Akcijų rinkose nuvilnijusi korekcijos banga paskatino investuotojus ir vėl atsigręžti į kasdienio vartojimo prekių gamintojus.
Šis sektorius tokiu metu įprastai tampa patrauklus, kadangi nepasižymi cikliškumu – maisto ar buities prekių paklausa net ir krizių metu išlieka pakankamai stabili. Be to, dažnai šio sektoriaus bendrovės akcininkams išmoka gana stambius dividendus. Šio sektoriaus atstovės taip pat yra mėgstamos ir legendinio investuotojo Warren Buffett.
Kasdienio vartojimo prekių sektoriaus įmonės sudaro apie 10% S&P 500 indekso ir apie 9% Russell 1000 indekso. Tačiau šio sektoriaus bendrovės sudaro tik apie 3,3% mažesnes įmones apimančio Russell 2000 indekso. Tai parodo, jog šiame sektoriuje daugiausiai dominuoja didelės bendrovės. Pavyzdžiui, kone kiekvieno namuose galima rasti Procter & Gamble (PG), Mondelez International (MDLZ), Colgate-Palmolive (CL) produktus, kadangi didžiosios šio sektoriaus įmonės valdo gerai žinomus prekių ženklus. Pavyzdžiui, Procter & Gamble priklauso Ariel, Tide, Ace, Leanor, Gillette, Head & Shoulders, Pampers, Always, Oral-B ir kiti prekių ženklai. Mondelez International (buvusi Kraft Foods dalis) gali pasigirti valdanti Alpen Gold, Cadbury, Milka, Côte d'Or, Dirol prekių ženklus, o Colgate-Palmolive prekių ženklų portfelį sudaro Ajax, Lady Speed Stick, Colgate, Palmolive ir kt.
Taip pat šiame sektoriuje galima rasti mažmenininkus (pvz., Wal-Mart, Costco, Kroger), tabako produktų gamintojus (pvz., Altria, Philip Morris International, Reynolds American) ir alkoholinių gėrimų gamintojus (pvz., Constellation Brands, Brown-Forman).
Praėjusią savaitę vykusioje Barclays Global Consumer Staples konferencijoje Colgate-Palmolive užsiminė, jog įmonės rezultatus vis labiau neigiamai veikia užsienio valiutų svyravimai ir netolygūs didžiųjų valstybių ekonomikų augimai. Nepaisant to, įmonė prognozuoja pardavimų augimą. Įmonės vadovas pabrėžė, jog gera įmonės finansinė situacija leido didinti išmokamus dividendus jau 52 metus iš eilės.
Tabako produktų gamintojas Philip Morris International (PM) konferencijos metu pareiškė, jog tikisi, kad cigarečių pardavimai 2015 m. mažės 1-1,5%. Nors įmonė imasi inovacijų, tačiau vis dar tikimasi, jog ateityje pajamų augimą daugiausiai lems įprastos cigaretės. Philip Morris išbando galimai sveikesnes „iQOS“ bedūmes cigaretes, kurios yra hibridas tarp įprastų ir elektroninių cigarečių. Philip Morris International ir jos konkurentas Altria (MO) yra pasirašiusios sutartį, kuri leidžia platinti konkurento e-cigaretes skirtingose rinkose. Liepos mėn. ši sutartis buvo praplėsta (kartu bus kuriamos naujos technologijos) ir tai parodo, jog didieji tabako produktų gamintojai pradeda įvertinti e-cigarečių svarbą rinkoje. Altria prognozuoja, jog JAV vartotojai 2015 m. e-cigaretėms ir jų produktams išleis apie 2,5 mlrd. USD.
Constellation Brands (STZ), valdantis Corona, Modelo, Svedka ir kitus svaigiųjų gėrimų prekių ženklus, konferencijoje pabrėžė, jog įmonės rezultatai priklauso nuo bendrovės pastangų užvaldyti aukštesnio kainų lygio alaus rinką. Įmonės atstovai kelis kartus pabrėžė vienetinio (angl. craft beer) ir importuojamo į JAV alaus rinkos svarbą įmonės pardavimų augimui. Taip pat buvo užsimenama ir apie JAV mažumų (ypač ispanakalbių) vartojimo pomėgių poveikį bendrovės rezultatams. Tuo tarpu gerėjanti įmonės finansinė padėtis leido šiemet įmonei pradėti dividendų mokėjimą akcininkams.
Konferencijos metu Mondelez International (MDLZ) pateikė išsamesnę informaciją apie išlaidų mažinimo programas ir investicijas, kurios turėtų paspartinti pardavimų augimą. Šiuo metu įmonė nusitaikiusi optimizuoti tiekimo grandinę ir mažinti išlaidas, nesusijusias su pagrindine įmonės veikla. Be to, įmonė pareiškė skirsianti daugiau dėmesio sveikesniems produktams (belVita, Barni ir kt.), kurie turi mažiau kalorijų, yra be dirbtinių saldiklių ir pan. Teigiama, jog po 5 m. net 50% įmonės produktų portfelio sudarys sveikesnių produktų kategorijos atstovai. Šiuo metu šios kategorijos produktai generuoja daugiau nei 30% pajamų. Rugpjūčio mėn. šia įmone susidomėjo aktyvistas investuotojas William Ackman, kurio valdomas alternatyvaus investavimo fondas įsigijo apie 7,5% MDLZ akcijų paketą. Manoma, jog investuotojas sieks, kad Mondelez būtų perimta stambesnio rinkos žaidėjo, arba imsis veiksmų, kad būtų dar labiau didinamas įmonės valdymo efektyvumas.
Unilever (UNA) užsiminė didinsianti biudžetą skaitmeninio turinio ir mobiliuosiuose įrenginiuose pateikiamai reklamai, kadangi ši duoda gerokai didesnę grąžą nei reklama televizijoje. Taip pat įmonė pabrėžė vis labiau augančią besivystančių rinkų svarbą, kadangi šiuo metu 59% pajamų gaunama šiose valstybėse, kai seniau didžioji dalis pajamų buvo gaunama išsivysčiusiose rinkose. Unilever, kaip ir Mondelez, įgyvendina išlaidų mažinimo programas, kurios leidžia pagerinti bendrovės finansinius rodiklius.
Žemiau esančiuose grafikuose pateikiami S&P 500 ir S&P 500 kasdienio vartojimo prekių indeksai, kuriuose įskaičiuoti dividendai (angl. Total return, TR). Šiuos du indeksus lyginame per pastaruosius 10 m. buvusių korekcijų ar krizių laikotarpiu. Matome, jog S&P kasdienio vartojimo indeksas per 10 m. pakilo gerokai daugiau nei visas bendroves apimantis S&P 500 indeksas. Tuo tarpu grafike „2007-12 – 2009-12“ matome, jog finansų krizės metu kasdienio vartojimo prekių indeksas atsilaikė kur kas geriau nei S&P 500 indeksas, kuris nagrinėjamu laikotarpiu buvo sumenkęs daugiau nei per pusę, kai kasdienio vartojimo prekių indeksas buvo daugiausiai sumenkęs apie trečdalį. 2011 m. vykusios korekcijos metu kasdienio vartojimo prekių indeksas taip pat pasirodė geriau nei S&P 500 indeksas, o nuo šių metų gegužės mėn. ir vėl pastebima analogiška tendencija.
Šiuo metu rinkoje yra daug galimybių pasiekti kasdienio vartojimo sektorių. Pavyzdžiui, rinkos dalyviai gali patys išsirinkti šio sektoriaus bendroves ir įsigyti jų akcijų, o norintys turėti išskaidytą investiciją dažnai renkasi visą sektorių apimančius ETF fondus. Geriausiai žinomas toks ETF fondas yra Consumer Staples Select Sector SPDR (XLP), tačiau jį sudaro tik 37 didžiausios šio sektoriaus įmonės, esančios S&P 500 indekse.
Kiek daugiau (39 bendroves) apima ypatingą atrankos strategiją (pagal skirtingus kriterijus, atrenkant vertės ir augimo bendroves) taikantis Consumer Staples AlphaDEX Fund (FXG), kuris įmones atrenka iš Russell 1000 indekso. Dėl to šio fondo investicinis portfelis ženkliai skiriasi nuo XLP. Tuo tarpu daugiausiai bendrovių (100) apima Vanguard Consumer Staples ETF (VDC), kuris taip pat pasižymi mažiausiomis metinėmis bendrosiomis fondo išlaidomis (0,12%).
Norintys turėti ne vien JAV bendroves apimantį ETF fondą, gali atkreipti dėmesį į iShares Global Consumer Staples (KXI). Kiek daugiau nei pusė fondo investicinio portfelio yra skirta JAV bendrovėms, apie 13% J. Karalystės įmonėms, 7,5% Šveicarijos, o kitų valstybių bendrovės sudaro apie 26% investicinio portfelio. Iš viso fondą sudaro 96 įmonės.
Kasdienio vartojimo prekės yra neatsiejama visų mūsų buities dalis ir dėl šio bruožo tokias prekes gaminančios įmonės tampa investuotojų prieglobsčiu neramiais laikais. Nepaisant to, dalis ilgalaikių investuotojų vertina šio sektoriaus atstoves, kaip patikimus prekių ženklus valdančias įmones, kurios įprastai moka dosnius dividendus.
Parengta LHV banko, remiantis us.spindices.com, įmonių ir fondų valdytojų (sectorspdr.com, ftportfolios.com, personal.vanguard.com, ishares.com) skelbiamais duomenimis bei užsienio žiniasklaida (Barrons.com, Reuters.com, Finance.Yahoo.com, Bloomberg.com). Šis straipsnis yra informacinio pobūdžio ir nereiškia rekomendacijos pirkti ar parduoti minimus vertybinius popierius.
Šis sektorius tokiu metu įprastai tampa patrauklus, kadangi nepasižymi cikliškumu – maisto ar buities prekių paklausa net ir krizių metu išlieka pakankamai stabili. Be to, dažnai šio sektoriaus bendrovės akcininkams išmoka gana stambius dividendus. Šio sektoriaus atstovės taip pat yra mėgstamos ir legendinio investuotojo Warren Buffett.
Kasdienio vartojimo prekių sektoriaus įmonės sudaro apie 10% S&P 500 indekso ir apie 9% Russell 1000 indekso. Tačiau šio sektoriaus bendrovės sudaro tik apie 3,3% mažesnes įmones apimančio Russell 2000 indekso. Tai parodo, jog šiame sektoriuje daugiausiai dominuoja didelės bendrovės. Pavyzdžiui, kone kiekvieno namuose galima rasti Procter & Gamble (PG), Mondelez International (MDLZ), Colgate-Palmolive (CL) produktus, kadangi didžiosios šio sektoriaus įmonės valdo gerai žinomus prekių ženklus. Pavyzdžiui, Procter & Gamble priklauso Ariel, Tide, Ace, Leanor, Gillette, Head & Shoulders, Pampers, Always, Oral-B ir kiti prekių ženklai. Mondelez International (buvusi Kraft Foods dalis) gali pasigirti valdanti Alpen Gold, Cadbury, Milka, Côte d'Or, Dirol prekių ženklus, o Colgate-Palmolive prekių ženklų portfelį sudaro Ajax, Lady Speed Stick, Colgate, Palmolive ir kt.
Taip pat šiame sektoriuje galima rasti mažmenininkus (pvz., Wal-Mart, Costco, Kroger), tabako produktų gamintojus (pvz., Altria, Philip Morris International, Reynolds American) ir alkoholinių gėrimų gamintojus (pvz., Constellation Brands, Brown-Forman).
Barclays organizuota konferencija
Praėjusią savaitę vykusioje Barclays Global Consumer Staples konferencijoje Colgate-Palmolive užsiminė, jog įmonės rezultatus vis labiau neigiamai veikia užsienio valiutų svyravimai ir netolygūs didžiųjų valstybių ekonomikų augimai. Nepaisant to, įmonė prognozuoja pardavimų augimą. Įmonės vadovas pabrėžė, jog gera įmonės finansinė situacija leido didinti išmokamus dividendus jau 52 metus iš eilės.
Tabako produktų gamintojas Philip Morris International (PM) konferencijos metu pareiškė, jog tikisi, kad cigarečių pardavimai 2015 m. mažės 1-1,5%. Nors įmonė imasi inovacijų, tačiau vis dar tikimasi, jog ateityje pajamų augimą daugiausiai lems įprastos cigaretės. Philip Morris išbando galimai sveikesnes „iQOS“ bedūmes cigaretes, kurios yra hibridas tarp įprastų ir elektroninių cigarečių. Philip Morris International ir jos konkurentas Altria (MO) yra pasirašiusios sutartį, kuri leidžia platinti konkurento e-cigaretes skirtingose rinkose. Liepos mėn. ši sutartis buvo praplėsta (kartu bus kuriamos naujos technologijos) ir tai parodo, jog didieji tabako produktų gamintojai pradeda įvertinti e-cigarečių svarbą rinkoje. Altria prognozuoja, jog JAV vartotojai 2015 m. e-cigaretėms ir jų produktams išleis apie 2,5 mlrd. USD.
Constellation Brands (STZ), valdantis Corona, Modelo, Svedka ir kitus svaigiųjų gėrimų prekių ženklus, konferencijoje pabrėžė, jog įmonės rezultatai priklauso nuo bendrovės pastangų užvaldyti aukštesnio kainų lygio alaus rinką. Įmonės atstovai kelis kartus pabrėžė vienetinio (angl. craft beer) ir importuojamo į JAV alaus rinkos svarbą įmonės pardavimų augimui. Taip pat buvo užsimenama ir apie JAV mažumų (ypač ispanakalbių) vartojimo pomėgių poveikį bendrovės rezultatams. Tuo tarpu gerėjanti įmonės finansinė padėtis leido šiemet įmonei pradėti dividendų mokėjimą akcininkams.
Konferencijos metu Mondelez International (MDLZ) pateikė išsamesnę informaciją apie išlaidų mažinimo programas ir investicijas, kurios turėtų paspartinti pardavimų augimą. Šiuo metu įmonė nusitaikiusi optimizuoti tiekimo grandinę ir mažinti išlaidas, nesusijusias su pagrindine įmonės veikla. Be to, įmonė pareiškė skirsianti daugiau dėmesio sveikesniems produktams (belVita, Barni ir kt.), kurie turi mažiau kalorijų, yra be dirbtinių saldiklių ir pan. Teigiama, jog po 5 m. net 50% įmonės produktų portfelio sudarys sveikesnių produktų kategorijos atstovai. Šiuo metu šios kategorijos produktai generuoja daugiau nei 30% pajamų. Rugpjūčio mėn. šia įmone susidomėjo aktyvistas investuotojas William Ackman, kurio valdomas alternatyvaus investavimo fondas įsigijo apie 7,5% MDLZ akcijų paketą. Manoma, jog investuotojas sieks, kad Mondelez būtų perimta stambesnio rinkos žaidėjo, arba imsis veiksmų, kad būtų dar labiau didinamas įmonės valdymo efektyvumas.
Unilever (UNA) užsiminė didinsianti biudžetą skaitmeninio turinio ir mobiliuosiuose įrenginiuose pateikiamai reklamai, kadangi ši duoda gerokai didesnę grąžą nei reklama televizijoje. Taip pat įmonė pabrėžė vis labiau augančią besivystančių rinkų svarbą, kadangi šiuo metu 59% pajamų gaunama šiose valstybėse, kai seniau didžioji dalis pajamų buvo gaunama išsivysčiusiose rinkose. Unilever, kaip ir Mondelez, įgyvendina išlaidų mažinimo programas, kurios leidžia pagerinti bendrovės finansinius rodiklius.
Kasdienio vartojimo sektorius
Žemiau esančiuose grafikuose pateikiami S&P 500 ir S&P 500 kasdienio vartojimo prekių indeksai, kuriuose įskaičiuoti dividendai (angl. Total return, TR). Šiuos du indeksus lyginame per pastaruosius 10 m. buvusių korekcijų ar krizių laikotarpiu. Matome, jog S&P kasdienio vartojimo indeksas per 10 m. pakilo gerokai daugiau nei visas bendroves apimantis S&P 500 indeksas. Tuo tarpu grafike „2007-12 – 2009-12“ matome, jog finansų krizės metu kasdienio vartojimo prekių indeksas atsilaikė kur kas geriau nei S&P 500 indeksas, kuris nagrinėjamu laikotarpiu buvo sumenkęs daugiau nei per pusę, kai kasdienio vartojimo prekių indeksas buvo daugiausiai sumenkęs apie trečdalį. 2011 m. vykusios korekcijos metu kasdienio vartojimo prekių indeksas taip pat pasirodė geriau nei S&P 500 indeksas, o nuo šių metų gegužės mėn. ir vėl pastebima analogiška tendencija.
Investicinės galimybės
Šiuo metu rinkoje yra daug galimybių pasiekti kasdienio vartojimo sektorių. Pavyzdžiui, rinkos dalyviai gali patys išsirinkti šio sektoriaus bendroves ir įsigyti jų akcijų, o norintys turėti išskaidytą investiciją dažnai renkasi visą sektorių apimančius ETF fondus. Geriausiai žinomas toks ETF fondas yra Consumer Staples Select Sector SPDR (XLP), tačiau jį sudaro tik 37 didžiausios šio sektoriaus įmonės, esančios S&P 500 indekse.
Kiek daugiau (39 bendroves) apima ypatingą atrankos strategiją (pagal skirtingus kriterijus, atrenkant vertės ir augimo bendroves) taikantis Consumer Staples AlphaDEX Fund (FXG), kuris įmones atrenka iš Russell 1000 indekso. Dėl to šio fondo investicinis portfelis ženkliai skiriasi nuo XLP. Tuo tarpu daugiausiai bendrovių (100) apima Vanguard Consumer Staples ETF (VDC), kuris taip pat pasižymi mažiausiomis metinėmis bendrosiomis fondo išlaidomis (0,12%).
Norintys turėti ne vien JAV bendroves apimantį ETF fondą, gali atkreipti dėmesį į iShares Global Consumer Staples (KXI). Kiek daugiau nei pusė fondo investicinio portfelio yra skirta JAV bendrovėms, apie 13% J. Karalystės įmonėms, 7,5% Šveicarijos, o kitų valstybių bendrovės sudaro apie 26% investicinio portfelio. Iš viso fondą sudaro 96 įmonės.
Kasdienio vartojimo prekės yra neatsiejama visų mūsų buities dalis ir dėl šio bruožo tokias prekes gaminančios įmonės tampa investuotojų prieglobsčiu neramiais laikais. Nepaisant to, dalis ilgalaikių investuotojų vertina šio sektoriaus atstoves, kaip patikimus prekių ženklus valdančias įmones, kurios įprastai moka dosnius dividendus.
Parengta LHV banko, remiantis us.spindices.com, įmonių ir fondų valdytojų (sectorspdr.com, ftportfolios.com, personal.vanguard.com, ishares.com) skelbiamais duomenimis bei užsienio žiniasklaida (Barrons.com, Reuters.com, Finance.Yahoo.com, Bloomberg.com). Šis straipsnis yra informacinio pobūdžio ir nereiškia rekomendacijos pirkti ar parduoti minimus vertybinius popierius.