„AviaAM Leasing“ pasitraukimas iš Varšuvos biržos – smūgis smulkiesiems akcininkams

» Verslo ir rinkų naujienos
Autorius: traders.lt* Data: 2018-02-19 12:49 Komentarai: (7)
Ilgamečio Gedimino Žiemelio bendražygio Vlado Bagavičiaus bendrovės pasiūlymas iš Varšuvos biržos delistinguoti Lietuvos bendrovės „AviaAM Leasing“ akcijas itin nuvertina smulkiųjų akcininkų paketą, praneša Investuotojų asociacija.

Vasario 15 dieną pranešta, kad V. Bagavičiaus netiesiogiai kontroliuojama Kipro bendrovė “Haifo”, kartu su kitais akcininkais, valdančiais 78,27 proc. “AviaAM Leasing” kapitalo, pasiūlė nutraukti “AviaAM Leasing” listingavimą Varšuvos biržoje. Likusias “AviaAM Leasing” akcijas “Haifo” siūlo supirkti po 5,62 Lenkijos zlotus už akciją, visą bendrovę vertinant 243,4 mln. zlotų (58,5 mln. eurų).

„Tai – itin maža kaina, nes 2017 metų pabaigoje „AviaAM Leasing“ nuosavas kapitalas siekė 119 mln. eurų, o 2017 metų grynasis pelnas buvo 26,2 mln. eurų. Nors iš esmės visas „AviaAM Leasing“ turtas yra likvidus, įmonę bandoma perimti už jos trumpalaikio turto vertę. Manome, kad „AviaAM Leasing“ akcijos turėtų būti mažiausiai 100 proc. brangesnės“, - sakė Investuotojų asociacijos valdybos narys Tomas Pilipavičius.

Pasak jo, pagrindinių akcininkų pasiūlymui nedelsiant pritarusi „AviaAM Leasing“ valdyba, kuriai vadovauja Tadas Goberis, turėjo dėti pastangas, kad smulkiųjų akcininkų akcijos būtų superkamos už sąžiningą kainą, tačiau to nepadarė.

„AviaAM Leasing“ į Varšuvos biržą atėjo 2013 metų birželį, iš investuotojų pritraukusi 112 mln. zlotų. Vienos akcijos kaina tuomet buvo 8 zlotai.

“Galima konstatuoti, kad tarptautinių ambicijų turintys Lietuvos verslininkai nesukūrė vertės lėšas jiems patikėjusiems investuotojams, nes nuo „AviAM Leasing“ listingavimo pradžios Lenkijos indeksas WIG pakilo maždaug 37 proc., o “AviaAM Leasing” akcijos nukrito beveik 30 proc.”, - sakė T. Pilipavičius.

Tai, kad „AviaAM“ akcijos superkamos pigiai, piktinasi ir užsienio smulkieji investuotojai. „Manau, kad mus apmovė ir mažai ką galime dėl to padaryti..“, - tinklalapyje „Alphavulture.com“ rašo „AviaAM Leasing“ akcininkas.

Didžiausia „AviaAM Leasing“ akcininkė, valdanti 30 proc. akcijų paketą, per Kipro „ALH Aircraft Leasing Holdings“ yra verslininko G. Žiemelio kontroliuojama investicijų bendrovė „ŽIA Valda“. Tuo tarpu V. Bagavičius ilgus metus užėmė vadovaujančias pareigas su G. Žiemeliu susijusioje žemės ūkio bendrovių grupėje „Agrowill Group“.

Jeigu visi „AviaAM Leasing“ smulkieji akcininkai pasinaudotų „Haifo“ pasiūlymu, V. Bagavičiaus bendrovei už akcijas reiktų sumokėti 12,7 mln. eurų. Kas finansuoja sandorį, nepranešama.

Varšuvos biržoje kotiruojama ir kita su G. Žiemeliu siejama bendrovė „Avia Solutions Group“. 2011 metais ši įmonė pritraukė 76 mln. zlotų, akcijas išplatinusi po 52 zlotus. Šiuo metu „Avia Solutions Group“ akcijų kaina yra beveik 70 proc. mažesnė.

Kai kurie investuotojai mano, kad po Lenkijos biržos kita G. Žiemelio stotelė bus Honkongas, kuriame su aviacija susiję verslai vertinami labiau.
 
1.   Parašė Phantoom   2018-02-19 12:57  

beveik kaip kažkada su Agrowill

 
2.   Parašė xgx   2018-02-19 13:18  

Neseku Ziemelio karjeros, bet ar nors viena investicija su juo kam nors "paejo"? Agrowill, AviaAM Leasing, Avia Solution... Bet vistiek atsiranda tu, kurie nori investuoti...

 
3.   Parašė IT17   2018-02-19 13:24  

todel i varsuva ir nuejo, kur jo nelabai pazista...

 
4.   Parašė antique   2018-02-19 13:35  

Ziemelis savam stiliuje. Duria visus is eiles , kas nusprendzia su juo paobuoliaut ...

 
5.   Parašė ABC   2018-02-19 14:09  

Ko norėt -konservatoriai , nuo įsikūrimo 1993 m. žinojo kur su kuo ir užkiek eiti.

 
6.   Parašė Today   2018-02-19 14:10  

Jei nori prapisti pinigų, tai investuok į su Žiemeliu tiesiogiai/nestiesiogiai susijusius IPO. Nuostolis garantuotas.

 
7.   Parašė juvelyre   2018-02-21 10:25  

Nesuprantu ko čia gaišti laiką, jei dauguma nusprendė jau viską ir liko formalumai. Išeina viena įmonė, ateis kitos, svarbu laiku nupirkti ir parduoti