optimistinių vilčių investuotojams.



Rezultatų pristatymo metu Apple valdžia kelis kartus pabrėžė, jog įmonė nori pagaminti bei pristatyti rinkai patį geriausią produktą, o ne siekia užkariauti visą rinką, siūlydami pigesnius produktus. Be to, vadovybė išreiškė nenorą gaminti iPhone su didesniu ekranu, kadangi, jų manymu, išmanusis telefonas turi lengvai tilpti delne ir būti kuo patogesnis vartotojams.

Išanalizavus žemiau esantį grafiką galima pamatyti pagrindinių Apple produktų pardavimų pokyčius per pastaruosius kelerius metus. Ženkliausiai įmonės pardavimus lemia iPhone išmanieji telefonai, kurių pardavimai pirmą 2013 m. ketvirtį buvo rekordiniai ir siekė beveik 31 mlrd. USD, o iš šių išmaniųjų telefonų pardavimo gautos pajamos sudarė apie 56% visų Apple gautų pajamų. Dėl to aiškiai matome, jog išmanieji telefonai Apple kompanijai yra gyvybiškai svarbūs. Apie 20% visų pardavimų sudaro planšetinių kompiuterių pardavimo pajamos. iPad pardavimai auga nuosaikesniu tempu nei iPhone, tačiau abiejų produktų pardavimo pajamos padeda atsverti svyruojančius asmeninių kompiuterių Mac bei ausinukų iPod pardavimus.



Didžiausias konkurentas

Vienas didžiausių Apple konkurentų yra P. Korėjos bendrovė Samsung Electronics Co. (005930), gaminantis ne tik tokio pat tipo produktus kaip Apple, bet ir įvairią buitinę bei kompiuterinę techniką. Nuo 2011 m. didžiausi Samsung pardavimai yra generuojami IT ir mobiliojo ryšio padalinio, kai iki tol daugiausiai pajamų buvo gaunama iš buities elektronikos prietaisų padalinio (angl. counsumer electronics). Tiek Samsung Electronics, tiek Apple bendrovės grumiasi ne tik stengdamosi įtikti vartotojams, bet ir teismų salėse, kuriose kaltina viena kitą pažeidus patentus ir kopijuojant produktus. Praėjusią savaitę Samsung paskelbė ketvirto 2012 m. ketvirčio rezultatus, kurie parodė beveik 19% (met./met.) pardavimų augimą. Be to, bendrovė uždirbo net 76% (met./met.) didesnį pelną, kuris siekė apie 6,5 mlrd. USD.

Apple akcijų kaina nuo viršūnės, pasiektos 2012 m. rugsėjo mėn., nusirito daugiau nei 36%, kai per tą patį laikotarpį Samsung Electronics akcijų kaina pakilo daugiau nei 10%. Abiejų kompanijų P/E rodikliai siekia apie 10, tačiau kainos ir pardavimų santykiai (P/S) parodo, jog investuotojai daugiau moka už Apple pardavimus, kadangi šios bendrovės paskutinių 12 mėn. P/S rodiklis yra apie 2,5, o Samsung – 0,9. Tačiau Apple 2012 m. pradėjo mokėti dividendus ir šios bendrovės metinis dividendų pajamingumas šiuo metu siekia apie 2,4%, kai Samsung – tik apie 0,6%. Turimu grynųjų pinigų ir jų ekvivalentų bei trumpalaikių vertybinių popierių kiekiu Apple vis dar yra nepralenkiama, kadangi bendrovė jų turi apie 173 mlrd. USD, kai Samsung atitinkamos atsargos siekia apie 35 mlrd. USD. Taigi abiejų įmonių finansinė padėtis yra pakankamai gera.



Taigi matome, jog jau apie keturis mėnesius investuotojai stengiasi atsikratyti Apple akcijų, tačiau verta apmąstyti ir perdėtą reakciją į tai, jog ši bendrovė keičiasi. Veikiausiai šiuo metu vyksta pačios įmonės suvokimo pasikeitimas, kai investuotojai kompaniją mato nebe kaip spartaus augimo bendrovę, bet kaip didžiulę korporaciją, kurios plėtra ateityje vyks lėtesniu tempu.

Jeigu susietume tokią įmonės evoliuciją su dabartiniu kainos kritimu, galėtume pamatyti, jog kai kurie ilgalaikiai investuotojai gali įžvelgti Apple kompanijoje stabilią įmonę, išmokančią dividendus, turinčią ištikimų vartotojų bei siūlančią visame pasaulyje geidžiamą produkciją. Be to, įmonė turi milžinišką kiekį grynųjų pinigų bei jų ekvivalentų, kurį įmonės vadovybė gali skirti kitų kompanijų įsigijimams, dividendų išmokėjimui ar akcijų supirkimo programoms. Taip pat turimi grynųjų pinigų rezervai leidžia investuotojams būti ramesniems, jeigu įvyktų dar viena krizė.

Žinoma, neverta užmiršti ir didėjančios konkurencijos bei nuolatos besikeičiančiu vartotojų poreikių. Dėl to investuotojai turi akylai stebėti bendrovės rezultatus bei įvertinti visą riziką, investuojant į technologijų sektoriaus bendroves.

Parengta LHV banko, remiantis įmonių duomenimis, viešai prieinama informacija (apple.com, samsung.com) ir užsienio žiniasklaida (bloomberg.com, finance.yahoo.com). Šis straipsnis yra informacinio pobūdžio ir nereiškia rekomendacijos pirkti ar parduoti minimus vertybinius popierius.
 
1.   Parašė artas   2013-01-30 16:12  

Taip ir nesupratau, tai pasibaigė korekcija ar ne ? Tyngiu galvot savo galva

 
2.   Parašė IT17   2013-01-30 16:27  

na pagrindine esme, kad jau neaugs tikrai tokiais ispaudingais tempais...

 
3.   Parašė dazhas   2013-01-30 19:15  

tolimesnis augimas imanomas geriau parduodant savo produktus naujose rinkose, tiek geografine, tiek produktu prasme (TV ir pan.)

kitu atveju, didele gresme profit margin %, nes kuo toliau, tuo labiau dides spaudimas is NOK, SNE, Samsung puses. Is technologiju mados puses, APPLE yra irgi pasieke savo pika - yra net grupes vartotoju, kurie net nekencia APPLE ir pirks bet koki telefona tik ne APPLE. Kazkada kazkoks panasus bumas buvo su Sony TV/Walkman, Nokia telefonais ir pan.

APPLE lb truksta/truks S. Jobbso maximalizmo, perfekcionizmo, vartotoju lukesciu numatymo.. Kita vertus, APPLE turi daug casho, kuri teisingai investave i R&D, kompaniju isigijimus gali ir toliau uztikrinti kompanijos augima. Blogiausiu atveju, pinigai gali buti panaudoti akciju supirkimui ar dividendu ismokejimui.

 
4.   Parašė qwaldis   2013-01-30 22:11  

yra net grupes vartotoju, kurie net nekencia APPLE ir pirks bet koki telefona tik ne APPLE

yra ir kitos grupes, tai pamise del apple ir perka tik apple

 
5.   Parašė kikas   2013-01-31 09:20  

visada atsiras zmogus kuriam kazkas nepatinka...