![](datas/img/news/images/w/waltdisney_mickey.jpg)
JAV interneto televizijos bendrovė „Netflix“ užkariauja pasaulį, tačiau ar sugebės ji ilgai išbūti konkurentų priešakyje?
Šio mėnesio viduryje Netflix pranešė, jog interneto televizijos paslaugas pradės teikti 130 naujų valstybių ir dėl to net Lietuvoje bus galima legaliai žiūrėti serialus ir filmus, esančius Netflix.
Neseniai 2015 m. ketvirto ketvirčio rezultatus paskelbusi Netflix (NFLX) pranoko vyravusias prognozes. Įmonės direktorius Reed Hastings užsiminė, jog Netflix plėtra JAV sunkėja, tačiau vadovą optimistiškai nuteikia įsibėgėjanti tarptautinė plėtra. Nors Netflix paslaugos dar nėra prieinamos Kinijoje, tačiau R. Hatsings užsiminė, jog ši rinka gali būti pasiekta iki metų pabaigos.
„Vartotojai ir pajamos iš užsienio“ grafike matome, jog Netflix vartotojų skaičius ir toliau sparčiai auga. 2015 m. pabaigoje jis siekė beveik 75 mln., o jau šių metų pirmą ketvirtį turėtų pakilti iki beveik 81 mln. Tuo tarpu užsienio rinkų svarba auga ir dėl to vis didesnę įtaką įmonės rezultatams daro valiutų kursų svyravimai bei užsienio konkurentai. 2015 m. ketvirtą ketvirtį užsienyje generuojamos pajamos sudarė 31% visų pajamų, kai prieš kelerius metus šis rodiklis nesiekė 20%.
![](datas/users/18364-2016-01-26 1.png)
Rezultatų skelbimo metu taip pat buvo užsiminta, jog ženkli dalis išskirtines sąlygas turėjusių lojalių ilgamečių Netflix klientų (ilgiau nei 2 m.), kurie už paslaugas mokėdavo mažiau nei nauji klientai, privilegijų neteks nuo šių metų 2-3 ketvirčio. Be to, buvo užsiminta, jog vis daugiau vartotojų renkasi brangesnį paslaugų paketą, kainuojantį 11,99 USD ir leidžiantį turinį žiūrėti Ultra-HD formatu. Visa tai turėtų dar labiau paspartinti pajamų augimą.
![](datas/users/18364-2016-01-26 2.png)
„Pajamos ir pelningumas“ grafike matome, jog įmonės sparti plėtra užsienyje ir koncentracija į klientams prieinamą turinį teigiamai veikia pajamų augimą. Pastaraisiais ketvirčiais pajamos vidutiniškai augo 5-6% (ket./ket.) tempu, tačiau ir taip ne itin aukštas grynasis pelningumas 2015 m. buvo neigiamai paveiktas stiprėjusio JAV dolerio ir svyravo ties 1,5-2,4%.
Finansinė įmonės padėtis yra pakankamai gera, kadangi grynųjų pinigų ir jų ekvivalentų suma per metus išaugo daugiau nei 60% ir 2015 m. pabaigoje siekė 1,8 mlrd. USD. Įsiskolinimą parodantis D/A rodiklis yra apie 78%, tačiau skaičiuojant šį rodiklį į įsipareigojimus yra įtraukti turinio įsipareigojimai (mokesčiai už licencijas rodyti turinį). Jeigu vertintume tik ilgalaikes paskolas, tai D/A rodiklis siektų apie 23%. Turinio įsipareigojimai atspindi pasirašytas sutartis, kuriomis įsipareigojama ateityje mokėti už dar tik būsimus partnerių filmus ir TV laidas. Metinėje ataskaitoje nurodoma, jog šios išlaidos gali keistis, priklausomai nuo to, kokie produktai bus gauti ateityje. Tačiau verta atkreipti dėmesį į tai, jog įmonė teigia, jog į apskaitą gali būti neįtraukti „reikšmingi“ turinio įsipareigojimai, susiję tais partnerių filmais ir TV laidomis, kurie neaišku, ar bus rodomi ateityje.
Šiuo metu didžiausi Netflix konkurentai yra Amazon Prime, Hulu ir HBO Now. Amazon Prime už metinį mokestį suteikia ne tik interneto televizijos, bet ir muzikos transliacijos bei kitas su elektronine parduotuve Amazon.com susijusias privilegijas. Hulu yra Disney (DIS), 21st Century Fox (FOX) ir Comcast (CMCSA) dukterinių bendrovių bendra įmonė, turinti priėjimą prie išskirtinio minėtų bendrovių turinio. Tačiau Hulu priverčia vartotojus ne tik kas mėnesį mokėti už paslaugą, bet ir stebėti reklamas.
Dėl aršėjančios konkurencijos interneto televizijos bendrovės vis daugiau dėmesio ir lėšų skiria išskirtinio turinio kūrimui. Toks turinys yra reikalingas, kadangi kyla vis daugiau ginčų ir apribojimų dėl teisių rodyti licencijuojamą turinį. Dėl to vis labiau didėja interneto televizijos bendrovių priklausomybė nuo jų pačių kuriamo turinio sėkmės rinkoje. Netflix tapo gerai žinoma visame pasaulyje po didelio „House of Cards“ (liet. Kortų namelis), „Orange is the New Black“ (liet. Oranžinė - naujoji juoda) ir kitų serialų pasisekimo, o per 2016 m. įmonė ketina išleisti 30 naujų serialų sezonų, 8 filmus, 35 vaikams skirtas laidas ir kitą turinį. Ketvirtinių rezultatų skelbimo metu Netflix pasigyrė, jog 6 įmonės kuriami serialai buvo pasirinkti tarp IMDb išrinktų TOP 10 geriausių 2015 m. serialų.
Per pastaruosius kelerius metus Netflix (NFLX) akcijų kaina išaugo apie 82%, tačiau per pastarąjį pusmetį ženkliai svyruoja ir nerodo aiškios tendencijos. Akcijų kainoje yra įskaičiuota itin sparti įmonės plėtra (2016 m. forward P/E – 92) ir dėl to rinkos dalyviai akylai stebi klientų bei pardavimų augimo ketvirtinius duomenis. Jeigu skaičiai pradės rodyti, jog Netflix augimas išsisemia, tai gali drastiškai atsispindėti NFLX akcijų kainoje. Čia galima prisiminti buvusią investuotojų numylėtinę GoPro (GPRO), kurios akcijų kaina dėl sumenkusių augimo prognozių per pastarąjį pusmetį smuko daugiau nei 80%.
Neseniai Netflix pranešė, jog interneto televizijos paslaugas pradės teikti 130 naujų valstybių ir tik Kinijos bei kelios kitos rinkos nebus prieinamos. Tačiau verta atkreipti dėmesį, jog tokia plėtra gali būti per daug sparti, kadangi daugelyje naujų ir mažesnių rinkų bus siūlomas tik ribotas turinio asortimentas, o ir tas, kuris bus prieinamas, dažniausiai bus anglų kalba ir net be vietinės kalbos subtitrų. Tai gali apkartinti pirmųjų vartotojų potyrius.
Netflix yra viena iš keturių „FANG“ bendrovių. FANG - investuotojų tarpe žinomas IT sektoriaus populiarių ir sparčiai augančių bendrovių Facebook (FB), Amazon (AMZN), Netflix (NFLX) ir Google (GOOGL) sutrumpinimas. Nuo metų pradžios gerokai subjurus rinkos dalyvių nuotaikoms, visų šių bendrovių akcijų kainos ženkliai krito. Dėl to Netflix akcijų kainos ateitis yra gana miglota, nepaisant besitęsiančio spartaus augimo.
Parengta LHV banko, remiantis Netflix paskelbtais duomenimis (ir.netflix.com) ir užsienio žiniasklaida (Forbes.com, Reuters.com, Finance.Yahoo.com, Bloomberg.com, Wsj.com). Šis straipsnis yra informacinio pobūdžio ir nereiškia rekomendacijos pirkti ar parduoti minimus vertybinius popierius.
Šio mėnesio viduryje Netflix pranešė, jog interneto televizijos paslaugas pradės teikti 130 naujų valstybių ir dėl to net Lietuvoje bus galima legaliai žiūrėti serialus ir filmus, esančius Netflix.
Ketvirtiniai rezultatai
Neseniai 2015 m. ketvirto ketvirčio rezultatus paskelbusi Netflix (NFLX) pranoko vyravusias prognozes. Įmonės direktorius Reed Hastings užsiminė, jog Netflix plėtra JAV sunkėja, tačiau vadovą optimistiškai nuteikia įsibėgėjanti tarptautinė plėtra. Nors Netflix paslaugos dar nėra prieinamos Kinijoje, tačiau R. Hatsings užsiminė, jog ši rinka gali būti pasiekta iki metų pabaigos.
„Vartotojai ir pajamos iš užsienio“ grafike matome, jog Netflix vartotojų skaičius ir toliau sparčiai auga. 2015 m. pabaigoje jis siekė beveik 75 mln., o jau šių metų pirmą ketvirtį turėtų pakilti iki beveik 81 mln. Tuo tarpu užsienio rinkų svarba auga ir dėl to vis didesnę įtaką įmonės rezultatams daro valiutų kursų svyravimai bei užsienio konkurentai. 2015 m. ketvirtą ketvirtį užsienyje generuojamos pajamos sudarė 31% visų pajamų, kai prieš kelerius metus šis rodiklis nesiekė 20%.
![](datas/users/18364-2016-01-26 1.png)
Rezultatų skelbimo metu taip pat buvo užsiminta, jog ženkli dalis išskirtines sąlygas turėjusių lojalių ilgamečių Netflix klientų (ilgiau nei 2 m.), kurie už paslaugas mokėdavo mažiau nei nauji klientai, privilegijų neteks nuo šių metų 2-3 ketvirčio. Be to, buvo užsiminta, jog vis daugiau vartotojų renkasi brangesnį paslaugų paketą, kainuojantį 11,99 USD ir leidžiantį turinį žiūrėti Ultra-HD formatu. Visa tai turėtų dar labiau paspartinti pajamų augimą.
![](datas/users/18364-2016-01-26 2.png)
„Pajamos ir pelningumas“ grafike matome, jog įmonės sparti plėtra užsienyje ir koncentracija į klientams prieinamą turinį teigiamai veikia pajamų augimą. Pastaraisiais ketvirčiais pajamos vidutiniškai augo 5-6% (ket./ket.) tempu, tačiau ir taip ne itin aukštas grynasis pelningumas 2015 m. buvo neigiamai paveiktas stiprėjusio JAV dolerio ir svyravo ties 1,5-2,4%.
Finansinė įmonės padėtis yra pakankamai gera, kadangi grynųjų pinigų ir jų ekvivalentų suma per metus išaugo daugiau nei 60% ir 2015 m. pabaigoje siekė 1,8 mlrd. USD. Įsiskolinimą parodantis D/A rodiklis yra apie 78%, tačiau skaičiuojant šį rodiklį į įsipareigojimus yra įtraukti turinio įsipareigojimai (mokesčiai už licencijas rodyti turinį). Jeigu vertintume tik ilgalaikes paskolas, tai D/A rodiklis siektų apie 23%. Turinio įsipareigojimai atspindi pasirašytas sutartis, kuriomis įsipareigojama ateityje mokėti už dar tik būsimus partnerių filmus ir TV laidas. Metinėje ataskaitoje nurodoma, jog šios išlaidos gali keistis, priklausomai nuo to, kokie produktai bus gauti ateityje. Tačiau verta atkreipti dėmesį į tai, jog įmonė teigia, jog į apskaitą gali būti neįtraukti „reikšmingi“ turinio įsipareigojimai, susiję tais partnerių filmais ir TV laidomis, kurie neaišku, ar bus rodomi ateityje.
Konkurencija
Šiuo metu didžiausi Netflix konkurentai yra Amazon Prime, Hulu ir HBO Now. Amazon Prime už metinį mokestį suteikia ne tik interneto televizijos, bet ir muzikos transliacijos bei kitas su elektronine parduotuve Amazon.com susijusias privilegijas. Hulu yra Disney (DIS), 21st Century Fox (FOX) ir Comcast (CMCSA) dukterinių bendrovių bendra įmonė, turinti priėjimą prie išskirtinio minėtų bendrovių turinio. Tačiau Hulu priverčia vartotojus ne tik kas mėnesį mokėti už paslaugą, bet ir stebėti reklamas.
Dėl aršėjančios konkurencijos interneto televizijos bendrovės vis daugiau dėmesio ir lėšų skiria išskirtinio turinio kūrimui. Toks turinys yra reikalingas, kadangi kyla vis daugiau ginčų ir apribojimų dėl teisių rodyti licencijuojamą turinį. Dėl to vis labiau didėja interneto televizijos bendrovių priklausomybė nuo jų pačių kuriamo turinio sėkmės rinkoje. Netflix tapo gerai žinoma visame pasaulyje po didelio „House of Cards“ (liet. Kortų namelis), „Orange is the New Black“ (liet. Oranžinė - naujoji juoda) ir kitų serialų pasisekimo, o per 2016 m. įmonė ketina išleisti 30 naujų serialų sezonų, 8 filmus, 35 vaikams skirtas laidas ir kitą turinį. Ketvirtinių rezultatų skelbimo metu Netflix pasigyrė, jog 6 įmonės kuriami serialai buvo pasirinkti tarp IMDb išrinktų TOP 10 geriausių 2015 m. serialų.
Rizika
Per pastaruosius kelerius metus Netflix (NFLX) akcijų kaina išaugo apie 82%, tačiau per pastarąjį pusmetį ženkliai svyruoja ir nerodo aiškios tendencijos. Akcijų kainoje yra įskaičiuota itin sparti įmonės plėtra (2016 m. forward P/E – 92) ir dėl to rinkos dalyviai akylai stebi klientų bei pardavimų augimo ketvirtinius duomenis. Jeigu skaičiai pradės rodyti, jog Netflix augimas išsisemia, tai gali drastiškai atsispindėti NFLX akcijų kainoje. Čia galima prisiminti buvusią investuotojų numylėtinę GoPro (GPRO), kurios akcijų kaina dėl sumenkusių augimo prognozių per pastarąjį pusmetį smuko daugiau nei 80%.
Neseniai Netflix pranešė, jog interneto televizijos paslaugas pradės teikti 130 naujų valstybių ir tik Kinijos bei kelios kitos rinkos nebus prieinamos. Tačiau verta atkreipti dėmesį, jog tokia plėtra gali būti per daug sparti, kadangi daugelyje naujų ir mažesnių rinkų bus siūlomas tik ribotas turinio asortimentas, o ir tas, kuris bus prieinamas, dažniausiai bus anglų kalba ir net be vietinės kalbos subtitrų. Tai gali apkartinti pirmųjų vartotojų potyrius.
Netflix yra viena iš keturių „FANG“ bendrovių. FANG - investuotojų tarpe žinomas IT sektoriaus populiarių ir sparčiai augančių bendrovių Facebook (FB), Amazon (AMZN), Netflix (NFLX) ir Google (GOOGL) sutrumpinimas. Nuo metų pradžios gerokai subjurus rinkos dalyvių nuotaikoms, visų šių bendrovių akcijų kainos ženkliai krito. Dėl to Netflix akcijų kainos ateitis yra gana miglota, nepaisant besitęsiančio spartaus augimo.
Parengta LHV banko, remiantis Netflix paskelbtais duomenimis (ir.netflix.com) ir užsienio žiniasklaida (Forbes.com, Reuters.com, Finance.Yahoo.com, Bloomberg.com, Wsj.com). Šis straipsnis yra informacinio pobūdžio ir nereiškia rekomendacijos pirkti ar parduoti minimus vertybinius popierius.