Lietuvos geležinkeliais važinės galingiausi Europoje prekiniai lokomotyvai

» Verslo ir rinkų naujienos
Autorius: JT Naujienos Data: 2007-10-05 15:09 Komentarai: (0)
Lietuvos geležinkelių kompanija „Lietuvos geležinkeliai“ centrinėje Vilniaus geležinkelių stotyje penktadienį oficialiai pristatė pirmąjį šalies teritorijoje važinėsiantį „Eurorunner“ dyzelinį prekinį lokomotyvą „ER 20 CF“. Tarptautinės technologijų ir inovacijų kompanijos „Siemens“ transporto sistemų grupės pagamintas lokomotyvas yra galingiausias ir sunkiausias Europoje.

Naujasis 138 tonas sveriantis lokomotyvas šalies geležinkelio linijomis galės pervežti trečdaliu daugiau krovinių nei iki šiol. Palyginus su ankstesniais naudotais prekiniais lokomotyvais, dviguba trauka traukusiais iki 4 tūkst. tonų svorio sąstatus, naujasis yra ne tik ekonomiškesnis, bet ir vienas galingiausių lokomotyvų Europoje. Lietuvai pagamintame šešių ašių „ER 20 CF“ lokomotyve yra 2 tūkst. kilovatų galios dyzelinis variklis, lokomotyvas gali pasiekti maksimalų 120 km/h greitį.

„ER 20 CF“ lokomotyvas kaip ir daugelis kitų Europos šalių eksploatuojamų lokomotyvų pagamintas „Eurorunner“ platformos pagrindu, kurią dyzeliniams lokomotyvams sukūrė „Siemens”. „ER 20 CF“ yra pirmasis šios platformos lokomotyvas, pritaikytas plačiosios 1520 milimetrų vėžės rinkai.

Iš viso Lietuvoje važinės 34 „ER 20 CF“ lokomotyvai. Šiuo metu į Lietuvą jau gabenamas antrasis, kiti 32 bus pagaminti ir Lietuvai pristatyti iki 2009 metų vidurio. Visi užsakyti lokomotyvai gaminami „Siemens” lokomotyvų gamykloje Miunchene.

Pasak „Lietuvos geležinkelių“ generalinio direktoriaus Stasio Dailydkos, tai visiškai naujas žingsnis šalies geležinkelių techninės plėtros istorijoje.“ Visi ankstesni bandymai gerinti riedmenų ūkį neprilygsta lokomotyvų „Eurorunner ER 20 CF“ pasirodymui Lietuvoje“, - teigia Lietuvos geležinkelių vadovas ir priduria, jog eksploatuodama 34 tokius galiūnus, bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ turės galingiausią lokomotyvų bazę Rytų Europos regione.

Numatyta, jog šie lokomotyvai važinės transporto koridoriais, jungiančiais Rusiją ir Baltijos jūros uostamiesčius – Klaipėdą ir Kaliningradą. 34 dyzelinius-elektrinius „Eurorunner“ lokomotyvus kompanijai „Siemens“ pagaminti „Lietuvos geležinkeliai“ užsakė 2005 metais, užsakymo vertė – 123 mln. eurų.

Keturių ašių „Eurorunner” lokomotyvus jau eksploatuoja Austrijos federaliniai geležinkeliai, Honkongo geležinkelių tinklas „Kowloon-Canton“ ir lokomotyvų lizingo kompanija „Siemens Dispolok ”, taip pat keli privatūs Vokietijos ir Austrijos geležinkeliai.
 
Dar nėra komentarų