Google (GOOG) akcijų kaina neseniai pasiekė rekordines aukštumas ir pranoko psichologiškai svarbią 1 000 USD už akciją ribą.
Google yra viena žinomiausių IT sektoriaus bendrovių, kurios paslaugomis ir produktais dauguma naudojasi kiekvieną dieną. Šioje apžvalgoje pažvelgsime į pagrindinius Google produktus, įvertinsime įmonės ateities perspektyvas ir palyginsime ją su pagrindiniais konkurentais.
Tikriausiai daugelis žiniasklaidoje matė reportažus ir straipsnius, kuriuose apibūdinami įvairūs Google projektai – nuo operacinių sistemų išmaniesiems telefonams iki išmaniųjų akinių ar automobilių, kuriuos vairuoja kompiuteriai. Nepaisant visų šių novatoriškų idėjų, Google vis dar didžiausią dalį (~90%) pajamų gauna iš reklamos.
AdWords yra pagrindinė bendrovės siūloma reklamos paslauga. AdWords leidžia klientams sukurti reklamą, kuri atsiranda, ieškant informacijos internete. Pagrindinis tokios reklamos tikslas yra vartotojams pateikti tikslinę reklamą, t.y. reklamuojami produktai yra susiję su paieškos raktiniais žodžiais. Dažniausiai už tokio pobūdžio reklamą mokama „už paspaudimą“, t.y. Google gauna pajamų, kai vartotojai ne tik pamato reklamą, bet ir „paspaudžia“ ją.
Kita reklamos paslauga yra Google Display, kurią sudaro įvairių tipų reklamos, talpinamos Google (Youtube, Google Finance ir kt.) bei bendrovės partnerių tinklapiuose. Taip pat Google pelnosi iš įmonių duomenų skelbimo bei reklamos tokiuose tinklapiuose, kaip Google Maps, Google Places ir kt. Žinoma, įmonė stengiasi išskaidyti veiklą ir uždirbti ne tik iš reklamos, bet ir paslaugų, tokių kaip debesų kompiuterijos (Google Drive), programų, knygų bei kitų produktų pardavimo (Google Play), mobiliųjų prietaisų gamybos (Motorola Mobility padalinys). Taip pat įmonė nuolatos ieško naujų pajamų gavimo šaltinių (Google Glass išmaniųjų akinių projektas, Youtube kanalų prenumeratos ir kt). Žemiau esančiuose grafikuose galima išsamiau pažvelgti į Google pardavimus skirtingais pjūviais – pardavimus pagal regionus ir pagal veiklos pobūdį. Matome, jog didžiausią dalį pajamų suteikia Google (62%) ir jos partnerių (25%) puslapiuose talpinamos reklamos ir tik mažą dalį pajamų generuoja mobiliųjų prietaisų ir kitų paslaugų pardavimai. Taip pat matome, jog JAV išlieka pagrindinė rinka, tačiau per pastaruosius keletą ketvirčių pajamų, gaunamų iš kitų valstybių, dalis nežymiai išaugo.
Ar verta mokėti už vieną Google akciją daugiau nei 1 000 USD?
Neseniai Google (GOOG) akcijų kaina Nasdaq OMX biržoje pranoko psichologiškai svarbią 1 000 USD už akciją ribą ir dėl to daugelis rinkos dalyvių susimąstė dėl tokios kainos pagrįstumo.
Kitoms bendrovėms reklamos rinkoje Google nurungti yra labai sunku, kadangi, remiantis alexa.com duomenimis, google.com yra pats lankomiausias internetinis puslapis ne tik JAV, bet ir visame pasaulyje. Nepaisant to, prognozuojama, jog kažkada reklamos rinkoje perversmą (tikslinę reklamą pateikiant, panaudojus algoritmus) padariusi Google, gali nukentėti nuo dar vienos vykstančios revoliucijos reklamos rinkoje, kai tikslinė reklama pateikiama socialiniuose tinkluose. Taigi Facebook (FB), LinkedIn (LNKD), Twitter (TWTR) arba kiti soc. tinklų valdytojai ateityje gali perimti dalį Google reklamos rinkos. Žemiau esančioje lentelėje galima palyginti pagrindinius Google ir jos didžiausių konkurentų finansinius rodiklius.
Nepaisant to, jog Google akcijų kaina nuo metų pradžios išaugo 42% ir perkopė 1 000 USD už akciją ribą, paskutinių 12 mėn. įmonės P/E rodiklis siekia apie 28, kai internetinių kompanijų ETF fondo First Trust Dow Jones Internet Index (FDN) investicinio portfelio bendrovių vidutinis P/E rodiklis yra apie 34. Minėto ETF fondo investiciniame portfelyje Google akcijos sudaro apie 11%, Yahoo – 4,6%, Facebook – 6,7%, o LinkedIn – 3,4%.
Kadangi į nagrinėjamų bendrovių akcijų kainas yra įskaičiuotas prognozuojamas šių įmonių pelno generavimo potencialas ateityje, lyginant kompanijas pagal 2014 m. prognozuojamo pelno P/E rodiklį, matome: Google forward P/E siekia apie 20 ir yra 2-5 kartus žemesnis nei soc. tinklų valdytojų LinkedIn ir Facebook, tačiau prilygsta Yahoo, kuri yra ženkliai nukentėjusi nuo Google dominavimo reklamos rinkoje.
Nagrinėjant Google ir pagrindinių jos konkurentų finansinius rodiklius, matoma, jog pastaruoju metu investuotojai didesnį dėmesį skiria toms bendrovėms, kurios ženkliai augina pardavimus. Socialinių tinklų valdytojų Facebook ir LinkedIn P/S rodikliai yra apie 3-4 kartus didesni nei Google P/S rodiklis, kuris yra mažiausias tarp nagrinėjamų bendrovių. Tačiau verta atkreipti dėmesį į tai, jog Google ir jos konkurentai didžiąją dalį pajamų gauna iš reklamos, o LinkedIn – iš prenumeratų ir darbuotojų paieškos paslaugų.
Žinoma, verta atkreipti dėmesį į tai, jog Google turi dideles grynųjų ir jų ekvivalentų bei trumpalaikių vertybinių popierių atsargas, kurios yra didesnės nei trumpalaikiai bei ilgalaikiai įmonės įsipareigojimai, o tai pasitaikius progai leidžia įsigyti kitas bendroves. Nuo įmonės įkūrimo pradžios Google įsigijo daugiau nei 130 bendrovių, kurios papildo arba padeda toliau vystyti bendrovės produktus. Pavyzdžiui, spalio pradžioje Google įsigijo judesių atpažinimo technologiją turinčią bendrovę Flutter už 40 mln. USD.
Google ateities perspektyvos
Ketvirtinių rezultatų pristatymo metu bendrovės direktorius pabrėžė mobiliųjų prietaisų svarbą, užsimindamas, jog 40% vartotojų Youtube vaizdo įrašus stebi pasitelkę mobiliuosius prietaisus, kai dar prieš kelis metus tokių vartotojų buvo tik 6%. Siekiant pasinaudoti šiomis tendencijomis, Google rekomenduoja klientams kuo daugiau reklamuotis mobiliuosiuose prietaisuose. Be to, neseniai pasirodė naujienos, jog Google priklausanti YouTube ketina pradėti dainų prenumeratos paslaugą, kuri turėtų konkuruoti su panašias paslaugas teikiančiomis Spotify ir Rdio.
Google ne tik nori kuo labiau sudominti vartotojus populiariausia pasaulyje išmaniųjų telefonų operacine sistema Android, bet ir sužavėti kompiuterių operacine sistema Chrome OS, kuri Google leidžia labiau integruoti bendrovės siūlomus produktus ir taip padidinti vartotojų priklausomybę nuo Google produktų.
Bendrovė, įsigijusi Motorola mobiliųjų prietaisų gamybos padalinį, parodė norą kurti ne tik programinę, bet ir techninę įrangą. Gegužės mėn. JAV rinkai buvo pristatytas išmanusis telefonas Moto X. Nepaisant visų Google pastangų ir investicijų nuo Motorola padalino įsigijimo 2012 m., šis padalinys vis dar veikia nuostolingai. Vis daugiau augančias tyrimų ir produktų kūrimo išlaidas didina kuriami produktai tokie, kaip išmanieji akiniai Google Glass, kuriuos vartotojai galės įsigyti ir įvertinti tik kitais metais. Be to, pastarosiomis dienomis pasirodė naujienos, jog artimiausiais mėnesiais Google taip pat ketina pristatyti ir išmanųjį laikrodį.
Matome, jog Google pasinaudoja pastoviomis iš reklamos gaunamomis pajamomis, kad išbandytų daug naujų idėjų, iš kurių viena ar kelios ateityje turėtų pasiteisinti. Dėl to šiuo metu investuotojai moka daugiau nei 1 000 USD už akciją ir tiki įmonės vadovo ir įkūrėjų ateities vizijomis bei sugebėjimais jas įgyvendinti.
Parengta LHV banko, remiantis Investor.google.com, Alexa.com ir SEC.gov skelbiamais duomenimis ir užsienio žiniasklaida (finance.yahoo.com, bloomberg.com, reuters.com). Šis straipsnis yra informacinio pobūdžio ir nereiškia rekomendacijos pirkti ar parduoti minimus vertybinius popierius.
Google yra viena žinomiausių IT sektoriaus bendrovių, kurios paslaugomis ir produktais dauguma naudojasi kiekvieną dieną. Šioje apžvalgoje pažvelgsime į pagrindinius Google produktus, įvertinsime įmonės ateities perspektyvas ir palyginsime ją su pagrindiniais konkurentais.
Kaip uždirba Google?
Tikriausiai daugelis žiniasklaidoje matė reportažus ir straipsnius, kuriuose apibūdinami įvairūs Google projektai – nuo operacinių sistemų išmaniesiems telefonams iki išmaniųjų akinių ar automobilių, kuriuos vairuoja kompiuteriai. Nepaisant visų šių novatoriškų idėjų, Google vis dar didžiausią dalį (~90%) pajamų gauna iš reklamos.
AdWords yra pagrindinė bendrovės siūloma reklamos paslauga. AdWords leidžia klientams sukurti reklamą, kuri atsiranda, ieškant informacijos internete. Pagrindinis tokios reklamos tikslas yra vartotojams pateikti tikslinę reklamą, t.y. reklamuojami produktai yra susiję su paieškos raktiniais žodžiais. Dažniausiai už tokio pobūdžio reklamą mokama „už paspaudimą“, t.y. Google gauna pajamų, kai vartotojai ne tik pamato reklamą, bet ir „paspaudžia“ ją.
Kita reklamos paslauga yra Google Display, kurią sudaro įvairių tipų reklamos, talpinamos Google (Youtube, Google Finance ir kt.) bei bendrovės partnerių tinklapiuose. Taip pat Google pelnosi iš įmonių duomenų skelbimo bei reklamos tokiuose tinklapiuose, kaip Google Maps, Google Places ir kt. Žinoma, įmonė stengiasi išskaidyti veiklą ir uždirbti ne tik iš reklamos, bet ir paslaugų, tokių kaip debesų kompiuterijos (Google Drive), programų, knygų bei kitų produktų pardavimo (Google Play), mobiliųjų prietaisų gamybos (Motorola Mobility padalinys). Taip pat įmonė nuolatos ieško naujų pajamų gavimo šaltinių (Google Glass išmaniųjų akinių projektas, Youtube kanalų prenumeratos ir kt). Žemiau esančiuose grafikuose galima išsamiau pažvelgti į Google pardavimus skirtingais pjūviais – pardavimus pagal regionus ir pagal veiklos pobūdį. Matome, jog didžiausią dalį pajamų suteikia Google (62%) ir jos partnerių (25%) puslapiuose talpinamos reklamos ir tik mažą dalį pajamų generuoja mobiliųjų prietaisų ir kitų paslaugų pardavimai. Taip pat matome, jog JAV išlieka pagrindinė rinka, tačiau per pastaruosius keletą ketvirčių pajamų, gaunamų iš kitų valstybių, dalis nežymiai išaugo.
Ar verta mokėti už vieną Google akciją daugiau nei 1 000 USD?
Neseniai Google (GOOG) akcijų kaina Nasdaq OMX biržoje pranoko psichologiškai svarbią 1 000 USD už akciją ribą ir dėl to daugelis rinkos dalyvių susimąstė dėl tokios kainos pagrįstumo.
Kitoms bendrovėms reklamos rinkoje Google nurungti yra labai sunku, kadangi, remiantis alexa.com duomenimis, google.com yra pats lankomiausias internetinis puslapis ne tik JAV, bet ir visame pasaulyje. Nepaisant to, prognozuojama, jog kažkada reklamos rinkoje perversmą (tikslinę reklamą pateikiant, panaudojus algoritmus) padariusi Google, gali nukentėti nuo dar vienos vykstančios revoliucijos reklamos rinkoje, kai tikslinė reklama pateikiama socialiniuose tinkluose. Taigi Facebook (FB), LinkedIn (LNKD), Twitter (TWTR) arba kiti soc. tinklų valdytojai ateityje gali perimti dalį Google reklamos rinkos. Žemiau esančioje lentelėje galima palyginti pagrindinius Google ir jos didžiausių konkurentų finansinius rodiklius.
Nepaisant to, jog Google akcijų kaina nuo metų pradžios išaugo 42% ir perkopė 1 000 USD už akciją ribą, paskutinių 12 mėn. įmonės P/E rodiklis siekia apie 28, kai internetinių kompanijų ETF fondo First Trust Dow Jones Internet Index (FDN) investicinio portfelio bendrovių vidutinis P/E rodiklis yra apie 34. Minėto ETF fondo investiciniame portfelyje Google akcijos sudaro apie 11%, Yahoo – 4,6%, Facebook – 6,7%, o LinkedIn – 3,4%.
Kadangi į nagrinėjamų bendrovių akcijų kainas yra įskaičiuotas prognozuojamas šių įmonių pelno generavimo potencialas ateityje, lyginant kompanijas pagal 2014 m. prognozuojamo pelno P/E rodiklį, matome: Google forward P/E siekia apie 20 ir yra 2-5 kartus žemesnis nei soc. tinklų valdytojų LinkedIn ir Facebook, tačiau prilygsta Yahoo, kuri yra ženkliai nukentėjusi nuo Google dominavimo reklamos rinkoje.
Nagrinėjant Google ir pagrindinių jos konkurentų finansinius rodiklius, matoma, jog pastaruoju metu investuotojai didesnį dėmesį skiria toms bendrovėms, kurios ženkliai augina pardavimus. Socialinių tinklų valdytojų Facebook ir LinkedIn P/S rodikliai yra apie 3-4 kartus didesni nei Google P/S rodiklis, kuris yra mažiausias tarp nagrinėjamų bendrovių. Tačiau verta atkreipti dėmesį į tai, jog Google ir jos konkurentai didžiąją dalį pajamų gauna iš reklamos, o LinkedIn – iš prenumeratų ir darbuotojų paieškos paslaugų.
Žinoma, verta atkreipti dėmesį į tai, jog Google turi dideles grynųjų ir jų ekvivalentų bei trumpalaikių vertybinių popierių atsargas, kurios yra didesnės nei trumpalaikiai bei ilgalaikiai įmonės įsipareigojimai, o tai pasitaikius progai leidžia įsigyti kitas bendroves. Nuo įmonės įkūrimo pradžios Google įsigijo daugiau nei 130 bendrovių, kurios papildo arba padeda toliau vystyti bendrovės produktus. Pavyzdžiui, spalio pradžioje Google įsigijo judesių atpažinimo technologiją turinčią bendrovę Flutter už 40 mln. USD.
Google ateities perspektyvos
Ketvirtinių rezultatų pristatymo metu bendrovės direktorius pabrėžė mobiliųjų prietaisų svarbą, užsimindamas, jog 40% vartotojų Youtube vaizdo įrašus stebi pasitelkę mobiliuosius prietaisus, kai dar prieš kelis metus tokių vartotojų buvo tik 6%. Siekiant pasinaudoti šiomis tendencijomis, Google rekomenduoja klientams kuo daugiau reklamuotis mobiliuosiuose prietaisuose. Be to, neseniai pasirodė naujienos, jog Google priklausanti YouTube ketina pradėti dainų prenumeratos paslaugą, kuri turėtų konkuruoti su panašias paslaugas teikiančiomis Spotify ir Rdio.
Google ne tik nori kuo labiau sudominti vartotojus populiariausia pasaulyje išmaniųjų telefonų operacine sistema Android, bet ir sužavėti kompiuterių operacine sistema Chrome OS, kuri Google leidžia labiau integruoti bendrovės siūlomus produktus ir taip padidinti vartotojų priklausomybę nuo Google produktų.
Bendrovė, įsigijusi Motorola mobiliųjų prietaisų gamybos padalinį, parodė norą kurti ne tik programinę, bet ir techninę įrangą. Gegužės mėn. JAV rinkai buvo pristatytas išmanusis telefonas Moto X. Nepaisant visų Google pastangų ir investicijų nuo Motorola padalino įsigijimo 2012 m., šis padalinys vis dar veikia nuostolingai. Vis daugiau augančias tyrimų ir produktų kūrimo išlaidas didina kuriami produktai tokie, kaip išmanieji akiniai Google Glass, kuriuos vartotojai galės įsigyti ir įvertinti tik kitais metais. Be to, pastarosiomis dienomis pasirodė naujienos, jog artimiausiais mėnesiais Google taip pat ketina pristatyti ir išmanųjį laikrodį.
Matome, jog Google pasinaudoja pastoviomis iš reklamos gaunamomis pajamomis, kad išbandytų daug naujų idėjų, iš kurių viena ar kelios ateityje turėtų pasiteisinti. Dėl to šiuo metu investuotojai moka daugiau nei 1 000 USD už akciją ir tiki įmonės vadovo ir įkūrėjų ateities vizijomis bei sugebėjimais jas įgyvendinti.
Parengta LHV banko, remiantis Investor.google.com, Alexa.com ir SEC.gov skelbiamais duomenimis ir užsienio žiniasklaida (finance.yahoo.com, bloomberg.com, reuters.com). Šis straipsnis yra informacinio pobūdžio ir nereiškia rekomendacijos pirkti ar parduoti minimus vertybinius popierius.