Tesla Motors populiarumo pabaiga ar naujo etapo pradžia?

» Verslo ir rinkų naujienos
Autorius: LHV bankas Data: 2015-02-23 15:49 Komentarai: (0)
Didelį gerbėjų būrį turintis Tesla Motors (TSLA) vadovas Elon Musk ketvirtinių rezultatų pristatymo metu pažėrė akcininkams nedžiuginančių naujienų.

Ketvirtiniai rezultatai


Vasario 11 d. Tesla Motors paskelbė 2014 m. ketvirto ketvirčio rezultatus, kurie nepateisino analitikų prognozių. Įmonės nuostolis buvo didesnis nei tikėtasi, klientams pristatytų elektromobilių skaičius taip pat nepasiekė prognozių. Itin spartus įmonės augimas reikalauja ženklių investicijų į elektromobilių įkrovimo infrastruktūrą, elektromobilių bei jų dalių gamyklas, naujų produktų kūrimą bei pardavimų skatinimą. Dėl to įmonė jau daugelį ketvirčių veikia nuostolingai, o valiutų kursų svyravimai ir ne tiek daug išaugusi vidutinė Model S pardavimo kaina ketvirtą 2014 m. ketvirtį grynojo pelningumo rodiklį dar labiau slėgė. Pagrindinių įmonės rodiklių – ketvirtinių pardavimų ir įmonės grynojo pelningumo – pokyčius galima pamatyti žemiau esančiame grafike.

Optimistiškos analitikų prognozės buvo paremtos Tesla Motors atstovybės Kinijoje atidarymu. Nors tikslių pardavimų Kinijoje skaičių nebuvo pateikta, įmonės vadovas Elon Musk užsiminė apie sunkią Model S pardavimų pradžią šioje šalyje. Buvo minima, kad vartotojai Kinijoje yra įsitikinę, jog elektromobilį įkrauti namuose yra sudėtinga. Taip pat vadovo žodžiai leido suprasti, jog kilo nesutarimų su Tesla automobilių pardavėjais Kinijoje. Vasario pradžioje Kinijos padalinio direktoriaus pavaduotojo postą paliko June Jin ir žiniasklaidoje pasirodė nepatvirtinti pranešimai, jog sausio mėn. Model S pardavimai Kinijoje siekė tik 120 vienetų. Ketvirtinių rezultatų pristatymo konferencijos metu buvo užsiminta, jog elektromobilių paklausa Kinijoje atsigauna po to, kai buvo atnaujinta jų programinė įranga (pvz. įdiegti žemėlapiai).

Tesla Motors atstovai pareiškė, kad dėl gamybos sunkumų ir sudėtingų oro sąlygų apie 1 400 automobilių nebuvo pristatyta pirkėjams ketvirtą 2014 m. ketvirtį. Šie automobiliai pirkėjus pasiekė šių pradžioje. Išsamiau apie Tesla Motors elektromobilių pristatymo prognozes ir pasiektus rezultatus galima išvysti žemiau esančiame grafike. Be to, Elon Musk užsiminė, jog pirmą šių metų ketvirtį darbuotojai bus išleisti atostogų, kas gali paveikti gamybą trumpuoju laikotarpiu.

Verta atkreipti investuotojų dėmesį į tai, jog rezultatų pristatymo konferencijos metu buvo užsiminta, kad ateityje pelno nuostolio ataskaitoje bus išskirti naujų automobilių pardavimai ir kitų veiklų pajamos, kas leis geriau įvertinti pagrindinio verslo padėtį. Taip pat verta paminėti, jog įmonė įgyvendina ambicingus plėtros projektus, reikalaujančius ženklių investicijų, kurioms tenka skolintis. Dėl to 2014m. pabaigoje ilgo laikotarpio skolų bei viso turto santykis pasiekė 0,52 (2013 m. – 0,36). Tuo tarpu įmonės finansinį lankstumą palaiko didelės grynųjų pinigų ir jų ekvivalentų sankaupos. Dėl to 2014 m. pabaigoje grynųjų pinigų ir jų ekvivalentų suma buvo apie 1,9 mlrd. USD. Tačiau verta atkreipti dėmesį į tai, kad nuo trečio 2014 m. ketvirčio pabaigos grynųjų pinigų ir jų ekvivalentų suma sumenko beveik 0,5 mlrd. USD.



Prognozės


Įmonės laiške investuotojams pateikiama prognozė, kad 2015 m. Tesla Motors pristatys 55 tūkst. Model S ir Model X automobilių, kas būtų 70% daugiau nei 2014 m. Rezultatų pristatymo konferencijos metu Elon Musk atskleidė, jog siekiama, kad pristatymų skaičius būtų didesnis nei minėti 55 tūkst. Tačiau buvo pareikšta, jog išaugs ir kapitalo investicijos, kurios 2015 m. turėtų siekti 1,5 mlrd. USD (2014 m. buvo beveik 1 mlrd. USD).

Ketvirtinių rezultatų pristatymo metu Elon Musk pareiškė, kad po 10 metų Tesla Motors rinkos kapitalizacija bus tokia pat, kaip Apple (AAPL), t.y. sieks 700 mlrd. USD. Šiuo metu Tesla Motors rinkos kapitalizacija yra beveik 25,7 mlrd. USD. Taip pat elektromobilių gamintojos vadovas užsiminė, jog metinį pelną bendrovė pasieks iki 2020 m. Žinoma, Elon Musk žodžius reikėtų vertinti atsargiau, kadangi charizmatiškas Tesla Motors direktorius pasižymi prieštaringai vertinamais pareiškimais.

Remiantis reuters.com pateikiama 19 analitikų reitingų informacija, apie 68% jų mano, kad TSLA akcijas verta pirkti arba jog jos augs sparčiau nei rinka. Verta pabrėžti, kad nei vienas iš analitikų nerekomenduoja elektromobilių gamintojos akcijų parduoti.

Prieš kelias dienas Morgan Stanley analitikai pareiškė, kad Model X sulaukus pasisekimo, Tesla Motors akcijų kaina gali pasiekti rekordines aukštumas dar iki metų pabaigos. Jie nustatė tikslinę TSLA akcijų kainą ties 280 USD (~32% didesnė). Analitikai mano, jog didelės įmonės investicijos yra pateisinamos, kadangi bendrovė turi potencialą pakeisti automobilių gamybos pramonę.

Tesla Motors ateities perspektyvos


Įmonė nuolatos atnaujina ir kuria naujas elektromobilio Model S versijas, kas leidžia išlaikyti vartotojų dėmesį ir jų norą įsigyti elektromobilį. Vienas įdomiausių projektų yra autopiloto funkcija, kuri turėtų būti galima po Model S programinės įrangos atnaujinimo.

Taip pat jau šiais metais turėtų būti pristatyti pirmieji visureigiai Model X, kurie pasižymės ypatingomis į viršų atsidarančiomis galinėmis durimis. Elon Musk užsiminė, jog netrukus po Model X pasirodymo bus kuriamos įvairios šio modelio versijos.

Tesla Motors direktoriaus vizijoje yra prieinamų masinės gamybos Model 3 elektromobilių gamyba, tačiau tam turi būti pastatyta didžiulė baterijų gamykla. Skelbiama, jog Model 3 kaina turėtų siekti apie 35 000 USD (iš pradžių norėta tilpti į 30 000 USD).

Didelio investuotojų dėmesio sulaukė ir pranešimas, jog per artimiausią pusmetį bus pristatyti namams skirti elementai, kuriais siekiama užvaldyti dar tik besikuriančią energijos saugyklų rinką. Šios baterijos būtų skirtos atsinaujinančių energijos šaltinių (saulės plokščių, vėjo jėgainių ir kt.) gaminamai energijai saugoti.

Tesla Motors konkurentai


Pastaruoju metu žiniasklaidoje pasirodė nepatvirtinti pranešimai, jog IT sektoriaus gigantė Apple (AAPL) slaptoje laboratorijoje kuria autonominį elektromobilį. Panašų projektą neseniai pristatė ir Apple konkurentė Google (GOOGL). Šios bendrovės gali tapti reikšmingais Tesla Motors konkurentais ilguoju laikotarpiu.

Jau šiuo metu gana didelio pasisekimo rinkoje sulaukė hibridiniai automobiliai. Kai kurie iš jų yra įvardijami Model S konkurentais (pvz. BMW i8). Žemiau esančioje lentelėje galima palyginti Tesla Motors su kitais didžiausiais automobilių pramonės atstovais.



Forward P/E rodiklis parodo, jog investuotojai sieja daug vilčių su Tesla Motors ateities perspektyvomis ir yra pasiruošę už akcijas gerokai primokėti. Tą patį parodo ir P/S rodiklis – už Tesla Motors pardavimus rinkos dalyviai moka ženkliai daugiau, lyginant su jau įsitvirtinusiais konkurentais. Toks investuotojų optimizmas yra suprantamas, kadangi bendrovės pardavimų augimas praėjusiais metais siekė apytiksliai 60%, kai daugumos konkurentų pardavimai stagnavo. Tuo tarpu Toyota Motors rezultatus pastaraisiais metais teigiamai veikė šalies centrinio banko vykdoma monetarinė politika dėl kurios gerokai atpigo Japonijos jena.

Pasirodžius naujausiems Tesla Motors ketvirtiniams rezultatams, investuotojai puolė pardavinėti įmonės akcijas ir tą dieną akcijų kaina buvo trumpam nukritusi daugiau nei 9%, kas parodo, jog bendrovės akcininkai tampa vis nervingesni. Jeigu Tesla Motors rezultatai ir toliau nepateisins aukštų lūkesčių arba pasirodys neigiamos naujienos, galima tikėtis dar didesnių akcijos kainos svyravimų.

Parengta LHV banko, remiantis ir.teslamotors.com skelbiamais duomenimis ir užsienio žiniasklaida (finance.yahoo.com, bloomberg.com, reuters.com, businessinsider.com). Šis straipsnis yra informacinio pobūdžio ir nereiškia rekomendacijos pirkti ar parduoti minimus vertybinius popierius.

Panašūs straipsniai:

(TSLA, Tesla, Motors)

2016-08-12 » Tesla + SolarCity: ką šįsyk sumanė charizmatiškasis E. Musk?
2013-08-07 » General Motors prisikėlimas

 
Dar nėra komentarų