Aktyviausiai prekiauta Vilniaus vertybinių popierių biržoje. Sandorių skaičius ir apyvarta rodo, jog investuotojų susidomėjimas rinka išlieka ir tai neleidžia indeksui smuktelėti didesne dalimi.
Talino vertybinių popierių biržoje „Estonian Telecom A“ paskelbus rezultatus, kurie negalėjo pradžiuginti investuotojų augimu, sulaukta didesnio rinkos susidomėjimo ir net kainos augimo.
Rygos vertybinių popierių biržoje apyvartos išliko mažiausios. Nors šioje biržoje pabrango tik vienos bendrovės akcijos, tačiau indeksas sumenko mažiausiai iš visų Baltijos šalių biržų. Mažesnis Rygos biržos aktyvumas gali pasitarnauti šiai rinkai, nes iš jos ištraukiama mažiau investicijų ir tai leidžia išvengti staigesnių kursų kritimo esamu periodu.
Bloga naujiena: AB „Grigiškės“ 2008 m. devynių mėnesių rezultatas
Rugsėjo mėnesį įmonių grupė, kurią sudaro AB „Grigiškės“ ir UAB „Baltwood“, pasiekė 13,4 mln. Lt (3,9 mln. EUR) apyvartą, tai yra 3,1 proc. daugiau negu per tą patį praėjusių metų laikotarpį, kai grupės pardavimai ir suteiktos paslaugos siekė 13,0 mln. Lt (3,8 mln. EUR). Per devynis šių metų mėnesius įmonių grupės apyvarta siekė 112,0 mln. litų (32,4 mln. EUR), palyginti su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, pardavimai padidėjo 6,4 proc. Per devynis mėnesius įmonių grupė patyrė 2,8 mln. litų (0,8 mln. EUR) nuostolį.
„FINASTOS“ KOMENTARAS
Rugsėjį įmonės parduotos produkcijos apimtys nežymiai augo, tačiau dėl pajamų mažėjimo liepą ir rugpjūtį, trečio ketvirčio pardavimai palyginamuoju laikotarpiu pernai krito 7,6 proc. iki 34,9 mln. Lt. Norėdama pasiekti vadovybės rugpjūtį patikslintą metinę prognozę gauti 160 mln. Lt pajamų, per likusius mėnesius bendrovė turi parduoti produkcijos po vidutiniškai 16 mln. Lt. Nuo liepos mėnesio įmonė nebeskelbia mėnesio grynojo rezultato, tačiau per visą trečią ketvirtį „Grigiškės“ patyrė 2,668 mln. Lt konsoliduotą nuostolį (pernai – 2,3 mln. Lt ikimokestinio pelno), o bendras devynių mėnesių nuostolis pasiekė 2,8 mln. Lt (pernai – 4,8 mln. Lt ikimokestinio pelno). Sunkiai tikėtina, jog jai pavyks uždirbti numatytą 1,4 mln. Lt pelną neatskaičius mokesčių. Pranešime biržai teigiama, kad nuostolį lėmė išaugusi dujų kaina ir mažesni nei planuota pardavimai.
Gera naujiena: AB „Snaigė“ 2008 m. trečio ketvirčio rezultatas
AB „Snaigė“, neaudituotais konsoliduotais duomenimis, 2008 m. trečiąjį ketvirtį uždirbo 3,3 mln. Lt pelno neatskaičius mokesčių. Šis rezultatas beveik tris kartus didesnis nei praėjusiais metais, kai buvo gautas 968 tūkst. Lt neaudituotas konsoliduotas pelnas. Bendrovės neaudituota konsoliduota EBITDA trečią ketvirtį sudarė 9 mln. Lt ir buvo 29 proc. didesnė nei analogišką laikotarpį 2007 m., kai neaudituota konsoliduota EBITDA sudarė 7 mln. Lt.
Per šių metų devynis mėnesius AB „Snaigė“ pasiekė 279 mln. Lt neaudituotą konsoliduotą apyvartą. Trečiąjį ketvirtį gautas neaudituotas konsoliduotas pelnas sumažino AB „Snaigė“ pirmą pusmetį patirtą neaudituotą konsoliduotą nuostolį iki 5,3 mln. Lt ir padidino bendrovės neaudituotą konsoliduotą EBITDA iki 13,4 mln. Lt.
„FINASTOS“ KOMENTARAS
Buitinių šaldytuvų gamintoja „Snaigė” per 2008 m. trečią ketvirtį uždirbo 110 mln. Lt pajamų, gavo 3,3 mln. Lt ikimokestinio pelno, o EBITDA siekė 9 mln. Lt. Lyginant su 2007 m. trečiu ketvirčiu bendrovės pajamos sumažėjo 12 proc., grynasis pelnas išaugo 230 proc., o EBITDA padidėjo 29 proc. Bendrovė yra paskelbusi, kad 2008-aisiais „Snaigės“ tikėtinos pajamos bus 359 mln. Lt, o per metus ji gali patirti 15 mln. Lt nuostolių. Per devynis mėnesius „Snaigė” jau įgyvendino 77 proc. pajamų prognozės. Nors „Snaigės" finansinė padėtis vis dar išlieka sudėtinga, verta atkreipti dėmesį, kad bendrovės pelningumo rodikliai pagerėjo: EBITDA marža per metus padidėjo 257 bp ir siekė 8,2 proc., grynojo pelningumo marža padidėjo 220 bp ir buvo 3 proc. Ateityje galima tikėtis ir tolesnio veiklos efektyvumo didinimo, nes dar šio mėnesio pradžioje „Snaigė“ paskelbė ketinanti imtis radikalių priemonių, kad padidintų valdymo efektyvumą ir sumažintų gamybos sąnaudas. Tokie sprendimai buvo nulemti smunkančio bendrovės produktų vartojimo strateginėse rinkose, žaliavinių medžiagų, finansinių ir energetinių išteklių brangimo. „Snaigė“ planuoja gaminti mažiau, bet veikti efektyviau ir pelningiau. Minima priemonė yra darbuotojų skaičiaus mažinimas.