Vokietija kol kas kurčia „Opel“ maldavimui

» Verslo ir rinkų naujienos
Autorius: JT Naujienos Data: 2008-11-24 09:14 Komentarai: (0)
Įkandin garsių bankų ir investicinių fondų į prarają ritasi automobilių gamintojai, rašo dienraštis „Lietuvos rytas“. Ir ne bet kokie, o didžiausi Europoje ir Jungtinėse Amerikos Valstijose.

„Sušelpkite pora eurų – netekau darbo, paliko žmona, praradau stogą virš galvos“, – tokie prašymai prieš Kalėdas skamba Vokietijos miestų pėsčiųjų gatvėse. Šįkart su ištiesta ranka vaikšto ne vargšas benamis, o vienas didžiausių Vokietijos automobilių koncernų „Opel“. Pirmasis, paprašęs Vokietijos vyriausybės pagalbos.

„Tai – ne mokumo problema: mes esame ir liksime mokūs, prašome ne paramos, o vyriausybės garantijos“, – žurnalistams tvirtino koncerno valdybos pirmininkas Hansas Demantas. Žiniasklaidoje jau pasirodė informacija, kad koncernui reikia mažiausiai 200 milijonų eurų.

Maža to, automobilių koncernas pranešė, jog ateinančiais metais jam reikės milijardo eurų naujo kapitalo. Šiuos pinigus koncernas ketina investuoti į jau seniai planuotus gamybos įrenginius.

Reino krašto Pfalco premjeras Kurtas Beckas jau pranešė apsitaręs su kolegomis kitose žemėse: jie pasirengę suteikti garantiją 40 proc. šios sumos, jei Vokietijos vyriausybė prisiims likusią naštą. Juos galima suprasti: politikai stengiasi gelbėti darbo vietas. Vien Heseno žemėje dirba apie 1,6 tūkst. bendrovių, tiekiančių detales gamintojams, jose dirba apie 50 tūkst. žmonių. Tačiau Vokietijos vyriausybė neskuba į pagalbą.

Išgirdęs apie koncerno ištiestą ranką, finansų ministras Peeras Steinbrueckas tepasakė apgailestaująs, jog žemės jau pažadėjo padėti. Atsakymo dėl vyriausybės garantijų koncernas sulauks iki Kalėdų.

„Opel“ ištiesta ranka nenustebino specialistų, stebinčių, kaip krizė paveikė automobilių gamintojus. „Opel“ gamina automobilius ir JAV rinkai, už kuriuos išrašo amerikiečiams sąskaitas. Tačiau jų sąskaitos šiuo metu – tuščios.

Dienraščio „Suddeutsche Zeitung“ duomenimis, „General Motors“ neapmokėjo vokiečiams maždaug 2 milijardų eurų sąskaitų. Tačiau ir apyvarta Europoje, kur parduodami „Saab“ ir „Chevrolet“ markių automobiliai, pastaruoju metu drastiškai sumažėjo: trečiąjį šių metų ketvirtį koncerno nuostoliai siekė maždaug 2,75 mlrd. litų.

Antra vertus, automobilių pirkėjai, šiandien susiruošę įsigyti „Opel“ ar kitos markės automobilį, jaučiasi lyg karaliai: kai kuriuose salonuose galima gauti iki 30 proc. nuolaidą. Tiesa, ji taikoma tiktai senesniems, ne itin populiariems automobiliams.
 
Dar nėra komentarų