![](datas/img/news/images/s/shiping.jpg)
Bendras Kinijos importuojamų žaliavų naudojamų plieno gamybai kiekis šiais metais kris pirmą kart per paskutinį mažiausiai dešimtmetį. O krovinių indeksas po atšokimo ir vėl leidžiasi link žemiausio lygio per pastaruosius trisdešimt metų.
Transportavimo tarpininkė Clarkson Plc. kompanija prognozuoja, kad į Kiniją jūra gabenamo anglių ir geležies rūdos importas šiais metais kris 4,8 procento. Tai gerokai blogesnis rezultatas nei buvo prognozuojama prieš metus. Tuomet teigta, jog šis importas paaugs 5,5 procento. Be to, tai būtų pirmasis per mažiausiai paskutinius dešimt metų žaliavų naudojamų plieno gamybai importo į Kiniją sumažėjimas. Nuo 2008 metų Kinija geležies rūdos importą padidino net trigubai, o anglies importas padidėjo dar sparčiau, t.y. keturis kartus.
Jeigu dar tuo pačiu atsižvelgtume į frachto tarifų Baltic Dry indeksą, kuris yra laikomas ekonominės padėties barometru, žaliavų rinkos perspektyvos yra labai liūdnos ir jas galima piešti juodomis spalvomis.
„Jeigu kalba eina apie transportavimą sausakrūviais laivais, tai Kinija guli ir prunkščia. Esant dabartiniam sausakrūvių laivų prieinamumui Kinijos paklausa yra nepakankama“ - pareiškė Arctic Securities ASA analitikas Erik Nikolai Stavseth.
Lapkričio mėnesį Baltic Dry indeksas buvo nukritęs iki vos 498 punktų, t.y. iki žemiausio lygio nuo pat 1985 metų. Po to šis indeksas atšoko ir gruodžio pradžioje buvo pakilęs iki 596 punktų, tačiau vien pirmadienį jis susitraukė keturiolika punktų iki 508 punktų.
Krovininių laivų perteklių lėmė tai, jog laikotarpyje prieš Kinijos ekonomikos sulėtėjimą, buvo itin dideli užsakymai naujiems laivams. Be to, mažos metalo laužo kainos neskatina laivų savininkus atsisakyti senų laivų, tad vien tik per kitus metus laivyno dydis išaugs 4,1 procento, tuo tarpu kai krovinių paklausa turėtų paaugti tik vos 1,6 procento.
Silpna transporto paslaugų paklausa tai pasekmė to, kad Kinijos, kurioje šiuo metu pagaminama pusę pasaulinio plieno, ir ji importuoja daugiausia įvairių žaliavų, ekonomika lėtėja, be to, ji pereina iš modelio paremto investicijomis į infrastruktūrą, link modelio, kuris grindžiamas vidaus privačiu vartojimu. Prognozuojama, kad kitais metais plieno gamyba Kinijoje susitrauks 2,9 procento.
„Daugelis žmonių užsakė naujus laivus, nes manė, kad žaliavų importas į Kiniją ir toliau didės. Kai šie lūkesčiai nepasitvirtino, laivų naudojimas sumažėjo. Nematau priežasčių didesniam atsigavimui rinkoje“ - pareiškė Swedbank First Securities analitikas Erik Folkeson.
Transportavimo tarpininkė Clarkson Plc. kompanija prognozuoja, kad į Kiniją jūra gabenamo anglių ir geležies rūdos importas šiais metais kris 4,8 procento. Tai gerokai blogesnis rezultatas nei buvo prognozuojama prieš metus. Tuomet teigta, jog šis importas paaugs 5,5 procento. Be to, tai būtų pirmasis per mažiausiai paskutinius dešimt metų žaliavų naudojamų plieno gamybai importo į Kiniją sumažėjimas. Nuo 2008 metų Kinija geležies rūdos importą padidino net trigubai, o anglies importas padidėjo dar sparčiau, t.y. keturis kartus.
Jeigu dar tuo pačiu atsižvelgtume į frachto tarifų Baltic Dry indeksą, kuris yra laikomas ekonominės padėties barometru, žaliavų rinkos perspektyvos yra labai liūdnos ir jas galima piešti juodomis spalvomis.
„Jeigu kalba eina apie transportavimą sausakrūviais laivais, tai Kinija guli ir prunkščia. Esant dabartiniam sausakrūvių laivų prieinamumui Kinijos paklausa yra nepakankama“ - pareiškė Arctic Securities ASA analitikas Erik Nikolai Stavseth.
Lapkričio mėnesį Baltic Dry indeksas buvo nukritęs iki vos 498 punktų, t.y. iki žemiausio lygio nuo pat 1985 metų. Po to šis indeksas atšoko ir gruodžio pradžioje buvo pakilęs iki 596 punktų, tačiau vien pirmadienį jis susitraukė keturiolika punktų iki 508 punktų.
![](datas/users/375-bdi 15-12.gif)
Silpna transporto paslaugų paklausa tai pasekmė to, kad Kinijos, kurioje šiuo metu pagaminama pusę pasaulinio plieno, ir ji importuoja daugiausia įvairių žaliavų, ekonomika lėtėja, be to, ji pereina iš modelio paremto investicijomis į infrastruktūrą, link modelio, kuris grindžiamas vidaus privačiu vartojimu. Prognozuojama, kad kitais metais plieno gamyba Kinijoje susitrauks 2,9 procento.
„Daugelis žmonių užsakė naujus laivus, nes manė, kad žaliavų importas į Kiniją ir toliau didės. Kai šie lūkesčiai nepasitvirtino, laivų naudojimas sumažėjo. Nematau priežasčių didesniam atsigavimui rinkoje“ - pareiškė Swedbank First Securities analitikas Erik Folkeson.