Dalis analitikų nuogąstauja, jog itin sparčiu augimu pasižyminčios bendrovės rezultatai indikuoja artėjančio piko ženklus.
Nuo daug dėmesio sulaukusio IPO „Alibaba“ (BABA) akcijų kaina išaugo daugiau nei 35%. Per porą metų po IPO įmonės akcijų kaina buvo pakilusi nuo 68 USD (platinimo kaina) iki beveik 120 USD, investuotojams tikint sparčia įmonės plėtra, tačiau po to buvo nusiritusi žemiau 60 USD, kai buvo pradėti padirbtų produktų prekybos tyrimai ir sulėtėjo Kinijos ekonomikos augimas. Dabar ji atsistačiusi iki 94 USD.
„Alibaba“ pagrindinė veikla – internetinės parduotuvės Kinijoje ir už jos ribų. Įmonė tik tarpininkauja ir dėl to ženkliai skiriasi nuo „Amazon“ (AMZN), kuri ir pati parduoda produktus. Kompanija valdo „Alibaba“, „Tmall“, „Aliexpress“, „Taobao“ ir kitas elektronines parduotuves. Taip pat „Alibaba“ perka ir investuoja į kitas įmones. Pavyzdžiui, didelis dėmesys yra skiriamas debesų kompiuterijai, kuri tiesiogiai konkuruoja su „Amazon WebServices“ bei „Microsoft Azure“. Be to, praėjusių metų lapkričio mėnesį „Alibaba“ pilnai perėmė „Youku Tudou“, valdančią vaizdo įrašų tinklalapį, kuris yra panašus į „Google YouTube“. Visos šios investicijos reikalauja kapitalo, tačiau tai diversifikuoja „Alibaba“ pajamų šaltinius ir leidžia tikėtis pelno ilguoju laikotarpiu.
„Alibaba Group“ įkūrėjo Jack Ma ateities vizija žavi daugelį investuotojų, kurie tikisi, jog įmonei pavyks ir toliau sparčiai augti. Įmonė prognozuoja, jog jau 2020 m. įmonės tinklalapiuose parduodamų produktų vertė (angl. gross merchandise volume, GMV) sieks 6 trln. juanių, kai 2016 fiskalinių metų GMV siekė apie 3,1 trln. juanių.
Nors Alibaba fiskaliniai metai baigiasi kovo 31 d., tačiau dėl patogumo toliau apžvalgoje įmonės ketvirtiniai finansiniai duomenys bus pateikiami, remiantis kalendoriniais metais.
Trečią šių metų ketvirtį įmonės pajamos siekė 34,3 mlrd. juanių (~5,14 mlrd. USD). Didžiąją dalį (>80%) pajamų generuoja pagrindinė veikla (el. komercija). Prieš metus tokia veikla generavo daugiau nei 90% visų pajamų – tai liudija vykdomą pajamų diversifikavimą. Tiesa, „Alibaba pajamų augimas” grafike matome, jog antrą 2016 m. ketvirtį buvo fiksuotas tiek visų, tiek el. komercijos pajamų augimo pikas. Pavyzdžiui, pagrindinės veiklos pajamų augimas trečią ketvirtį siekė apytiksliai 40% (met./met.), kai antrą metų ketvirtį augimas buvo pakilęs iki 47% (met./met.).
„Alibaba“ pasižymi gana solidžiais pelningumo rodikliais. Veiklos pelningumas po IPO svyravo ties 25-30%. Grynasis pelningumas trečią metų ketvirtį siekė daugiau nei 20%. Tuo tarpu pagrindinio įmonės konkurento „JD.com“ (JD) veikla jau ilgą laiką yra nuostolinga. Ši situacija suteikia „Alibaba“ didelį pranašumą ir daug optimistiškiau nuteikia investuotojus.
Išsamesniam įmonės vertinimui taip pat galima pasitelkti įmonės pateikiamus papildomus rodiklius, kurie leidžia geriau įvertinti klientų aktyvumą.
Vienas tokių rodiklių yra „Aktyvūs pirkėjai“ (angl. Annual active buyers), kurie parodo bent vieną sandorį Kinijos internetinėse parduotuvėse per pask. 12 mėn. atlikusių vartotojų skaičių. Taip pat gana svarbus rodiklis yra „Pirkėjai mobiliaisiais įrenginiais“ – Kinijos elektroninėse parduotuvėse bent vieną kartą per mėnesį pirkusių mobiliaisiais įrenginiais vartotojų skaičius (angl. mobile MAU). „Klientų aktyvumas“ grafike matoma aktyvių pirkėjų augimo tendencija, tačiau jau galima įžvelgti augimo lėtėjimą. Pavyzdžiui, „Aktyvūs pirkėjai“ skaičiaus augimas per vienerius metus sumenko nuo 26% (met./met.) iki 14% (met./met.). Tai patvirtina, jog el. komercijos, kuri yra pagrindinis įmonės variklis, augimas pamažu stoja.
Lapkričio 11 d. ir vėl buvo rengiama įmonės sugalvota akcija, panaši į JAV vykdomą „Juodąjį penktadienį“, kuri vadinasi „Vienišių diena“ (angl. singles day). Šios dienos metu pardavėjai savo parduodamiems produktams pritaiko didesnes nei įprastai nuolaidas ir taip pritraukia pirkėjų.
Šiais metais buvo sumuštas buvęs pardavimų rekordas. Per 24 valandas parduotų produktų vertė (GMV) siekė 120,7 mlrd. juanių (~17,8 mlrd. USD) ir buvo 32% didesnė nei pernai tuo pačiu laikotarpiu, kai buvo parduota prekių už 91,2 mlrd. juanių ir fiksuotas 60% (met./met.) siekiantis augimas. Mobiliaisiais prietaisais buvo įsigyta prekių už beveik 99 mlrd. Kinijos juanių (82% visų pardavimų). „Alibaba“ direktorius Danielius Zhang pareiškė, jog jaunesnioji karta, gimusi po 1990 m., tampa pagrindiniu vartojimo šaltiniu. Be to, jis užsiminė, jog šiais laikais sėkmingai mažmeninei prekybai reikalinga komercijos ir pramogų kombinacija.
„Alibaba” plėtros trikdžiai
Investuotojai turėtų atidžiai stebėti veiksnius, kurie gali neigiamai paveikti „Alibaba“ plėtrą. Vienas svarbiausių tokių veiksnių yra susijęs su Kinijos valdžia. Bendrovės akcijų kaina itin jautriai reagavo į praėjusiais metais pasirodžiusias naujienas, jog Kinijos rinkos priežiūros tarnybos kaltino „Alibaba“ dėl jos elektroninėse parduotuvėse parduodamų padirbtų prekių. Taip pat nerimaujama dėl Kinijos ekonomikos augimo tempo lėtėjimo, kuris gali neigiamai paveikti šalies vartotojų galimybes pirkti prekes ir paslaugas.
Apžvalgoje ne kartą buvo minėtas Alibaba pateikiamas GMV rodiklis, kuris leidžia įvertinti, kokios apyvartos generuojamos elektroninėse parduotuvėse. Šis rodiklis yra kritikuojamas dėl skirtingų jo skaičiavimo metodų. Dėl šio rodiklio ir įmonės apskaitos ypatumų šiuo metu JAV vertybinių popierių priežiūros tarnyba vykdo tyrimą, tad investuotojai gali jautriai reaguoti į tyrimo rezultatus.
JAV prezidento rinkimai taip pat mažina investuotojų norą pirkti „Alibaba“ akcijas, kadangi rinkimus laimėjęs D. Trumpas itin kritiškai pasisakė apie JAV prekybos santykius su Kinija. Buvo užsiminta net apie galimus 45% tarifus visoms importuojamoms prekėms iš Kinijos. Nors „Alibaba“ elektroninės komercijos pajamos už Kinijos ribų sudaro gana mažą dalį (tik 10% visų el. komercijos pajamų), tačiau visa Kinijos ekonomika gali susidurti su sunkumais, jei sumažėtų prekyba tarp dviejų valstybių.
Alibaba ir konkurentai
„Alibaba“ nėra vienintelė elektroninės komercijos sektoriuje. Vienas didesnių šios įmonės konkurentų Kinijoje yra „JD.com“ (JD), o tarptautinėje rinkoje pagrindiniai konkurentai yra „eBay.com“ (EBAY) ir „Amazon.com“ (AMZN). „JD.com“ veikla yra panašesnė į „Amazon.com“, kuri didžiąją dalimi pati iš sandėlių parduoda produkciją pirkėjams, o ne tik tarpininkauja, kaip „Alibaba“ ar „eBay.com“.
„Alibaba konkurentai“ lentelėje galime pastebėti, jog įmonių rodikliai yra itin skirtingi dėl kiekvienos įmonės pasirinktos strategijos. Verta atkreipti dėmesį į tai, jog „Alibaba“ bei „eBay“ pajamos yra gerokai mažesnės už „Amazon“ bei „JD.com“. Taip yra dėl to, nes „Alibaba“ bei „eBay“ pajamas sudaro daugiausiai elektroninėse parduotuvės įvykusių sandorių komisiniai ir pajamose neatspindima visų parduotų prekių vertė.
„Alibaba“ P/E rodiklis siekia apie 57 ir dėl to akcijos atrodo gana brangios, kai, pavyzdžiui, „SPDR Morgan Stanley Technology“ (MTK) ETF fondo investicinio portfelio vidutinė P/E rodiklio reikšmė siekia apie 24. Taip pat „Alibaba“ akcijų kaina atrodo gana brangi, remiantis P/S rodikliu, kas atspindi, jog investuotojai deda didžiules viltis į augsiančias kompanijos pajamas. Tiesa, įmonės finansinė padėtis, remiantis 36% siekiančiu D/A rodikliu, yra ženkliai geresnė nei konkurentų, kurių D/A rodiklis yra apie 70%. Didesnio investuotojų dėmesio „Alibaba“ sulaukia taip pat dėl pirmaujančios pozicijos Kinijos elektroninės prekybos rinkoje. Dėl šios priežasties įmonė gali pasigirti itin dideliu aktyvių pirkėjų skaičiumi.
Nuo „Alibaba“ IPO 2014 m. įmonės akcijų kaina pasižymėjo itin dideliais svyravimais, kas parodo, jog rinkos dalyviams sunkiai sekasi įvertinti įmonės ateities perspektyvas. Dėl šios priežasties investuotojai turi būti itin atidūs ir vertinti „BABA“ akcijas kaip rizikingą investiciją.
Parengta LHV banko, remiantis įmonių skelbiamais duomenimis (alibabagroup.com, alizila.com, ir.jd.com, phx.corporate-ir.net/phoenix.zhtml?c=97664&p=irol-irhome, investors.ebayinc.com ir užsienio žiniasklaida (Reuters.com, Investopedia.com, Finance.Yahoo.com, Bloomberg.com, Cnbc.com, Wsj.com). Šis straipsnis yra informacinio pobūdžio ir nereiškia rekomendacijos pirkti ar parduoti minimus vertybinius popierius.
Nuo daug dėmesio sulaukusio IPO „Alibaba“ (BABA) akcijų kaina išaugo daugiau nei 35%. Per porą metų po IPO įmonės akcijų kaina buvo pakilusi nuo 68 USD (platinimo kaina) iki beveik 120 USD, investuotojams tikint sparčia įmonės plėtra, tačiau po to buvo nusiritusi žemiau 60 USD, kai buvo pradėti padirbtų produktų prekybos tyrimai ir sulėtėjo Kinijos ekonomikos augimas. Dabar ji atsistačiusi iki 94 USD.
„Alibaba“ pagrindinė veikla – internetinės parduotuvės Kinijoje ir už jos ribų. Įmonė tik tarpininkauja ir dėl to ženkliai skiriasi nuo „Amazon“ (AMZN), kuri ir pati parduoda produktus. Kompanija valdo „Alibaba“, „Tmall“, „Aliexpress“, „Taobao“ ir kitas elektronines parduotuves. Taip pat „Alibaba“ perka ir investuoja į kitas įmones. Pavyzdžiui, didelis dėmesys yra skiriamas debesų kompiuterijai, kuri tiesiogiai konkuruoja su „Amazon WebServices“ bei „Microsoft Azure“. Be to, praėjusių metų lapkričio mėnesį „Alibaba“ pilnai perėmė „Youku Tudou“, valdančią vaizdo įrašų tinklalapį, kuris yra panašus į „Google YouTube“. Visos šios investicijos reikalauja kapitalo, tačiau tai diversifikuoja „Alibaba“ pajamų šaltinius ir leidžia tikėtis pelno ilguoju laikotarpiu.
Finansiniai rezultatai
„Alibaba Group“ įkūrėjo Jack Ma ateities vizija žavi daugelį investuotojų, kurie tikisi, jog įmonei pavyks ir toliau sparčiai augti. Įmonė prognozuoja, jog jau 2020 m. įmonės tinklalapiuose parduodamų produktų vertė (angl. gross merchandise volume, GMV) sieks 6 trln. juanių, kai 2016 fiskalinių metų GMV siekė apie 3,1 trln. juanių.
Nors Alibaba fiskaliniai metai baigiasi kovo 31 d., tačiau dėl patogumo toliau apžvalgoje įmonės ketvirtiniai finansiniai duomenys bus pateikiami, remiantis kalendoriniais metais.
Trečią šių metų ketvirtį įmonės pajamos siekė 34,3 mlrd. juanių (~5,14 mlrd. USD). Didžiąją dalį (>80%) pajamų generuoja pagrindinė veikla (el. komercija). Prieš metus tokia veikla generavo daugiau nei 90% visų pajamų – tai liudija vykdomą pajamų diversifikavimą. Tiesa, „Alibaba pajamų augimas” grafike matome, jog antrą 2016 m. ketvirtį buvo fiksuotas tiek visų, tiek el. komercijos pajamų augimo pikas. Pavyzdžiui, pagrindinės veiklos pajamų augimas trečią ketvirtį siekė apytiksliai 40% (met./met.), kai antrą metų ketvirtį augimas buvo pakilęs iki 47% (met./met.).
„Alibaba“ pasižymi gana solidžiais pelningumo rodikliais. Veiklos pelningumas po IPO svyravo ties 25-30%. Grynasis pelningumas trečią metų ketvirtį siekė daugiau nei 20%. Tuo tarpu pagrindinio įmonės konkurento „JD.com“ (JD) veikla jau ilgą laiką yra nuostolinga. Ši situacija suteikia „Alibaba“ didelį pranašumą ir daug optimistiškiau nuteikia investuotojus.
Išsamesniam įmonės vertinimui taip pat galima pasitelkti įmonės pateikiamus papildomus rodiklius, kurie leidžia geriau įvertinti klientų aktyvumą.
Vienas tokių rodiklių yra „Aktyvūs pirkėjai“ (angl. Annual active buyers), kurie parodo bent vieną sandorį Kinijos internetinėse parduotuvėse per pask. 12 mėn. atlikusių vartotojų skaičių. Taip pat gana svarbus rodiklis yra „Pirkėjai mobiliaisiais įrenginiais“ – Kinijos elektroninėse parduotuvėse bent vieną kartą per mėnesį pirkusių mobiliaisiais įrenginiais vartotojų skaičius (angl. mobile MAU). „Klientų aktyvumas“ grafike matoma aktyvių pirkėjų augimo tendencija, tačiau jau galima įžvelgti augimo lėtėjimą. Pavyzdžiui, „Aktyvūs pirkėjai“ skaičiaus augimas per vienerius metus sumenko nuo 26% (met./met.) iki 14% (met./met.). Tai patvirtina, jog el. komercijos, kuri yra pagrindinis įmonės variklis, augimas pamažu stoja.
11.11
Lapkričio 11 d. ir vėl buvo rengiama įmonės sugalvota akcija, panaši į JAV vykdomą „Juodąjį penktadienį“, kuri vadinasi „Vienišių diena“ (angl. singles day). Šios dienos metu pardavėjai savo parduodamiems produktams pritaiko didesnes nei įprastai nuolaidas ir taip pritraukia pirkėjų.
Šiais metais buvo sumuštas buvęs pardavimų rekordas. Per 24 valandas parduotų produktų vertė (GMV) siekė 120,7 mlrd. juanių (~17,8 mlrd. USD) ir buvo 32% didesnė nei pernai tuo pačiu laikotarpiu, kai buvo parduota prekių už 91,2 mlrd. juanių ir fiksuotas 60% (met./met.) siekiantis augimas. Mobiliaisiais prietaisais buvo įsigyta prekių už beveik 99 mlrd. Kinijos juanių (82% visų pardavimų). „Alibaba“ direktorius Danielius Zhang pareiškė, jog jaunesnioji karta, gimusi po 1990 m., tampa pagrindiniu vartojimo šaltiniu. Be to, jis užsiminė, jog šiais laikais sėkmingai mažmeninei prekybai reikalinga komercijos ir pramogų kombinacija.
„Alibaba” plėtros trikdžiai
Investuotojai turėtų atidžiai stebėti veiksnius, kurie gali neigiamai paveikti „Alibaba“ plėtrą. Vienas svarbiausių tokių veiksnių yra susijęs su Kinijos valdžia. Bendrovės akcijų kaina itin jautriai reagavo į praėjusiais metais pasirodžiusias naujienas, jog Kinijos rinkos priežiūros tarnybos kaltino „Alibaba“ dėl jos elektroninėse parduotuvėse parduodamų padirbtų prekių. Taip pat nerimaujama dėl Kinijos ekonomikos augimo tempo lėtėjimo, kuris gali neigiamai paveikti šalies vartotojų galimybes pirkti prekes ir paslaugas.
Apžvalgoje ne kartą buvo minėtas Alibaba pateikiamas GMV rodiklis, kuris leidžia įvertinti, kokios apyvartos generuojamos elektroninėse parduotuvėse. Šis rodiklis yra kritikuojamas dėl skirtingų jo skaičiavimo metodų. Dėl šio rodiklio ir įmonės apskaitos ypatumų šiuo metu JAV vertybinių popierių priežiūros tarnyba vykdo tyrimą, tad investuotojai gali jautriai reaguoti į tyrimo rezultatus.
JAV prezidento rinkimai taip pat mažina investuotojų norą pirkti „Alibaba“ akcijas, kadangi rinkimus laimėjęs D. Trumpas itin kritiškai pasisakė apie JAV prekybos santykius su Kinija. Buvo užsiminta net apie galimus 45% tarifus visoms importuojamoms prekėms iš Kinijos. Nors „Alibaba“ elektroninės komercijos pajamos už Kinijos ribų sudaro gana mažą dalį (tik 10% visų el. komercijos pajamų), tačiau visa Kinijos ekonomika gali susidurti su sunkumais, jei sumažėtų prekyba tarp dviejų valstybių.
Alibaba ir konkurentai
„Alibaba“ nėra vienintelė elektroninės komercijos sektoriuje. Vienas didesnių šios įmonės konkurentų Kinijoje yra „JD.com“ (JD), o tarptautinėje rinkoje pagrindiniai konkurentai yra „eBay.com“ (EBAY) ir „Amazon.com“ (AMZN). „JD.com“ veikla yra panašesnė į „Amazon.com“, kuri didžiąją dalimi pati iš sandėlių parduoda produkciją pirkėjams, o ne tik tarpininkauja, kaip „Alibaba“ ar „eBay.com“.
„Alibaba konkurentai“ lentelėje galime pastebėti, jog įmonių rodikliai yra itin skirtingi dėl kiekvienos įmonės pasirinktos strategijos. Verta atkreipti dėmesį į tai, jog „Alibaba“ bei „eBay“ pajamos yra gerokai mažesnės už „Amazon“ bei „JD.com“. Taip yra dėl to, nes „Alibaba“ bei „eBay“ pajamas sudaro daugiausiai elektroninėse parduotuvės įvykusių sandorių komisiniai ir pajamose neatspindima visų parduotų prekių vertė.
„Alibaba“ P/E rodiklis siekia apie 57 ir dėl to akcijos atrodo gana brangios, kai, pavyzdžiui, „SPDR Morgan Stanley Technology“ (MTK) ETF fondo investicinio portfelio vidutinė P/E rodiklio reikšmė siekia apie 24. Taip pat „Alibaba“ akcijų kaina atrodo gana brangi, remiantis P/S rodikliu, kas atspindi, jog investuotojai deda didžiules viltis į augsiančias kompanijos pajamas. Tiesa, įmonės finansinė padėtis, remiantis 36% siekiančiu D/A rodikliu, yra ženkliai geresnė nei konkurentų, kurių D/A rodiklis yra apie 70%. Didesnio investuotojų dėmesio „Alibaba“ sulaukia taip pat dėl pirmaujančios pozicijos Kinijos elektroninės prekybos rinkoje. Dėl šios priežasties įmonė gali pasigirti itin dideliu aktyvių pirkėjų skaičiumi.
Nuo „Alibaba“ IPO 2014 m. įmonės akcijų kaina pasižymėjo itin dideliais svyravimais, kas parodo, jog rinkos dalyviams sunkiai sekasi įvertinti įmonės ateities perspektyvas. Dėl šios priežasties investuotojai turi būti itin atidūs ir vertinti „BABA“ akcijas kaip rizikingą investiciją.
Parengta LHV banko, remiantis įmonių skelbiamais duomenimis (alibabagroup.com, alizila.com, ir.jd.com, phx.corporate-ir.net/phoenix.zhtml?c=97664&p=irol-irhome, investors.ebayinc.com ir užsienio žiniasklaida (Reuters.com, Investopedia.com, Finance.Yahoo.com, Bloomberg.com, Cnbc.com, Wsj.com). Šis straipsnis yra informacinio pobūdžio ir nereiškia rekomendacijos pirkti ar parduoti minimus vertybinius popierius.