„Morgan Stanley“ analitikų laukiama Lenkijos šių metų bendrojo vidaus produkto metinė augimo prognozė buvo sumažinta nuo anksčiau skelbtos 2,5 iki 1,1 procento ribos, tačiau tuo pačiu šiek tiek nuo 3,1 iki 3,2 procentų buvo padidinta šio rodiklio 2010 metų prognozė. Tuo tarpu „JP Morgan“ analitikų lūkesčiai Lenkijos ekonomikos augimo atžvilgiu yra dar prastesni. Jų nuomone, per šiuos metus Lenkijos BVP augimas sudarys lygiai nulį procentų, tuo tarpu anksčiau prognozuota, kad šis rodiklis sieks 1,5 procentus.
Didžiausio ekonomikos nuosmukio „Morgan Stanley“analitikai tikisi Vengrijoje, kur prognozuojama, kad BVP smuks 3,3 procentais, tuo tarpu kaimyninėje Čekijoje, bendrojo vidaus produkto kritimas prognozuojama sieks 0,5 procentus. Na o „JP Morgan“ analitikai prognozuoja atitinkamai Vengrijai 3 procentų BVP smukimą, šis rodiklis nebuvo pakeistas, Čekijos BVP smukimo prognozė padidinta dvigubai iki dviejų procentų, tuo tarpu Rumunijos ekonomika analitikų vertinimu turėtų smukti 3 procentais, nors anksčiau buvo skelbta, kad kritimas sudarys vos 0,5 procentus.
Šių šalių ekonomikos augimo sulėtėjimus pastaruoju metu lėmė smukusi Vakarų Europos o tuo pačiu ir Euro zonos ekonomikų augimas. Centrinės Europos šalys gan daug produkcijos eksportuoja būtent į minėtas Europos regiono dalis. Taip pat pastebimai sugriežtėjo kreditavimo sąlygos, kas neabejotinai neigiamai paveiks visas šių šalių ekonomikas. Na o pastarosiomis savaitėmis paaiškėjo, kad padėtis pablogėjo gerokai greičiau nei buvo laukta, teigia „Morgan Stanley“ analitikai.
Jų nuomone, Centrinės Europos šalyse galima tikėtis šiokio tokio atsigavimo maždaug antroje šių metų pusėje, tačiau būsimųjų ketvirčių šalių makroekonominiai rodikliai bus gerokai prastesni nei iki tol laukė analitikai.
Panašias mintis dėsto ir kito JAV banko „JP Morgan“ analitikai.
„Centrinių Europos šalių ekonomikas neigiamai įtakos automobilių gamybos pramonės problemos, nes minimose šalyse automobilių gamyba sudaro nuo 10 iki 15 procentų visos pramonės, 15-20 procentų viso šalių eksporto bei apie penkis procentus bendro BVP. Žinoma, iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti, kad automobilių gamybos sektorius nėra didelis minimose šalyse, tačiau nereikia pamiršti, kad yra daug įmonių, kurios gamina įvairias stambesnes ar smulkesnes automobilių gamyboje naudojamas detales“ – teigia „JP Morgan“ analitikai.
Be to, kad Centrinėms Europos šalių ekonomikoms stipriai smogs pastebimai krintantis eksportas, minimo banko analitikai pažymi ir mažėsianti vidaus vartojimą, dėl sugriežtėjusių kreditavimo sąlygų, pablogėjusios padėties darbo rinkoje, kas lems mažesnį darbo užmokesčio augimą nei buvo iki tol.