
Laikraštis pažymi, kad pasaulinė konteinerių gabenimo rinka per trumpą laiką visiškai pasikeitė. Dar šių metų sausį, t.y. iki Rusijos agresijos prieš Ukrainą, kainos buvo rekordinės. Pandemijos metu jos pašoko dėl „apsipirkimo šėlsmo“ internete ir dėl konteinerių laivo Ever Given sukeltos Sueco kanalo blokados.
„Įkainiai pakilo iki rekordinių lygių, o transporto įmonės uždirbo dešimtis milijardų dolerių pelno“ – skaitome Financieele Dagblad. Tačiau pastaraisiais mėnesiais sulaukėme didelio kritimo keliomis dešimtimis procentų, o kainos artėja prie lygio, buvusio prieš Covid-19 pandemiją.
„Galimas net itin žemų 2015–2016 metų rodiklių pasikartojimas“ – sakė Alan Murphy iš tyrimų agentūros Sea-Intelligence, cituojamas straipsnyje. Per šį laikotarpį konteinerių vežimo kaina nukrito iki istoriškai žemo lygio dėl didžiulio laivybos ploto pertekliaus, primena Financieele Dagblad.
„Tuomet galėjai perkelti standartinį konteinerį už 99 dolerius tarp Azijos ir Brazilijos, tai buvo beprotiška“ - sako Alan Murphy. Eksperto teigimu, dėl artėjančio nuosmukio ir naujų laivų eksploatacijos pradžios mažėjanti transporto paklausa ir toliau smukdys kainas.
Financieele Dagblad nurodo, kad žemi 2015–2016 metų tarifai dar nepasiekti, tačiau, remiantis naujausia britų tyrimų bendrovės Drewry ataskaita, vidutinė konteinerio gabenimo kaina dabar siekia apie 2,1 tūkstančio dolerių, arba 77 procentais mažiau nei metais anksčiau.
Maršrute tarp Šanchajaus ir Roterdamo kritimas siekia net 88 procentus. 40 pėdų konteinerio pristatymas sausio pradžioje kainavo daugiau nei 14 tūkstančių dolerių, o šiuo metu yra apie 1,6 tūkstančio dolerių. Tai pakeitė Šanchajus-Roterdamas maršrutą iš brangiausio į vieną pigiausių.