Vokietijos ekonomikos ministerija uždraudė uostams priimti laivus, gabenančius Rusijos suskystintas gamtines dujas (SGD), o draudimas galioja iki kito pranešimo, ketvirtadienį paskelbė Financial Times, remdamasis ministerijos raštu valstybės įmonei Deutsche Energy Terminal.
Ministerija įsakymą paskelbė lapkričio 6 dieną, gavusi informaciją, kad sekmadienį turėjęs atplaukti rusiškas SGD laivas plaukia į Brunsbutelio uostą. Ministerija pabrėžė, kad išleistu įsakymu siekiama ginti valstybės interesus.
Financial Times atkreipė dėmesį, kad SGD tiekimas jūra gali būti labai svarbus Europos Sąjungai, kuri tai gali panaudoti kaip derybinį elementą santykiuose su būsima Donaldo Trumpo administracija. Praėjusią savaitę Europos Komisijos vadovė Ursula von der Leyen pareiškė, kad ES gali svarstyti galimybę Rusijos SGD importą pakeisti importu iš JAV.
Kai Rusija 2022 metais įsiveržė į Ukrainą, ji nutraukė gamtinių dujų srautą vamzdynais į Europą, todėl Vokietija, didžiausia Europos šių išteklių importuotoja, buvo priversta ieškoti alternatyvių tiekimo šaltinių. Berlynas nusprendė statyti SGD uosto terminalus, kad žaliavą būtų galima importuoti jūra.
Didžioji Britanija ir JAV yra uždraudusios SGD importą iš Rusijos, tačiau ES atveju tai sudaro 20 procentų tiekimo, pranešė dienraštis, remdamasis analitinės bendrovės Kpler duomenimis.
Be to, Vokietijos valstybinė dujų bendrovė Sefe, pasirašiusi daugiametę sutartį dėl dujų importo iš Rusijos Jamalo pusiasalio, beveik visą savo importą nukreipia į Prancūziją, susidūrusi su antirusiškomis sankcijomis ir apribojimais. Iš Prancūzijos dujos dujinamos ir Europos vamzdynų sistema siunčiamos į Vokietiją.
Didžioji dalis Rusijos SGD patenka į Prancūziją, Ispaniją ir Belgiją, kurios aiškina, kad negali nutraukti ryšių dėl dujų pirkimo, kol Europos sąjunga neįves visiško šios žaliavos draudimo.
Kaip rašoma Financial Times žurnalistų gautame rašte, Vokietija SGD iš Rusijos tiesiogiai neimportuoja nuo 2022 metų vasario, o Deutsche Energy Terminal pateiktomis instrukcijomis siekiama užtikrinti, kad tokia padėtis išliks ir toliau.
Ministerija įsakymą paskelbė lapkričio 6 dieną, gavusi informaciją, kad sekmadienį turėjęs atplaukti rusiškas SGD laivas plaukia į Brunsbutelio uostą. Ministerija pabrėžė, kad išleistu įsakymu siekiama ginti valstybės interesus.
Financial Times atkreipė dėmesį, kad SGD tiekimas jūra gali būti labai svarbus Europos Sąjungai, kuri tai gali panaudoti kaip derybinį elementą santykiuose su būsima Donaldo Trumpo administracija. Praėjusią savaitę Europos Komisijos vadovė Ursula von der Leyen pareiškė, kad ES gali svarstyti galimybę Rusijos SGD importą pakeisti importu iš JAV.
Kai Rusija 2022 metais įsiveržė į Ukrainą, ji nutraukė gamtinių dujų srautą vamzdynais į Europą, todėl Vokietija, didžiausia Europos šių išteklių importuotoja, buvo priversta ieškoti alternatyvių tiekimo šaltinių. Berlynas nusprendė statyti SGD uosto terminalus, kad žaliavą būtų galima importuoti jūra.
Didžioji Britanija ir JAV yra uždraudusios SGD importą iš Rusijos, tačiau ES atveju tai sudaro 20 procentų tiekimo, pranešė dienraštis, remdamasis analitinės bendrovės Kpler duomenimis.
Be to, Vokietijos valstybinė dujų bendrovė Sefe, pasirašiusi daugiametę sutartį dėl dujų importo iš Rusijos Jamalo pusiasalio, beveik visą savo importą nukreipia į Prancūziją, susidūrusi su antirusiškomis sankcijomis ir apribojimais. Iš Prancūzijos dujos dujinamos ir Europos vamzdynų sistema siunčiamos į Vokietiją.
Didžioji dalis Rusijos SGD patenka į Prancūziją, Ispaniją ir Belgiją, kurios aiškina, kad negali nutraukti ryšių dėl dujų pirkimo, kol Europos sąjunga neįves visiško šios žaliavos draudimo.
Kaip rašoma Financial Times žurnalistų gautame rašte, Vokietija SGD iš Rusijos tiesiogiai neimportuoja nuo 2022 metų vasario, o Deutsche Energy Terminal pateiktomis instrukcijomis siekiama užtikrinti, kad tokia padėtis išliks ir toliau.