![](datas/img/news/images/p/programmer.jpg)
Vidutiniškai žmogus per dieną pasako apie 7 tūkstančius žodžių – labai tikėtina, kad tarp jų bus paminėti ir prekių ženklai. Žmonių pokalbiai tarpusavyje – rytiniai prie kavos, susirašinėjimai socialiniuose tinkluose ir visi kiti – yra viena geriausių galimybių verslams, ypač nedideliems, pritraukti naujų klientų, tam neišleidžiant daug pinigų. Taip sako startuolio, išmaniosios programėlės „Trafi" produkto vadovė Aurelija Petrauskytė, SEB Inovacijų centre su startuolių ir nedidelių įmonių atstovais pasidalinusi žiniomis, kaip klientus paversti įmonės ambasadoriais.
„Efektyvi rinkodara yra vienas didžiausių iššūkių startuoliams ir jaunoms įmonėms. Vis dar manoma, kad geram verslo startui ir plėtrai reikalinga didelio biudžeto reklama, iš tiesų dabar svarbiausiais dalykais tampa kūrybingumas, gebėjimas suprasti, ko žmonėms reikia ir kas juos motyvuoja įsigyti tam tikrą prekę ar paslaugą, taip pat socialinių tinklų galimybės“, – sako Andrius Bolšaitis, SEB Inovacijų centro vadovas.
Kaip pažymi A. Petrauskytė, įmonėms jų prekių ženklų paminėjimai žmonėms kalbantis gyvai ar internetu turi kur kas daugiau naudos nei bet kuri reklama. Taip yra todėl, kad klausantysis yra kur kas labiau linkęs priimti šią informaciją. Antra, minimam produktui ar prekių ženklui automatiškai suteikiama jį mininčio žmogaus rekomendacija. Taigi apie prekių ženklą teigiamai kalbantys žmonės tampa ne tik lojaliais klientais, bet ir pardavėjais.
„Tiek, kiek žmonės per dieną kalbasi, tiek prekių ženklui yra galimybių būti paminėtam. Tarsi priimta manyti, kad žmonių tarpusavio pokalbius apie prekių ženklus įkvepia tik netradiciniai, įspūdingi, nekasdieniški dalykai – laimėta kelionė į Disneilendą, tūkstančio eurų prizas ar kiti nemažo biudžeto reikalaujantys sprendimai. Tačiau iš tiesų dažniau kalbamės apie kasdienius dalykus, tokius kaip pusryčiai ir ką per juos valgėme. Taigi kasdien pelnyti bent vieną iš 7 tūkstančių žodžių gali būti nesudėtinga, jei suprasime, apie ką žmonės nori kalbėtis“, – pasakoja A. Petrauskytė.
Tarp kūrybingų ir pasiteisinusių žinomų įmonių pavyzdžių ji mini „Nike“ sumanymą, sugalvotą augant konkurento „Adidas“ pardavimams Jungtinėse Amerikos Valstijose, – kompanija, kuri iki tol daugiausia prekes parduodavo per partnerius, nusprendė keisti strategiją ir pasitelkti lojaliausius klientus (angl. vadinamus sneakerheads). Įmonė įsivardijo, kad apie 15 proc. jos klientų yra lojaliausi, ir nukreipė savo dėmesį į jų skatinimą kalbėti apie produktus. O viena pasiteisinusių idėjų – galimybė klientams nusipirkti itin ribotą kiekį visiškai naujų batų internetu tik esant tam tikroje vietoje.
Būdų, anot A. Petrauskytės, kaip paskatinti žmones kalbėtis apie prekių ženklus yra daug – vieni susieti su finansiniu paskatinimu, pavyzdžiui, „AirBnb“ skatina savo klientus papasakoti apie juos dovanodami po 17 eurų kiekvienam, kuris pritraukia naują klientą, kiti suteikiantys vidinį pasitenkinimą – aukojant vargingiau gyvenantiesiems, juntant bendrystę su kuo nors ir pan.
Paskaitos lektorė startuoliams ir jaunoms įmonėms pataria ne raginti žmones spausti mygtuką „Dalintis“ po reklaminio klipo, o jau kuriant produktą apgalvoti, kaip galima motyvuoti žmones, kad jie įsitrauktų. Taip pat nebijoti eksperimentuoti – kelti hipotezes ir jas patvirtinti arba atmesti, tačiau visus bandymus būtinai dokumentuoti. Tik taip įmanoma iš tiesų suprasti, kas veikia, o kas ne ir ką galima daryti toliau.
A. Petrauskytė skaitmeninės komunikacijos patirtį sukaupė dirbdama su didžiausiais užsienio ir Lietuvos prekių ženklais bei Lietuvos startuoliais, beveik dešimt metų praleido trijuose skirtinguose žemynuose. Jos paskaita yra antroji iš SEB banko renginių ciklo, skirto būsimiems ir esamiems jauno verslo atstovams. Šiais renginiais bankas siekia skatinti kurtis naujas įmones, suteikti joms teorinių bei praktinių žinių apie pirmuosius žingsnius šalies verslo aplinkoje. Paskaitų įrašai bus prieinami SEB E.akademijos puslapyje.
„Efektyvi rinkodara yra vienas didžiausių iššūkių startuoliams ir jaunoms įmonėms. Vis dar manoma, kad geram verslo startui ir plėtrai reikalinga didelio biudžeto reklama, iš tiesų dabar svarbiausiais dalykais tampa kūrybingumas, gebėjimas suprasti, ko žmonėms reikia ir kas juos motyvuoja įsigyti tam tikrą prekę ar paslaugą, taip pat socialinių tinklų galimybės“, – sako Andrius Bolšaitis, SEB Inovacijų centro vadovas.
Kaip pažymi A. Petrauskytė, įmonėms jų prekių ženklų paminėjimai žmonėms kalbantis gyvai ar internetu turi kur kas daugiau naudos nei bet kuri reklama. Taip yra todėl, kad klausantysis yra kur kas labiau linkęs priimti šią informaciją. Antra, minimam produktui ar prekių ženklui automatiškai suteikiama jį mininčio žmogaus rekomendacija. Taigi apie prekių ženklą teigiamai kalbantys žmonės tampa ne tik lojaliais klientais, bet ir pardavėjais.
„Tiek, kiek žmonės per dieną kalbasi, tiek prekių ženklui yra galimybių būti paminėtam. Tarsi priimta manyti, kad žmonių tarpusavio pokalbius apie prekių ženklus įkvepia tik netradiciniai, įspūdingi, nekasdieniški dalykai – laimėta kelionė į Disneilendą, tūkstančio eurų prizas ar kiti nemažo biudžeto reikalaujantys sprendimai. Tačiau iš tiesų dažniau kalbamės apie kasdienius dalykus, tokius kaip pusryčiai ir ką per juos valgėme. Taigi kasdien pelnyti bent vieną iš 7 tūkstančių žodžių gali būti nesudėtinga, jei suprasime, apie ką žmonės nori kalbėtis“, – pasakoja A. Petrauskytė.
Tarp kūrybingų ir pasiteisinusių žinomų įmonių pavyzdžių ji mini „Nike“ sumanymą, sugalvotą augant konkurento „Adidas“ pardavimams Jungtinėse Amerikos Valstijose, – kompanija, kuri iki tol daugiausia prekes parduodavo per partnerius, nusprendė keisti strategiją ir pasitelkti lojaliausius klientus (angl. vadinamus sneakerheads). Įmonė įsivardijo, kad apie 15 proc. jos klientų yra lojaliausi, ir nukreipė savo dėmesį į jų skatinimą kalbėti apie produktus. O viena pasiteisinusių idėjų – galimybė klientams nusipirkti itin ribotą kiekį visiškai naujų batų internetu tik esant tam tikroje vietoje.
Būdų, anot A. Petrauskytės, kaip paskatinti žmones kalbėtis apie prekių ženklus yra daug – vieni susieti su finansiniu paskatinimu, pavyzdžiui, „AirBnb“ skatina savo klientus papasakoti apie juos dovanodami po 17 eurų kiekvienam, kuris pritraukia naują klientą, kiti suteikiantys vidinį pasitenkinimą – aukojant vargingiau gyvenantiesiems, juntant bendrystę su kuo nors ir pan.
Paskaitos lektorė startuoliams ir jaunoms įmonėms pataria ne raginti žmones spausti mygtuką „Dalintis“ po reklaminio klipo, o jau kuriant produktą apgalvoti, kaip galima motyvuoti žmones, kad jie įsitrauktų. Taip pat nebijoti eksperimentuoti – kelti hipotezes ir jas patvirtinti arba atmesti, tačiau visus bandymus būtinai dokumentuoti. Tik taip įmanoma iš tiesų suprasti, kas veikia, o kas ne ir ką galima daryti toliau.
A. Petrauskytė skaitmeninės komunikacijos patirtį sukaupė dirbdama su didžiausiais užsienio ir Lietuvos prekių ženklais bei Lietuvos startuoliais, beveik dešimt metų praleido trijuose skirtinguose žemynuose. Jos paskaita yra antroji iš SEB banko renginių ciklo, skirto būsimiems ir esamiems jauno verslo atstovams. Šiais renginiais bankas siekia skatinti kurtis naujas įmones, suteikti joms teorinių bei praktinių žinių apie pirmuosius žingsnius šalies verslo aplinkoje. Paskaitų įrašai bus prieinami SEB E.akademijos puslapyje.