„Hansabanke“ vėluojančių atsiskaityti klientų skaičius nedidelis

» Verslo ir rinkų naujienos
Autorius: JT Naujienos Data: 2008-08-22 11:57 Komentarai: (0)
„Hansabanko“ teigimu, per pirmąjį šių metų pusmetį vėluojančiųjų atsiskaityti su banku klientų skaičius išliko sąlyginai nedidelis ir mažai pakito nuo metų pradžios. 2008 metų sausio – birželio mėnesiais nesumokėtų paskolų lygis „Hansabanke“ atitiko pasaulinėje bankų praktikoje įprastus rodiklius.

„Hansabankas“ visuomet laikėsi atsakingo skolinimo principo ir nuolat peržiūri paskolų išdavimo sąlygas, atsižvelgdamas į šalies makroekonominius rodiklius, lėšas reikalingas pragyvenimui, bendrą pajamų lygį bei šių ir kitų rodiklių pokytį. Žinoma, visoje Europoje, taigi ir Lietuvoje, vykstantys ekonomikos procesai turi įtakos klientų galimybėms laiku atsiskaityti su banku. Visgi, manome, banko siekis būti ilgalaikiu savo klientų finansiniu partneriu ir patarėju, turi įtakos tam, kad vėluojančių klientų skaičius išliktų sąlyginai nedidelis ir gana stabilus“, – sako „Hansabanko“ valdybos pirmininkas Antanas Danys.

2008 metų birželio 30 dieną „Hansabanke“ klientų, vėluojančių atsiskaityti su banku daugiau nei 60 dienų, nesumokėtų būsto paskolų suma buvo 0,38 proc. nuo einamojo būsto paskolų portfelio. 2007 metų gruodžio 31 dieną šis rodiklis siekė 0,34 procento.

„Būsto finansavimo požiūriu Lietuvos situacija vertintina kaip stabili. Tarp vėluojančių sumokėti paskolos įmoką klientų žymi dalis yra tų, kurie įsigijo nekilnojamojo turto su tikslu jį greitai parduoti: sulėtėjus nekilnojamojo turto rinkos augimui, ši grupė susiduria su problemomis įgyvendinant investicinius planus, o įsipareigojimus bankui vis tiek reikia vykdyti. Taip pat šiuo metu su sunkumais sumokant paskolos įmokas bankui gali susidurti tie klientai, kurie turimiems įsipareigojimas dengti skiria daugiau nei 50 % mėnesio grynųjų pajamų“, – sako „Hansabanko“ klientų departamento direktorius Vitalijus Rancevas.

Kalbant apie vartojamąjį finansavimą, 2008 metų birželio pabaigoje daugiau kaip 60 dienų vėlavusių atsiskaityti klientų paskolų suma sudarė 1,17 proc. nuo banko vartojamojo finansavimo portfelio. 2007 metų gruodžio 31 dieną šis rodiklis siekė 1,19 procento.

„Apžvelgus tiek būsto, tiek vartojamojo finansavimo situaciją, šalia tokių veiksnių kaip pajamų mažėjimas ar jų netekimas, Lietuvoje dažnai vėluojama sumokėti įmoką bankui ir dėl klientų aplaidumo. Akivaizdu, kad atsiskaitymų kultūra dar tik pradeda formuotis, nors ji turi nemažai įtakos kiekvieno kliento kredito istorijai jau dabar“, – pabrėžia V. Rancevas.

2008 metų birželio pabaigoje daugiau kaip 60 dienų vėlavusių atsiskaityti su banku verslo klientų nesumokėtų paskolų suma sudarė 0,87 proc. viso banko verslo paskolų portfelio. 2007 metų pabaigoje šis rodiklis buvo 0,78 procento. Vertinant pagal klientų ekonominę veiklą per pirmąjį šių metų pusmetį dažniausiai sumokėti paskolos įmoką vėlavo nekilnojamojo turto ir statybų sektoriaus bei medienos ir medienos dirbinių gamybos sektoriaus įmonės.

„Pasaulinėje praktikoje įprastos vėluojančių atsiskaityti verslo klientų nesumokėtų paskolų sumos skirtinguose bankuose svyruoja nuo 1,1 proc. iki 7,1 proc. jų verslo paskolų portfelio. Tad mūsų banke šiuo metu esamą nesumokėtų paskolų lygį vertiname atsakingai, tačiau nuosaikiai. Vertinant šiandienos ekonominę situaciją vėluojama atsiskaityti su banku suma yra sąlyginai nedidelė. Stebėdami verslo situaciją matome, kad įmonės racionaliau persvarsto plėtros planus, savo dėmesį sutelkdamos į veiklos efektyvinimo procesus“, – sako „Hansabanko“ verslo bankininkystės tarnybos vadovas Linas Paltanavičius.
 
Dar nėra komentarų