
Vertingiausio automobilių gamintojo titulas vis dar priklauso Teslai. Bet dabartinis vertinimas daugeliui investuotojų vis dar yra burbulo sinonimas, nors akcijų kaina šiais metais nukrito gerokai daugiau nei per pusę.
Dabartinė Tesla kapitalizacija yra tik dalis jos kosminio įvertinimo prieš metus, kai bendrovė buvo verta daugiau nei visi automobilių koncernai kartu paėmus. Tada Elono Musko vadovaujama įmonė pateko į elitinį milijardierių klubą (įmonių, kurių kapitalizacija viršija 1 trilijoną dolerių). Pasiekusi piką 2021 metų lapkritį, įmonės vertė buvo šiek tiek daugiau nei 1,2 trilijono dolerių. Po antradienio sesijos Volstryte vertinimas nukrito iki 435 mlrd. dolerių arba 64 procentais mažiau, palyginti su didžiuoju piku.
Įmonės akcijų kaina pamažu praranda vertę ir tik per paskutines 12 sesijų net 10 baigėsi kritimu. Antradienį, nors ir buvo sustabdyta indeksų mažėjimo serija, Tesla akcijos atpigo dar 8,05 procento iki 137,80 dolerių už akciją – mažiausia kaina nuo 2020 metų spalio mėnesio. Nuo metų pradžios jų vertė nukrito beveik 61 procentu.
Silpnumo priežastis analitikai įžvelgia perėjimo prie elektromobilių sulėtėjimo, mažėjančios paklausos iš Kinijos ar aukštesnėse palūkanų normose, kurios efektyviai daro spaudimą akcijų rinkai ir laukiamoms grąžos normoms. Šiuos veiksnius nurodė pats Elon Musk, kuris bandė paaiškinti dabartinį Tesla kurso silpnumą per pertrauką tarp nuoseklių Twitter apklausų.
Atsakydamas į vieną iš ilgalaikio Tesla investuotojo Rosso Gerberio, kuris apkaltino bendrovę, kad de facto nėra generalinio direktoriaus, ir rekomendavo „šoką“ kompanijoje, tviteryje, Muskas rašė, kad pagrindinę akcijų kainų smukimo priežastį mato augančiose palūkanų normose.
„Kadangi taupomųjų sąskaitų, kurioms suteikiama garantija, palūkanų normos pradeda artėti prie akcijų rinkos grąžos, kuri negarantuojama, žmonės vis dažniau perkels savo pinigus iš akcijų rinkų į grynuosius pinigus, o tai mažina jų kainas“ – sakė Elonas Muskas.
Tačiau Tesla generalinis direktorius nepaminėjo kitų veiksnių, kurie pastaraisiais mėnesiais kėlė nerimą akcininkams ir paskatino juos paspartinti akcijų išpardavimą. Be veiklos problemų Kinijoje (padidėjusios atsargos, sumažėjusi gamyba), taip pat problema yra, pavyzdžiui, tokios didelės įmonės valdymas žmogaus, kuris (vis dar) yra Twitter ar SpaceX prezidentas.
Be to, akcininkai praranda kantrybę ir galbūt pasitikėjimą Musku kaip pagrindiniu pačios Teslos akcininku. Jis kelis mėnesius pardavinėjo savo akcijas bendrovėje, kad finansuotų Twitter įsigijimą. Vien gruodį jis atsikratė akcijų už maždaug 3,6 milijardo dolerių, o paskelbęs apie planus pirkti platformą pardavė akcijų už 23 milijardus dolerių. Be to, jis pareiškė, kad daugiau neparduos, bet, kaip įprasta, po kurio laiko persigalvojo.
Naujoje ekonominėje aplinkoje su didelėmis palūkanų normomis investuotojai taip pat pradeda skirtingai vertinti tokias augančias įmones kaip Tesla. Tikimasi, kad bendrovė pardavimus padidins daugiau nei 40 procentų 2023 metais, tačiau vis tiek kainos ir pelno santykis, kuris šiuo metu siekia virš 42, būtų kelis kartus didesnis nei pirmaujančių automobilių gamintojų, tokių kaip BMW (dabartinis P/E koeficientas 3,06), VW (4,5) ar General Motors (5,99).
Kaip bebūtų, Tesla kaip įmonė jau seniai iškrito iš milijardierių klubo, o didžiausių pasaulyje listinguojamų kompanijų reitinge pagal kapitalizaciją yra 10 pozicijoje su nedideliu pranašumu prieš 434,9 mlrd. JAV dolerių vertinamą Visa. Po antradienio sesijos elektromobilių tiekėją aplenkė pelno rekordus naftos ir dujų rinkoje mušantis Exxon Mobil.
Tesla vis dar yra vertingiausia automobilių kompanija pasaulyje. Antroje vietoje esančios Toyota vertė viršija 190,2 mlrd. dolerių pagal biržos kursą. Trečiosios – Kinijos bendrovės BYD vertė – 96 mlrd. dolerių. Ketvirtasis yra didžiausias Europos IPO 2022 metais, t.y. Vokietijos Porsche, kurio kapitalizacija siekia 89,7 mlrd. dolerių. Kitos trys vietos priklauso didžiajam Vokietijos automobilių pramonės trejetui: VW (73,4 mlrd. dolerių), Mercedes (70,5 mlrd. dolerių), BMW (58,4 mlrd. dolerių). Tik 8-oje vietoje atsidūrė dar vienas JAV atstovas – General Motors (50 mlrd. dolerių).
Dabartinė Tesla kapitalizacija yra tik dalis jos kosminio įvertinimo prieš metus, kai bendrovė buvo verta daugiau nei visi automobilių koncernai kartu paėmus. Tada Elono Musko vadovaujama įmonė pateko į elitinį milijardierių klubą (įmonių, kurių kapitalizacija viršija 1 trilijoną dolerių). Pasiekusi piką 2021 metų lapkritį, įmonės vertė buvo šiek tiek daugiau nei 1,2 trilijono dolerių. Po antradienio sesijos Volstryte vertinimas nukrito iki 435 mlrd. dolerių arba 64 procentais mažiau, palyginti su didžiuoju piku.
Įmonės akcijų kaina pamažu praranda vertę ir tik per paskutines 12 sesijų net 10 baigėsi kritimu. Antradienį, nors ir buvo sustabdyta indeksų mažėjimo serija, Tesla akcijos atpigo dar 8,05 procento iki 137,80 dolerių už akciją – mažiausia kaina nuo 2020 metų spalio mėnesio. Nuo metų pradžios jų vertė nukrito beveik 61 procentu.
Silpnumo priežastis analitikai įžvelgia perėjimo prie elektromobilių sulėtėjimo, mažėjančios paklausos iš Kinijos ar aukštesnėse palūkanų normose, kurios efektyviai daro spaudimą akcijų rinkai ir laukiamoms grąžos normoms. Šiuos veiksnius nurodė pats Elon Musk, kuris bandė paaiškinti dabartinį Tesla kurso silpnumą per pertrauką tarp nuoseklių Twitter apklausų.
Atsakydamas į vieną iš ilgalaikio Tesla investuotojo Rosso Gerberio, kuris apkaltino bendrovę, kad de facto nėra generalinio direktoriaus, ir rekomendavo „šoką“ kompanijoje, tviteryje, Muskas rašė, kad pagrindinę akcijų kainų smukimo priežastį mato augančiose palūkanų normose.
„Kadangi taupomųjų sąskaitų, kurioms suteikiama garantija, palūkanų normos pradeda artėti prie akcijų rinkos grąžos, kuri negarantuojama, žmonės vis dažniau perkels savo pinigus iš akcijų rinkų į grynuosius pinigus, o tai mažina jų kainas“ – sakė Elonas Muskas.
Tačiau Tesla generalinis direktorius nepaminėjo kitų veiksnių, kurie pastaraisiais mėnesiais kėlė nerimą akcininkams ir paskatino juos paspartinti akcijų išpardavimą. Be veiklos problemų Kinijoje (padidėjusios atsargos, sumažėjusi gamyba), taip pat problema yra, pavyzdžiui, tokios didelės įmonės valdymas žmogaus, kuris (vis dar) yra Twitter ar SpaceX prezidentas.
Be to, akcininkai praranda kantrybę ir galbūt pasitikėjimą Musku kaip pagrindiniu pačios Teslos akcininku. Jis kelis mėnesius pardavinėjo savo akcijas bendrovėje, kad finansuotų Twitter įsigijimą. Vien gruodį jis atsikratė akcijų už maždaug 3,6 milijardo dolerių, o paskelbęs apie planus pirkti platformą pardavė akcijų už 23 milijardus dolerių. Be to, jis pareiškė, kad daugiau neparduos, bet, kaip įprasta, po kurio laiko persigalvojo.
Naujoje ekonominėje aplinkoje su didelėmis palūkanų normomis investuotojai taip pat pradeda skirtingai vertinti tokias augančias įmones kaip Tesla. Tikimasi, kad bendrovė pardavimus padidins daugiau nei 40 procentų 2023 metais, tačiau vis tiek kainos ir pelno santykis, kuris šiuo metu siekia virš 42, būtų kelis kartus didesnis nei pirmaujančių automobilių gamintojų, tokių kaip BMW (dabartinis P/E koeficientas 3,06), VW (4,5) ar General Motors (5,99).
Kaip bebūtų, Tesla kaip įmonė jau seniai iškrito iš milijardierių klubo, o didžiausių pasaulyje listinguojamų kompanijų reitinge pagal kapitalizaciją yra 10 pozicijoje su nedideliu pranašumu prieš 434,9 mlrd. JAV dolerių vertinamą Visa. Po antradienio sesijos elektromobilių tiekėją aplenkė pelno rekordus naftos ir dujų rinkoje mušantis Exxon Mobil.
Tesla vis dar yra vertingiausia automobilių kompanija pasaulyje. Antroje vietoje esančios Toyota vertė viršija 190,2 mlrd. dolerių pagal biržos kursą. Trečiosios – Kinijos bendrovės BYD vertė – 96 mlrd. dolerių. Ketvirtasis yra didžiausias Europos IPO 2022 metais, t.y. Vokietijos Porsche, kurio kapitalizacija siekia 89,7 mlrd. dolerių. Kitos trys vietos priklauso didžiajam Vokietijos automobilių pramonės trejetui: VW (73,4 mlrd. dolerių), Mercedes (70,5 mlrd. dolerių), BMW (58,4 mlrd. dolerių). Tik 8-oje vietoje atsidūrė dar vienas JAV atstovas – General Motors (50 mlrd. dolerių).