Naujų automobilių pardavimai Lietuvoje pašoko virš 40 procentų

» Verslo ir rinkų naujienos
Autorius: traders.lt Data: 2025-01-21 17:49 Komentarai: (6)
Remiantis šiandien paviešinta naujausia Europos automobilių gamintojų asociacijos informacija, mūsų šalyje naujų automobilių pardavimai gruodį pašoko net virš keturiasdešimt procentų.

Palyginus su 2023 metų gruodžiu, naujų automobilių registracija Europos sąjungoje paaugo kiek daugiau nei penkiais procentais iki 910,505 tūkstančio vienetų. Elektrinių automobilių pardavimai praėjusį mėnesį Lietuvoje susitraukė 39 procentais, o ES - virš dešimt procentų, įkraunamų hibridinių augo atitinkamai daugiau nei tris kartus bei beveik penkiais procentais, o hibridinių elektrinių - 42,4 bei 33,1 procento.

Lietuvoje gruodį benzininių automobilių buvo užregistruota net beveik penktadaliu mažiau nei prieš metus per tą patį laikotarpį, o Europos sąjungoje - beveik dviem procentais daugiau. Tuo tarpu dyzelinių automobilių atveju atitinkamai 3,6 karto daugiau nei penkioliką procentų mažiau.

Tarp didžiųjų ES rinkų praėjusį mėnesį naujų automobilių registracija labiausiai pakilo Ispanijoje (28.8 procento), kai Prancūzijoje augo 1.5 procento, o štai Vokietijoje krito 7.1 procento, o Italijoje - beveik penkiais procentais.

Toyota grupės naujų automobilių pardavimai gruodį Europos sąjungoje pašoko net 31.1 procento, Renault grupės - 16.4 procento, Volkswagen grupės - 5.9 procento, Hyundai grupės atveju pakilo 2.3 procento. Tuo tarpu BMW grupės automobilių pardavimai traukėsi apie devynis procentus, Stellantis - 7.3 procento, Mercedes-Benz krito penkiais procentais.

Bendrai per visus praėjusius metus mūsų šalyje buvo užregistruoti 30,122 tūkstančiai naujų automobilių arba apie devynis procentus daugiau nei 2023 metais. Europos sąjungoje šis rodiklis paaugo apie vieną procentą iki 10,632 milijonų naujų automobilių.

Ispanijoje pardavimai padidėjo virš septynių procentų, o štai likusiose didžiuosiuose Europos sąjungos rinkose jie traukėsi, t.y. Prancūzijoje krito 3.2 procento, Vokietijoje vienu procentu, o Italijoje - 0.5 procento.
 
1.   Parašė Klaustukas   2025-01-22 08:22  

Gal gali kas atsakyti, kodėl neįvedamas taršos mokestis (papildomas) automatinę pavarą turintiems automobiliams?
Gi ne palaptis, kad jie daugiau vartoja kuro (nesvarbu kokio), vadinasi ir teršia daugiau nei mechanine pavarą turintys automobiliai?

 
2.   Parašė odges   2025-01-22 09:15  

O kodėl turėtų būti įvestas toks mokestis, jeigu automatas kuro vartoja mažiau ?

 
3.   Parašė arra25   2025-01-22 09:24  

Nesirūpink, valdžia jau pasirūpino. Dar net ir daugiau nei Tu norėjai.
PMĮ 30-2
Nuo 2025 m. sausio 1 d. bus taikomi nauji lengvųjų automobilių įsigijimo ir nuomos išlaidų priskyrimo leidžiamiems atskaitymams ribojimai, priklausomai nuo automobilio išmetamo CO2 kiekio. Šie ribojimai netaikomi nuomos veiklai, vairavimo mokymui ar transporto paslaugoms. Krovininiams automobiliams šie ribojimai netaikomi.
Pelno mokesčiui bus taikomi tokie ribojimai pagal CO2 emisiją:
• 75 000 eur - jei automobilio išmetamas CO2 kiekis yra 0 g/km;
• 50 000 eur - jei CO2 iki 130 g/km;
• 25 000 eur - jei CO2 iki 200 g/km;
• 10 000 eur - jei CO2 virš 200 g/km

 
4.   Parašė Klaustukas   2025-01-22 11:57  

odges

Koks automobilis, su automatine pavarų dėže, kuro vartoja MAŽIAU nei , toks pat, bet su mechanine???
Tokio nėra...

 
5.   Parašė Klaustukas   2025-01-22 11:58  

arra25

Čia nesietinas mokestis su tuo ar automobilis turi mechaninę, ar automatinę dėžę.

Didesnis kuro suvarojimas (automatinė dėžė) sąlygoja didesnį aplinkos teršimą.
Vadinasi, turėtų būti ir didesnis mokestis...

 
6.   Parašė maxa   2025-01-22 12:25  

Klaustuk, pvz. DSG robotukas mažiau už mechaną vartoja. Čia ne rodiklis.