Medienos perdirbimo įmonėms išgyvenant nelengvus laikus, „Vakarų medienos grupė“ (VMG) skaičiuoja rekordinę mėnesio apyvartą ir trijų šių metų ketvirčių augimą. Bangavimų rinkoje įmonių grupei neleido pajusti švedų koncerno IKEA išaugę užsakymai.
Rugsėjo mėnesį VMG pasiekė didžiausią mėnesio apyvartą per visą grupės gyvavimo laikotarpį – 40,8 mln. litų. Per tris šių metų ketvirčius bendra grupės įmonių apyvarta išaugo 32 proc., lyginat su tuo pačiu laikotarpiu pernai, ir siekė 324 mln. litų.
“Rugsėjį nerimavome, tačiau užsakymai augo, jie didės ir artimiausiais mėnesiais. Koncernas IKEA, kuriam parduodame visus pagamintus baldus, užsakymus rugsėjį padidino 15 procentų. Daug kas priklauso ir nuo baldų asortimento, dėl kurio mes nejaučiame jokių neigiamų bangavimų“, - aiškina Viktoras Adomaitis, „Vakarų medienos grupė“ generalinis direktorius.
Dėl brangusios žaliavos ir energetikos išteklių VMG savo produkciją brangino 1–1,5 proc. priklausomai nuo gaminio. Anot Adomaičio, IKEA puikiai supranta, jei nekompensuos energetikos ir žaliavos brangimo, VMG neišsilaikys. Tačiau produkcijos branginimas apyvartos augimui įtakos turėjo nedaug.
Nuo rugsėjo mėnesio VMG pradėjo gaminti ekologiškesnes, dvigubai mažiau formaldehido išskiriančias medienos drožlių plokštes. “Europoje esame vieni pirmųjų, pradėję gaminti tokias plokštes. Nuo rugsėjo IKEA nebeperka baldų iš neekologiškų plokščių, tad jei nebūtume laiku persiorientavę, liktume nuošalėje", – džiaugiasi pasiteisinusia investicija Adomaitis.
“Klaipėdos mediena“ persiorientavo gaminti vien ekologiškas plokštes, „Girių bizonas“ dar gamina nedidelį kiekį mažiau ekologiškų plokščių, kurios yra pigesnės ir tiekiamos Rusijos, Uzbekijos ir Kazachstano rinkoms.
“Net neabejoju, kad bėdos mus aplenks. Jei prasidėtų rimti pokyčiai baldų rinkoje, IKEA bandys palaikyti tuos gamybinius padalinius, kurie jai vertingiausi, o VMG švedų koncerno „sąraše“ yra vienas aukščiausiai kotiruojamų gamybininkų. Kai yra stiprus partneris, ir mes gerai jaučiamės“, – išvengti pasaulį krečiančios ekonomikos krizės tikisi Adomaitis.
Rugsėjo mėnesį VMG pasiekė didžiausią mėnesio apyvartą per visą grupės gyvavimo laikotarpį – 40,8 mln. litų. Per tris šių metų ketvirčius bendra grupės įmonių apyvarta išaugo 32 proc., lyginat su tuo pačiu laikotarpiu pernai, ir siekė 324 mln. litų.
“Rugsėjį nerimavome, tačiau užsakymai augo, jie didės ir artimiausiais mėnesiais. Koncernas IKEA, kuriam parduodame visus pagamintus baldus, užsakymus rugsėjį padidino 15 procentų. Daug kas priklauso ir nuo baldų asortimento, dėl kurio mes nejaučiame jokių neigiamų bangavimų“, - aiškina Viktoras Adomaitis, „Vakarų medienos grupė“ generalinis direktorius.
Dėl brangusios žaliavos ir energetikos išteklių VMG savo produkciją brangino 1–1,5 proc. priklausomai nuo gaminio. Anot Adomaičio, IKEA puikiai supranta, jei nekompensuos energetikos ir žaliavos brangimo, VMG neišsilaikys. Tačiau produkcijos branginimas apyvartos augimui įtakos turėjo nedaug.
Nuo rugsėjo mėnesio VMG pradėjo gaminti ekologiškesnes, dvigubai mažiau formaldehido išskiriančias medienos drožlių plokštes. “Europoje esame vieni pirmųjų, pradėję gaminti tokias plokštes. Nuo rugsėjo IKEA nebeperka baldų iš neekologiškų plokščių, tad jei nebūtume laiku persiorientavę, liktume nuošalėje", – džiaugiasi pasiteisinusia investicija Adomaitis.
“Klaipėdos mediena“ persiorientavo gaminti vien ekologiškas plokštes, „Girių bizonas“ dar gamina nedidelį kiekį mažiau ekologiškų plokščių, kurios yra pigesnės ir tiekiamos Rusijos, Uzbekijos ir Kazachstano rinkoms.
“Net neabejoju, kad bėdos mus aplenks. Jei prasidėtų rimti pokyčiai baldų rinkoje, IKEA bandys palaikyti tuos gamybinius padalinius, kurie jai vertingiausi, o VMG švedų koncerno „sąraše“ yra vienas aukščiausiai kotiruojamų gamybininkų. Kai yra stiprus partneris, ir mes gerai jaučiamės“, – išvengti pasaulį krečiančios ekonomikos krizės tikisi Adomaitis.