Investicinės idėjos, ruošiantis dovanų pirkimo sezonui

» Verslo ir rinkų naujienos
Autorius: LHV bankas Data: 2014-11-21 14:49 Komentarai: (0)
Artėja metas, kai parduotuves užplūs dovanų ieškantys pirkėjai. Įžvalgius investuotojus ši tendencija taip pat kasmet domina, kadangi siekiama įvertinti, koks pirkėjų aktyvumas bus šiais metais.

Šioje apžvalgoje nagrinėsime naujausius vartotojų apklausų duomenis ir įvertinsime investicines galimybes, kurios leistų pasinaudoti šiuo kasmetiniu dėsningumu.

Tyrimai ir prognozės


Remiantis Google (GOOGL) užsakytų apklausų duomenimis, daugiau nei ketvirtadalis apklaustųjų pradeda pirkti dovanas dar iki Helovino (spalio 31 d.), o daugiau nei pusė JAV vartotojų pradeda pirkti dovanas iki Padėkos dienos (lapkričio 27 d.). Kitą dieną po Padėkos dienos šventės vartotojai užplūsta parduotuves, kadangi dauguma mažmenininkų paskelbia dideles nuolaidas – tai vadinama „Juoduoju penktadieniu“ (angl. Black Friday). Nors juodasis penktadienis seniau buvo rengiamas vieną dieną, tačiau pastaruoju metu pastebima tendencija, jog nuolaidos išskaidomos per kelias dienas ar visą savaitę. O pirmąjį pirmadienį po Padėkos dienos yra rengiamas „Virtualusis pirmadienis“ (angl. Cyber Monday“) ir pirkėjai užplūsta elektronines parduotuves. Apklausų metu pastebima, jog vartotojai vis daugiau pasitelkia kompiuterinius prietaisus (asmeninius kompiuterius, planšetes, išmaniuosius telefonus), kuriais bandoma surasti tinkamiausias dovanas už geriausią kainą.

Šiais metais atliktos JAV vartotojų apklausos leidžia tikėtis, jog JAV vartotojai šiemet dovanoms išleis daugiau nei pernai. Nacionalinė JAV mažmeninės prekybos federacija (angl. National Retail Federation) prognozuoja, jog vidutiniškai vartotojai išleis 5% daugiau dovanoms nei pernai. Accenture rengta apklausa parodė, jog vidutinės vartotojų išlaidos dovanų pirkimui išaugs daugiau nei 11%. Gallup apklausa prognozuoja apie 11% sieksiantį augimą. Tuo tarpu Conference Board prognozuoja tik apie 1,9% išaugsiančias išlaidas, o PricewaterhouseCoopers prognozuoja, jog vidutinės išlaidos dovanoms sumažės beveik 7%. Minėtų apklausų metu nustatyta, jog vidutinės vartotojo išlaidos dovanoms šiais metais sieks 538-804 USD.

Taip pat verta paminėti, jog, remiantis Accenture rengtos apklausos rezultatais, 51% vartotojų planuoja pusę arba daugiau pirkinių įsigyti interneto parduotuvėse. Kai praėjusiais metasi tokių apklaustųjų buvo 42%. Viena svarbiausių tokio sprendimo priežasčių yra nemokamas pristatymas ir mažesnė kaina nei tradicinėse parduotuvėse. Apklausos taip pat parodė, jog populiariausios dovanos išlieka drabužiai, dovanų kortelės, žaislai ir elektronikos prekės.

Anksčiau minėtos apklausos parodo, kiek vartotojai ketina išleisti dovanoms, tačiau šventiniu laikotarpiu (lapkričio-gruodžio mėn.) išauga ir kitų produktų paklausa. Remiantis Nacionalinės JAV mažmeninės prekybos federacijos prognozėmis, šventiniu laikotarpiu mažmeniniai pardavimai šalyje šiais metais augs 4,1%, kai praėjusiais metais pardavimai augo 3,1%. Šių pardavimų augimo tendencija matoma žemiau esančiame grafike, parodančiame, jog nuo finansų krizės pabaigos (2009 m.) JAV vartotojai išlaidas šventiniu laikotarpiu didino penktadaliu. Verta priminti, jog šventiniu laikotarpiu mažmenininkai generuoja apie 30% visų metų pardavimų.



Vartotojų pasitikėjimo indeksai ir prekybininkų prognozės

Bendrą vartotojų nuotaiką galime įvertinti pasitelkę vartotojų pasitikėjimo rodiklius. Pavyzdžiui, Mičigano universiteto rengiamas JAV vartotojų pasitikėjimo indeksas lapkričio mėn. pasiekė didesnę nei septynerių metų reikšmę. Conference Board rengiamas JAV vartotojų pasitikėjimo rodiklis taip pat yra ties septynerių metų aukštumomis. Tuo tarpu Eurostat rengiamas euro zonos vartotojų pasitikėjimo indeksas vis dar yra neigiamas, tačiau jo reikšmė 2013 m. pabaigoje parodė gerokai sumažėjusį vartotojų pesimizmą. Visa tai leidžia optimistiškiau vertinti šį dovanų pirkimo sezoną.

Optimistines elektroninių parduotuvių savininkų prognozes geriausiai parodo elektroninės parduotuvės savininkė Amazon.com (AMZN), kuri trečio ketvirčio rezultatų pristatymo metu pareiškė, jog paskutinį 2014 m. ketvirtį tikisi, kad pardavimai išaugs 7-18% (met./met.). Be to, vartotojų aktyvumą švenčių metu parodo siuntų pristatymo paslaugas teikiančios bendrovės. Pavyzdžiui, United Parcel Group (UPS) tikisi, jog šiais metais gruodžio mėn. siuntų skaičius augs 11% (met./met.).

Kiek atsargiau padėtį rinkoje vertina įprastų parduotuvių savininkai. Pavyzdžiui, mažmeninės prekybos gigantė Wal-Mart (WMT) pabrėžia, jog vartotojų nuotaikas neigiamai veikia išaugusios sveikatos apsaugos išlaidos, tačiau jas atsveria sumažėjusios naftos kainos. Nepaisant to, įmonė du ketvirčius iš eilės mažino optimistiškiausią visų metų pelno prognozę, tačiau pesimistiškiausio scenarijaus prognozė paskutinį kartą buvo nežymiai pakelta.

Elektroninių žaislų gamintoja LeapFrog (LF) lapkričio pradžioje pateikė fiskalinių metų trečio ketvirčio (baigiasi gruodžio 31 d.) prognozes. Nepaisant to, jog įmone įžvelgia mažmenininkų norą turėti mažesnes žaislų atsargas, LeapFrog tikisi, jog trečio ketvirčio pardavimai augs 18-28% (met./met.).

Investicinės idėjos


Žinomiausi ir likvidžiausi JAV mažmeninės prekybos sektoriaus ETF fondai yra SPDR S&P Retail ETF (XRT) arba Market Vectors Retail ETF (RTH). Nors abu fondai siekia atspindėti JAV mažmeninės prekybos sektorių, tačiau XRT investicinį portfelį sudaro 104 JAV bendrovės, turinčios vienodą svorį portfelyje, kai RTH investicinį portfelį sudaro 26 didžiausių JAV mažmeninės prekybos bendrovių, o svoris portfelyje nustatomas, remiantis jų rinkos kapitalizacija. Dėl to, RTH portfelyje didžiausią svorį turi Wal-Mart (WMT), Amazon.com (AMZN) bei Home Depot (HD).



Tuo tarpu norintys pasinaudoti prieš ir per šventes išaugsiančiais pardavimais ne tik mažmeninės prekybos, bet ir kitų vartojimo prekių gamintojų ir paslaugų tiekėjų (restoranų, viešbučių, prabangos prekių ir t.t.) suteikiamomis investicinėmis galimybėmis, turėtų atkreipti dėmesį į Consumer Discretionary Select Sector SPDR Fund (XLY) arba Vanguard Consumer Discretionary (VCR). XLY fondą sudaro 84 pozicijos, iš kurių apie 30% yra medijų bendrovės ir 18% sudaro mažmeninės prekybos bendrovės. Tuo tarpu VCR sudarytas iš 386 pozicijų, iš kurių 12% yra iš filmų bei pramogų sektoriaus ir 11% yra kabelinės bei satelitinio ryšio paslaugų bendrovės. Nepaisant minėtų skirtumų, abiejų ETF fondų 5 didžiausios pozicijos yra vienodos: Walt Disney (DIS), Comcast (CMCSA), Home Depot (HD), Amazon.com (AMZN) ir McDonald‘s (MCD).

Žemiau esančiame grafike galime įžvelgti tendenciją, jog SPDR S&P Retail (XRT) ETF fondo akcijų kainos prieaugis lapkričio-gruodžio mėnesiais atspindi to pačio laikotarpio JAV mažmeninių pardavimų tendencijas. Žinoma, iš anksto negalima sužinoti mažmeninių pardavimų duomenų, tačiau Nacionalinė JAV mažmeninės prekybos federacija kasmet pateikia mažmeninių pardavimų prognozes. Federacija paskelbė, jog šiais metais mažmeniniai pardavimai turėtų išaugti 4,1% (met./met.). Tačiau verta atkreipti dėmesį į tai, jog nuo šių metų lapkričio mėn. pradžios XRT akcijų kaina jau spėjo pakilti apie 5,7%.



Dauguma rengtų apklausų ir naujausi vartotojų pasitikėjimų indeksai leidžia tikėtis didesnio vartotojų aktyvumo šių metų šventiniu laikotarpiu nei pernai. Taip pat teigiamai vartotojų kišenes veikia atpigusi naftos kaina. Žinoma, verta atkreipti dėmesį į tai, jog JAV akcijų indeksai pastaruoju metu pasiekia vis naujas rekordines aukštumas, kas neramina dalį rinkos dalyvių, kadangi baiminamasi korekcijos.

Parengta LHV banko, remiantis census.gov, nrf.com, thinkwithgoogle.com, newsroom.accenture.com, pwc.com, dupress.com, gallup.com, phx.corporate-ir.net, leapfroginvestor.com, investors.ups.com, news.walmart.com, skelbiamais duomenimis ir užsienio žiniasklaida (finance.yahoo.com, forexfactory.com, bloomberg.com, etfdb.com). Šis straipsnis yra informacinio pobūdžio ir nereiškia rekomendacijos pirkti ar parduoti minimus vertybinius popierius.
 
Dar nėra komentarų