Estijos mažmeninė drabužių prekybos tinklas “Baltika” pirmąjį ketvirtį užbaigė nuostolingai. Sausio-kovo mėnesiais bendrovė gavo 266,056 mln. Estijos kronų (58,7 mln. litų) pajamų ir patyrė 11,023 mln. kronų (2,43 mln. litų) nuostolį. Praėjusių metų atitinkamą laikotarpį pajamų lygmuo buvo beveik toks pats, tačiau grupė dirbo pelningai. 2007 metų pirmo ketvirčio pelnas siekė 21,662 mln. kronų (4,78 mln. litų).
Pasak „Baltika Group“ valdybos pirmininko M. Milder, nuostoliai, tai kaina, kurią teko sumokėti dėl sulėtėjusio pardavimų augimo. „Pirmasis metų ketvirtis mažmeninėje drabužių prekyboje yra sudėtingiausias, dėl užsitęsusios žiemos sulėtėjus prekybai, uždirbti yra sudėtinga. Įtakos rezultatams turėjo ir rublio bei grivinų kurso smukimas euro atžvilgiu“, - sako M. Milder.
Anot jo, sunkiausias bendrovei šių metų laikotarpis jau išgyventas. Planuojama, jog bendrovės pardavimus išaugins tinklo plėtra, kuri yra pagrindinis pardavimų augimo veiksnys. Pirmąjį šių metų pusmetį plėtra bus lėtesnė ir pagrindinis dėmesys yra skiriamas jau veikiančių parduotuvių veiklos efektyvumo optimizavimui. 5 naujos parduotuves ketinama atidaryti per pirmąjį šių metų pusmetį, 14-18 parduotuvių – birželio-gruodžio mėnesiais.
Lietuva šiuo metu yra didžiausia bendrovės „Baltika Group“ rinka, praaugusi iki šiol didžiausia buvusią Estiją. Per pirmąjį ketvirtį „Baltika Lietuva“ valdomose „Monton“, „Mosaic“, „Baltman“ ir „Ivo Nikkolo“ parduotuvėse pardotuota prekių už 13,6 mln. litų – 9 proc. daugiau nei pernai tuo pačiu metu (12,47 mln. litų). Spračiausias pardavimų augimas buvo užfiksuotas Lenkijoje (15 proc.) bei Latvijoje (12 proc.), tuo tarpu Estijoje pardavimai sumažėjo 1 proc.
Pasak „Baltika Lietuva“ direktorės Dainos Daubarės, metų pradžia bendrovei nebuvo lengva. Įtakos pardavimams turėjo ypač šaltas kovas, stabdęs prekybą pavasario kolekcijomis, bei rekonstrukcija „Monton“ tinkle.
„Vasario mėnesį, pasibaigus nuomos sutarties terminui, uždarėme „Monton“ parduotuvę Kaune, prekybos centre „Maxima“. Apie 0,5 mln. litų apyvartos praradome dėl mėnesį užsitęsusios „Monton“ rekonstrukcijos Vilniaus „Akropolyje“. Tačiau investicijos į parduotuvės modernizavimą netruks atsipirkti – jau dabar fiksuojame išaugusius klientų srautus ir pardavimus“, - sako D. Daubarė.
Visos grupės prekybinis plotas pirmą ketvirtį, palyginti su pernai atitinkamu laikotarpiu, padidėjo 20 proc., tačiau vieno kv. metrui tenkantys pradavimai smuko 12 procentų. Efektyvumas daugiausia buvo įtakotas sparčio plėtros, tai pat viena priežasčių – atvėstančios Baltijos šalių vartojimo rinkos. Tuo tarpu Centrinės ir Rytų Europos rinkose vienam kv. metrui tenkantys pardavimai išaugo.
Per pirmus 3 šių metų mėnesius „Baltika“ atidarė 3 naujas parduotuves: 2 Ukrainoje ir 1 Čekijoje. Šiuo metu „Baltika“ valdo 124 parduotuves Lietuvoje, Estijoje, Latvijoje, Rusijoje, Ukrainoje, Lenkijoje, Čekijoje. Kovo pabaigoje bendrovėje dirbo beveik 2 tūkst. darbuotojų. „Baltika Lietuva“ valdo 29 parduotuvių tinklą didžiuosiuose Lietuvos miestuose.
„Baltika“ akcijos kotiruojamos Talino vertybinių popierių biržoje.
Pasak „Baltika Group“ valdybos pirmininko M. Milder, nuostoliai, tai kaina, kurią teko sumokėti dėl sulėtėjusio pardavimų augimo. „Pirmasis metų ketvirtis mažmeninėje drabužių prekyboje yra sudėtingiausias, dėl užsitęsusios žiemos sulėtėjus prekybai, uždirbti yra sudėtinga. Įtakos rezultatams turėjo ir rublio bei grivinų kurso smukimas euro atžvilgiu“, - sako M. Milder.
Anot jo, sunkiausias bendrovei šių metų laikotarpis jau išgyventas. Planuojama, jog bendrovės pardavimus išaugins tinklo plėtra, kuri yra pagrindinis pardavimų augimo veiksnys. Pirmąjį šių metų pusmetį plėtra bus lėtesnė ir pagrindinis dėmesys yra skiriamas jau veikiančių parduotuvių veiklos efektyvumo optimizavimui. 5 naujos parduotuves ketinama atidaryti per pirmąjį šių metų pusmetį, 14-18 parduotuvių – birželio-gruodžio mėnesiais.
Lietuva šiuo metu yra didžiausia bendrovės „Baltika Group“ rinka, praaugusi iki šiol didžiausia buvusią Estiją. Per pirmąjį ketvirtį „Baltika Lietuva“ valdomose „Monton“, „Mosaic“, „Baltman“ ir „Ivo Nikkolo“ parduotuvėse pardotuota prekių už 13,6 mln. litų – 9 proc. daugiau nei pernai tuo pačiu metu (12,47 mln. litų). Spračiausias pardavimų augimas buvo užfiksuotas Lenkijoje (15 proc.) bei Latvijoje (12 proc.), tuo tarpu Estijoje pardavimai sumažėjo 1 proc.
Pasak „Baltika Lietuva“ direktorės Dainos Daubarės, metų pradžia bendrovei nebuvo lengva. Įtakos pardavimams turėjo ypač šaltas kovas, stabdęs prekybą pavasario kolekcijomis, bei rekonstrukcija „Monton“ tinkle.
„Vasario mėnesį, pasibaigus nuomos sutarties terminui, uždarėme „Monton“ parduotuvę Kaune, prekybos centre „Maxima“. Apie 0,5 mln. litų apyvartos praradome dėl mėnesį užsitęsusios „Monton“ rekonstrukcijos Vilniaus „Akropolyje“. Tačiau investicijos į parduotuvės modernizavimą netruks atsipirkti – jau dabar fiksuojame išaugusius klientų srautus ir pardavimus“, - sako D. Daubarė.
Visos grupės prekybinis plotas pirmą ketvirtį, palyginti su pernai atitinkamu laikotarpiu, padidėjo 20 proc., tačiau vieno kv. metrui tenkantys pradavimai smuko 12 procentų. Efektyvumas daugiausia buvo įtakotas sparčio plėtros, tai pat viena priežasčių – atvėstančios Baltijos šalių vartojimo rinkos. Tuo tarpu Centrinės ir Rytų Europos rinkose vienam kv. metrui tenkantys pardavimai išaugo.
Per pirmus 3 šių metų mėnesius „Baltika“ atidarė 3 naujas parduotuves: 2 Ukrainoje ir 1 Čekijoje. Šiuo metu „Baltika“ valdo 124 parduotuves Lietuvoje, Estijoje, Latvijoje, Rusijoje, Ukrainoje, Lenkijoje, Čekijoje. Kovo pabaigoje bendrovėje dirbo beveik 2 tūkst. darbuotojų. „Baltika Lietuva“ valdo 29 parduotuvių tinklą didžiuosiuose Lietuvos miestuose.
„Baltika“ akcijos kotiruojamos Talino vertybinių popierių biržoje.