Prognozuojama, jog Alibaba Group (BABA) IPO NYSE biržoje gali tapti vienu didžiausių akcijų platinimu istorijoje. Ar šios prognozės pasiteisins, išvysime, kai bus išplatintos akcijos. Remiantis nepatvirtina informacija, pirmoji BABA akcijų prekybos diena turėtų būti rugsėjo 19 d.
Alibaba Group buvo įkurta Jack Ma ir kitų 17 įkūrėjų 1999 m. ir jau po kelerių metų elektroninės komercijos tinklapis Alibaba.com turėjo daugiau nei 1 mln. vartotojų. Šiuo metu Alibaba vardas tapo gerai žinomas visame pasaulyje, o po sparčios plėtros bendrovė pranoko pagrindinius konkurentus. Remiantis bendrovės skelbiamais duomenimis, Alibaba gauna daugiau pelno nei Amazon.com (AMZN) bei eBay (EBAY) kartu sudėjus.
Alibaba Group veiklos kryptys
Per 15 m. Alibaba Group veikla išsiplėtė į įvairius segmentus, tačiau daugiausiai pajamų generuoja su elektronine komercija susiję padaliniai. Šiuo metu didžiausią dalį (~85%) pajamų Alibaba Group gauna iš komercijos Kinijoje ir tik apie 9% pajamų gauna iš tarptautinės komercijos. Dėl to didžiausias dėmesys nagrinėjant bendrovę turėtų būti skirtas Alibaba veiklos Kinijoje tendencijoms.
Į vietinę (Kinijos) rinką yra nukreipti Tmall.com, 1688.com bei Taobao.com portalai. Tmall.com tinklapyje Kinijos mažmeniniai vartotojai perka žinomesnių prekių ženklų produkciją, 1688.com yra skirtas didmeninei prekybai, o Taobao.com yra labiau panašus į aukcionų tinklapį eBay.com (EBAY). Remiantis Bloomberg.com paskelbta keleto tyrimų bendrovių informacija, Kinijoje Taobao.com valdo beveik visą rinką, o Tmall.com užimama rinkos dalis siekia beveik 60%.
Žinomiausi užsieniečiams Alibaba Group valdomi tinklapiai yra Alibaba.com ir Aliexpress.com. Alibaba.com Kinijos pardavėjai siūlo produkciją didmeniniams užsienio pirkėjams. Tuo tarpu mažmeniniai užsienio vartotojai naudojasi Aliexpress.com. Dažnai Alibaba.com bei Aliexpress.com yra lyginami su Amazon.com (AMZN), tačiau verta paminėti vieną didžiausių skirtumų, jog Alibaba Group valdomi elektroninės komercijos tinklapiai didžiausią dalį pajamų gauna iš reklamos ir komisinių mokesčių tarpininkaujant. Tuo tarpu Amazon.com susiduria su didelėmis logistikos ir kitomis išlaidomis, didžiąją dalimi pati parduodama prekes klientams.
Taip pat Alibaba konkuruoja ir socialinių tinklų rinkoje. Alibaba turi apie 30% Weibo (WB) akcijų. Weibo yra viena žinomiausių socialinių tinklų platformų Kinijoje, kuri yra panaši į Twitter (TWTR). Alibaba taip pat priklauso UCWeb – populiarios Kinijoje ir mobiliesiems prietaisams skirtos naršyklės kūrėja.
Neeilinė Alibaba Group plėtra gerai atsispindi bendrovės pajamų augime, kurį galima išvysti žemiau esančiame grafike. Verta atkreipti dėmesį į tai, jog fiskaliniai įmonės metai baigiasi kovo 31 d. Bendrovės pajamos 2013 m. siekė 52,5 mlrd. Kinijos juanių (~8,5 mlrd. USD), o pajamų augimas, lyginant su 2012 m., buvo 52%, kai nuo 2009 m. vidutinis pajamų augimas kasmet sudarė apie 64%. Taip pat verta pabrėžti, jog Alibaba grynasis pelningumas kasmet augo ir 2014 m. pakilo iki beveik 45%, kai didieji Alibaba konkurentai pastaruoju metu susiduria pelno maržų kritimu. Bendrovės finansinė padėtis taip pat yra pagirtina, kadangi turimi įsiskolinimai yra gerokai mažesni už trumpalaikes investicijas ir lėšas bankuose, kas pravers vykdant tolimesnę sparčią bendrovės plėtrą.
Alibaba Group plėtrą taip pat galime įvertinti pažvelgę į žemiau esančiame grafike pateiktą aktyvių pirkėjų skaičiaus augimą. Remiantis Alibaba pateiktu apibrėžimu, aktyvus pirkėjas – bent viename iš Alibaba Group valdomų tinklapių užsiregistravęs vartotojas, kuris per ketvirtį užsisakė bent vieną prekę. Nuo 2012 m. pradžios bendras aktyvių pirkėjų skaičius augo vidutiniškai 9,7% tempu ir 2014 m. birželio 30 d. pasiekė 279 milijonus pirkėjų. Vidutiniškai vienas aktyvus pirkėjas 2014 m. atliko 50 sandorių, kai 2013 m. jis atliko 42 sandorius, o 2012 m. – 34. Kitas svarbus rodiklis yra Alibaba Group sugebėjimas uždirbti iš jos tinklapyje generuojamų pardavimų (parduotų prekių vertė – PPV). Kinijoje generuojamų pajamų ir PPV santykis parodo, jog 2014 m. 1 ket. vidutiniškai Alibaba iš 100 CNY vertės sandorio gavo apie 2,5 CNY (t.y. sudaro 2,5%).
Verta atkreipti dėmesį į šiuo metu vyraujančias pirkėjų pomėgių tendencijas. Vis daugiau vartotojų naudoja mobiliuosius prietaisus, kurie turi mažesnius ekranus, o tai sukelia sunkumų pateikiant reklamą. Nors tai ir yra iššūkis daugeliui bendrovių, tačiau matome, jog Alibaba sugeba neblogai su tuo susidoroti. Žemiau esančiame grafike matoma, jog vis didesnė dalis apyvartos Kinijoje yra generuojama mobiliaisiais prietaisais. 2011 m. pradžioje mobiliaisiais prietaisais parduotų produktų vertė (mPPV) sudarė tik iki 2% visos apyvartos vertės, tačiau 2014 m. 1 ket. mobiliaisiais prietaisais pirkėjai įsigijo jau apie trečdalį visos nupirktos produkcijos. Mobiliaisiais prietaisais gautų pajamų ir su jais sugeneruotos apyvartos santykio augimas parodo, jog Alibaba Group sėkmingai sekasi vis daugiau pajamų uždirbti iš kiekvieno pardavimo. Pavyzdžiui, 2014 m. 1 ket. vidutiniškai iš 100 CNY vertės sandorio, sudaryto pasinaudojus mobiliuoju prietaisu, Alibaba Group gavo apie 1,49 CNY (t.y. 1,49%). Verta paminėti, kad minėtas rodiklis vis dar buvo 1,01 proc. punktu mažesnis nei bendrų pajamų ir generuojamos produktų apyvartos santykis. Tai rodo, kad mobilieji prietaisai dar neatneša tokios pat dalies pajamų nuo kiekvieno pardavimo.
Verta paminėti, jog Alibaba Group dukterinė bendrovė Alibaba.com (buvęs akcijų simbolis – 1688) 2007 m. žengė į Honkongo biržą ir pritraukė apie 13 mlrd. Honkongo dolerių. Įmonės akcijų kaina iš karto po IPO sparčiai kilo, tačiau įsivyravus finansų krizei, bendrovės akcijų kaina smuko ir 2012 m. buvo nutarta pasitraukti iš biržos. Visa tai paskatino Alibaba Group rengti IPO JAV biržoje.
Nors išsamaus IPO metu parduodamų akcijų savininkų sąrašo nėra pateikiama, tačiau skelbiama, jog akcijas investuotojams siūlys didieji akcininkai. Šiuo metu pagrindiniai Alibaba Group akcininkai yra Japonijos telekomunikacijų bendrovė SoftBank (34,1%), JAV IT sektoriaus atstovė Yahoo (22,4%) ir bendrovės įkūrėjas Jack Ma (8,8%). IPO metu taip pat gali būti platinamos ir naujos Alibaba Group akcijos, o gautos lėšos turėtų būti panaudos bendriems įmonės reikalams. Taip pat verta paminėti, jog Alibaba Group nuo pat įkūrimo pradžios nemokėjo dividendų ir teigia, jog artimiausiu metu taip pat to daryti neketina.
Taip pat ypač svarbu atkreipti dėmesį į neįprastą Alibaba Group valdymo struktūrą: bendrovės svarbiausi sprendimai yra priimami 27 partnerių, kuriuos sudaro įkūrėjai bei ilgalaikiai jos darbuotojai. Tokia struktūra leidžia nedidelę dalį įmonės akcijų turintiems partneriams nuspręsti, kas bus įmonės vadovas. Kai kurie analitikai mano, jog taip Jack Ma stengiasi išlaikyti Alibaba Group kontrolę, tačiau pati bendrovė teigia, jog tokia struktūra skirta išlaikyti įmonės kultūrą ir padeda siekti ilgalaikių tikslų.
Alibaba Group anksčiau skelbė, jog norėjo savo akcijas listinguoti ir Honkongo biržoje, tačiau dėl griežtų reikalavimų įmonės struktūrai, šios idėjos buvo atsisakyta. Alibaba Group yra Kaimanų salose įregistruota kontroliuojančioji bendrovė, kuri gauna dividendus ir sutartas išmokas iš jos kontroliuojamų bendrovių. Dalis investuotojų gana atsargiai žiūrį į Alibaba dėl sudėtingos bendrovės struktūros, kurią sudaro daug sluoksnių dukterinių bendrovių. Alibaba Group struktūra yra tokia sudėtinga dalinai dėl Kinijos įstatymų, kurie apriboja užsienyje įregistruotų bendrovių investicijas. Dėl to Kinijoje esančios Alibaba Group dukterinės bendrovės 100% priklauso šios šalies piliečiams (dažniausiai didžiąja dalimi Jack Ma). Tačiau šios bendrovės yra pasirašiusios finansinius įsipareigojimus su Alibaba Group, kas leidžia apeiti Kinijos įstatymus. Nepaisant to, IPO projekte skelbiama, jog didžiąją dalį pajamų generuoja tiesiogiai Alibaba Group priklausančios dukterinės bendrovės.
Verta pabrėžti, jog dėl šiais metais įvykdytos restruktūrizacijos Alibaba Group (BABA) tiesiogiai nebepriklausys daugelio investuotojų geidžiama elektroninių mokėjimų bendrovė Alipay, kurios vertė, remiantis Alibaba pateikiamais duomenimis, gali siekti apie 25 mlrd. USD. Alipay oficialiai perleista naujajai savininkei Zhejiang Ant Small and Micro Financial Services Group, kurios didžiąją balsų daugumą valdo Jack Ma. Toks perleidimas iš dalies yra formalus, nes naujoji savininkė, nors ir prisiims visą su finansine veikla susijusią riziką, visgi 37,5% pelno iki mokesčių perves Alibaba Group ir mokės papildomus mokesčius Alibaba Group. Be to, užsimenama apie vienkartinę išmoką arba tolesnes išmokas, jeigu bus nuspręsta surengti Alipay IPO.
Šiuo metų išsamių IPO duomenų dar nėra paskelbta, tačiau, remiantis Bloomberg.com rengta 5 analitikų apklausa, Alibaba IPO metu akcijas išplatins apytiksliai penktadaliu pigiau nei bendrovę vertina analitikai – įmonės vertė akcijų platinimo metu turėtų siekti apie 154 mlrd. USD. Taip pat manoma, jog Alibaba platinamų akcijų vertė gali siekti apie 20 mlrd. USD.
Auganti Alibaba Group valdomų bendrovių įtaka Kinijos ekonomikai gali lemti šalies valdžios atstovų pasipriešinimą, kas gali ženkliai paveikti bendrovės rezultatus. Taip pat sudėtinga Alibaba Group struktūra, leidžianti apeiti Kinijos įstatymus, nesuteikia investuotojams skaidrumo. Be to, kritikos sulaukia ir faktas, kad tokia neįprasta Alibaba Group valdymo struktūra akcininkams suteikia mažai teisių.
Žinoma, tik nedaugelis galėtų prieštarauti Alibaba plėtros perspektyvoms, kurias lemia augantis Kinijos vartotojų polinkis išlaidauti bei didėjantis elektroninės komercijos ir interneto pasiekiamumas. Taip pat rinkos dalyviai teigiamai vertina Alibaba planus ir toliau plėstis, kai vis daugiau žmonių visame pasaulyje atranda Aliexpress.com bei Alibaba.com suteikiamas tarptautinės plėtros galimybes. Be to, Alibaba Group IPO laikas yra gana palankus pačiai bendrovei, kadangi rinkos dalyviai IT sektoriaus bendroves vertina labai optimistiškai. Pavyzdžiui, daugelio Alibaba konkurentų akcijų turinčio ETF fondo PowerShares NASDAQ Internet Portfolio (PNQI) investicinio portfelio vidutinis P/E rodiklis yra apie 36, o P/B – 5,2. Dėl šių priežasčių Alibaba Group IPO pretenduoja tapti visų laikų didžiausiu akcijų platinimu.
Parengta LHV banko, remiantis alibabagroup.com, sec.gov skelbiamais duomenimis ir užsienio žiniasklaida (finance.yahoo.com, bloomberg.com, reuters.com). Šis straipsnis yra informacinio pobūdžio ir nereiškia rekomendacijos pirkti ar parduoti minimus vertybinius popierius.
Alibaba Group buvo įkurta Jack Ma ir kitų 17 įkūrėjų 1999 m. ir jau po kelerių metų elektroninės komercijos tinklapis Alibaba.com turėjo daugiau nei 1 mln. vartotojų. Šiuo metu Alibaba vardas tapo gerai žinomas visame pasaulyje, o po sparčios plėtros bendrovė pranoko pagrindinius konkurentus. Remiantis bendrovės skelbiamais duomenimis, Alibaba gauna daugiau pelno nei Amazon.com (AMZN) bei eBay (EBAY) kartu sudėjus.
Alibaba Group veiklos kryptys
Per 15 m. Alibaba Group veikla išsiplėtė į įvairius segmentus, tačiau daugiausiai pajamų generuoja su elektronine komercija susiję padaliniai. Šiuo metu didžiausią dalį (~85%) pajamų Alibaba Group gauna iš komercijos Kinijoje ir tik apie 9% pajamų gauna iš tarptautinės komercijos. Dėl to didžiausias dėmesys nagrinėjant bendrovę turėtų būti skirtas Alibaba veiklos Kinijoje tendencijoms.
Į vietinę (Kinijos) rinką yra nukreipti Tmall.com, 1688.com bei Taobao.com portalai. Tmall.com tinklapyje Kinijos mažmeniniai vartotojai perka žinomesnių prekių ženklų produkciją, 1688.com yra skirtas didmeninei prekybai, o Taobao.com yra labiau panašus į aukcionų tinklapį eBay.com (EBAY). Remiantis Bloomberg.com paskelbta keleto tyrimų bendrovių informacija, Kinijoje Taobao.com valdo beveik visą rinką, o Tmall.com užimama rinkos dalis siekia beveik 60%.
Žinomiausi užsieniečiams Alibaba Group valdomi tinklapiai yra Alibaba.com ir Aliexpress.com. Alibaba.com Kinijos pardavėjai siūlo produkciją didmeniniams užsienio pirkėjams. Tuo tarpu mažmeniniai užsienio vartotojai naudojasi Aliexpress.com. Dažnai Alibaba.com bei Aliexpress.com yra lyginami su Amazon.com (AMZN), tačiau verta paminėti vieną didžiausių skirtumų, jog Alibaba Group valdomi elektroninės komercijos tinklapiai didžiausią dalį pajamų gauna iš reklamos ir komisinių mokesčių tarpininkaujant. Tuo tarpu Amazon.com susiduria su didelėmis logistikos ir kitomis išlaidomis, didžiąją dalimi pati parduodama prekes klientams.
Taip pat Alibaba konkuruoja ir socialinių tinklų rinkoje. Alibaba turi apie 30% Weibo (WB) akcijų. Weibo yra viena žinomiausių socialinių tinklų platformų Kinijoje, kuri yra panaši į Twitter (TWTR). Alibaba taip pat priklauso UCWeb – populiarios Kinijoje ir mobiliesiems prietaisams skirtos naršyklės kūrėja.
Finansinė bendrovės padėtis
Neeilinė Alibaba Group plėtra gerai atsispindi bendrovės pajamų augime, kurį galima išvysti žemiau esančiame grafike. Verta atkreipti dėmesį į tai, jog fiskaliniai įmonės metai baigiasi kovo 31 d. Bendrovės pajamos 2013 m. siekė 52,5 mlrd. Kinijos juanių (~8,5 mlrd. USD), o pajamų augimas, lyginant su 2012 m., buvo 52%, kai nuo 2009 m. vidutinis pajamų augimas kasmet sudarė apie 64%. Taip pat verta pabrėžti, jog Alibaba grynasis pelningumas kasmet augo ir 2014 m. pakilo iki beveik 45%, kai didieji Alibaba konkurentai pastaruoju metu susiduria pelno maržų kritimu. Bendrovės finansinė padėtis taip pat yra pagirtina, kadangi turimi įsiskolinimai yra gerokai mažesni už trumpalaikes investicijas ir lėšas bankuose, kas pravers vykdant tolimesnę sparčią bendrovės plėtrą.
Alibaba Group plėtrą taip pat galime įvertinti pažvelgę į žemiau esančiame grafike pateiktą aktyvių pirkėjų skaičiaus augimą. Remiantis Alibaba pateiktu apibrėžimu, aktyvus pirkėjas – bent viename iš Alibaba Group valdomų tinklapių užsiregistravęs vartotojas, kuris per ketvirtį užsisakė bent vieną prekę. Nuo 2012 m. pradžios bendras aktyvių pirkėjų skaičius augo vidutiniškai 9,7% tempu ir 2014 m. birželio 30 d. pasiekė 279 milijonus pirkėjų. Vidutiniškai vienas aktyvus pirkėjas 2014 m. atliko 50 sandorių, kai 2013 m. jis atliko 42 sandorius, o 2012 m. – 34. Kitas svarbus rodiklis yra Alibaba Group sugebėjimas uždirbti iš jos tinklapyje generuojamų pardavimų (parduotų prekių vertė – PPV). Kinijoje generuojamų pajamų ir PPV santykis parodo, jog 2014 m. 1 ket. vidutiniškai Alibaba iš 100 CNY vertės sandorio gavo apie 2,5 CNY (t.y. sudaro 2,5%).
Auganti mobiliųjų prietaisų svarba
Verta atkreipti dėmesį į šiuo metu vyraujančias pirkėjų pomėgių tendencijas. Vis daugiau vartotojų naudoja mobiliuosius prietaisus, kurie turi mažesnius ekranus, o tai sukelia sunkumų pateikiant reklamą. Nors tai ir yra iššūkis daugeliui bendrovių, tačiau matome, jog Alibaba sugeba neblogai su tuo susidoroti. Žemiau esančiame grafike matoma, jog vis didesnė dalis apyvartos Kinijoje yra generuojama mobiliaisiais prietaisais. 2011 m. pradžioje mobiliaisiais prietaisais parduotų produktų vertė (mPPV) sudarė tik iki 2% visos apyvartos vertės, tačiau 2014 m. 1 ket. mobiliaisiais prietaisais pirkėjai įsigijo jau apie trečdalį visos nupirktos produkcijos. Mobiliaisiais prietaisais gautų pajamų ir su jais sugeneruotos apyvartos santykio augimas parodo, jog Alibaba Group sėkmingai sekasi vis daugiau pajamų uždirbti iš kiekvieno pardavimo. Pavyzdžiui, 2014 m. 1 ket. vidutiniškai iš 100 CNY vertės sandorio, sudaryto pasinaudojus mobiliuoju prietaisu, Alibaba Group gavo apie 1,49 CNY (t.y. 1,49%). Verta paminėti, kad minėtas rodiklis vis dar buvo 1,01 proc. punktu mažesnis nei bendrų pajamų ir generuojamos produktų apyvartos santykis. Tai rodo, kad mobilieji prietaisai dar neatneša tokios pat dalies pajamų nuo kiekvieno pardavimo.
IPO informacija
Verta paminėti, jog Alibaba Group dukterinė bendrovė Alibaba.com (buvęs akcijų simbolis – 1688) 2007 m. žengė į Honkongo biržą ir pritraukė apie 13 mlrd. Honkongo dolerių. Įmonės akcijų kaina iš karto po IPO sparčiai kilo, tačiau įsivyravus finansų krizei, bendrovės akcijų kaina smuko ir 2012 m. buvo nutarta pasitraukti iš biržos. Visa tai paskatino Alibaba Group rengti IPO JAV biržoje.
Nors išsamaus IPO metu parduodamų akcijų savininkų sąrašo nėra pateikiama, tačiau skelbiama, jog akcijas investuotojams siūlys didieji akcininkai. Šiuo metu pagrindiniai Alibaba Group akcininkai yra Japonijos telekomunikacijų bendrovė SoftBank (34,1%), JAV IT sektoriaus atstovė Yahoo (22,4%) ir bendrovės įkūrėjas Jack Ma (8,8%). IPO metu taip pat gali būti platinamos ir naujos Alibaba Group akcijos, o gautos lėšos turėtų būti panaudos bendriems įmonės reikalams. Taip pat verta paminėti, jog Alibaba Group nuo pat įkūrimo pradžios nemokėjo dividendų ir teigia, jog artimiausiu metu taip pat to daryti neketina.
Taip pat ypač svarbu atkreipti dėmesį į neįprastą Alibaba Group valdymo struktūrą: bendrovės svarbiausi sprendimai yra priimami 27 partnerių, kuriuos sudaro įkūrėjai bei ilgalaikiai jos darbuotojai. Tokia struktūra leidžia nedidelę dalį įmonės akcijų turintiems partneriams nuspręsti, kas bus įmonės vadovas. Kai kurie analitikai mano, jog taip Jack Ma stengiasi išlaikyti Alibaba Group kontrolę, tačiau pati bendrovė teigia, jog tokia struktūra skirta išlaikyti įmonės kultūrą ir padeda siekti ilgalaikių tikslų.
Alibaba Group anksčiau skelbė, jog norėjo savo akcijas listinguoti ir Honkongo biržoje, tačiau dėl griežtų reikalavimų įmonės struktūrai, šios idėjos buvo atsisakyta. Alibaba Group yra Kaimanų salose įregistruota kontroliuojančioji bendrovė, kuri gauna dividendus ir sutartas išmokas iš jos kontroliuojamų bendrovių. Dalis investuotojų gana atsargiai žiūrį į Alibaba dėl sudėtingos bendrovės struktūros, kurią sudaro daug sluoksnių dukterinių bendrovių. Alibaba Group struktūra yra tokia sudėtinga dalinai dėl Kinijos įstatymų, kurie apriboja užsienyje įregistruotų bendrovių investicijas. Dėl to Kinijoje esančios Alibaba Group dukterinės bendrovės 100% priklauso šios šalies piliečiams (dažniausiai didžiąja dalimi Jack Ma). Tačiau šios bendrovės yra pasirašiusios finansinius įsipareigojimus su Alibaba Group, kas leidžia apeiti Kinijos įstatymus. Nepaisant to, IPO projekte skelbiama, jog didžiąją dalį pajamų generuoja tiesiogiai Alibaba Group priklausančios dukterinės bendrovės.
Verta pabrėžti, jog dėl šiais metais įvykdytos restruktūrizacijos Alibaba Group (BABA) tiesiogiai nebepriklausys daugelio investuotojų geidžiama elektroninių mokėjimų bendrovė Alipay, kurios vertė, remiantis Alibaba pateikiamais duomenimis, gali siekti apie 25 mlrd. USD. Alipay oficialiai perleista naujajai savininkei Zhejiang Ant Small and Micro Financial Services Group, kurios didžiąją balsų daugumą valdo Jack Ma. Toks perleidimas iš dalies yra formalus, nes naujoji savininkė, nors ir prisiims visą su finansine veikla susijusią riziką, visgi 37,5% pelno iki mokesčių perves Alibaba Group ir mokės papildomus mokesčius Alibaba Group. Be to, užsimenama apie vienkartinę išmoką arba tolesnes išmokas, jeigu bus nuspręsta surengti Alipay IPO.
Šiuo metų išsamių IPO duomenų dar nėra paskelbta, tačiau, remiantis Bloomberg.com rengta 5 analitikų apklausa, Alibaba IPO metu akcijas išplatins apytiksliai penktadaliu pigiau nei bendrovę vertina analitikai – įmonės vertė akcijų platinimo metu turėtų siekti apie 154 mlrd. USD. Taip pat manoma, jog Alibaba platinamų akcijų vertė gali siekti apie 20 mlrd. USD.
Rizika susijusi su Alibaba Group
Auganti Alibaba Group valdomų bendrovių įtaka Kinijos ekonomikai gali lemti šalies valdžios atstovų pasipriešinimą, kas gali ženkliai paveikti bendrovės rezultatus. Taip pat sudėtinga Alibaba Group struktūra, leidžianti apeiti Kinijos įstatymus, nesuteikia investuotojams skaidrumo. Be to, kritikos sulaukia ir faktas, kad tokia neįprasta Alibaba Group valdymo struktūra akcininkams suteikia mažai teisių.
Žinoma, tik nedaugelis galėtų prieštarauti Alibaba plėtros perspektyvoms, kurias lemia augantis Kinijos vartotojų polinkis išlaidauti bei didėjantis elektroninės komercijos ir interneto pasiekiamumas. Taip pat rinkos dalyviai teigiamai vertina Alibaba planus ir toliau plėstis, kai vis daugiau žmonių visame pasaulyje atranda Aliexpress.com bei Alibaba.com suteikiamas tarptautinės plėtros galimybes. Be to, Alibaba Group IPO laikas yra gana palankus pačiai bendrovei, kadangi rinkos dalyviai IT sektoriaus bendroves vertina labai optimistiškai. Pavyzdžiui, daugelio Alibaba konkurentų akcijų turinčio ETF fondo PowerShares NASDAQ Internet Portfolio (PNQI) investicinio portfelio vidutinis P/E rodiklis yra apie 36, o P/B – 5,2. Dėl šių priežasčių Alibaba Group IPO pretenduoja tapti visų laikų didžiausiu akcijų platinimu.
Parengta LHV banko, remiantis alibabagroup.com, sec.gov skelbiamais duomenimis ir užsienio žiniasklaida (finance.yahoo.com, bloomberg.com, reuters.com). Šis straipsnis yra informacinio pobūdžio ir nereiškia rekomendacijos pirkti ar parduoti minimus vertybinius popierius.