Amerikos automobilių salonuose populiarios subprime paskolos

» Straipsniai » Finansų rinkos
Augantys lengvųjų automobilių pardavimai tapo viena iš ryškių dėmių, rodanti, jog Amerikos ekonomika yra vis labiau priklausoma nuo klientų, kurių kreditingumas yra žemas.
versija spausdinimui
Autorius: traders.lt Data: 2014-05-24 00:51 Komentarai: (4)
Amerikoje trejus metus vykstantis subprime paskolų bumas perkant automobilius, kuris padėjo šalyje padidinti jų pardavimus iki aukščiausio lygio per paskutinius šešerius metus, rodo perkaitimo požymius. Daugėja amerikiečių, kurie nesugeba laiku grąžinti paskolų, kurios buvo suteiktos naujiems automobiliams įsigyti.

Automobilių pardavėjas iš Hiūstono Alan Helfman aptarnavo moterį, kuri pasižymi labai mažu kreditingumu, tačiau kuri nori įsigyti naują Dodge Dart. Šis atvejis buvo išspręstas teigiamai, t.y. klientė galėjo džiaugtis nauju automobiliu.

Kaip pripažįsta pats automobilių pardavėjas, dar prieš kelis metus jis šiai moteriai būtų pasakęs, kad ji ne ten pataikė, ir kad daugiau neužeitų į jo saloną. Alan Helfman yra River Oaks Chrysler Dodge Jeep Ram automobilių pardavimo salono, kur per praėjusius metus pardavimai ūgtelėjo penktadaliu, savininkas. Kodėl jis šįkart elgėsi kitaip? Kaip jis pats pripažino, ši klientė turi gerą darbą, atnešė apmokėtas sąskaitas už telefoną ir elektrą bei pasiūlė pradinį įnašą.

Jau daugiau kaip penkis metus Amerikos Federalinis Rezervų bankas šalyje yra nustatęs faktiškai nulinę bazinę palūkanų normą, na o subprime arba rizikingų paskolų, kurios teikiamos tiems vartotojams, kurių gebėjimai prisiimti finansinius įsipareigojimus yra abejotini, rinka ir vėl ima vis labiau aktyviau pulsuoti bei pūstis. Šįkart tai vyksta ne nekilnojamo turto sektoriuje, o automobilių pramonėje. Visa tai yra glaudžiai susiję su augančiu investuotojų apetitu ir noru įsigyti obligacijų susietų su rizikingomis paskolomis automobiliams pirkti.

Kadangi Amerikos Centrinis bankas yra nustatęs itin žemą bazinę palūkanų norma, tad ir visos kitos palūkanos yra žemos ir investuotojai ieško aktyvų, kurių pajamingumas būtų didesnis, tad tai paskatino emitentus leisti ir pardavinėti obligacijas susietas su subprime arba rizikingomis paskolomis. Būtent tokio tipo paskolos po krizės Amerikoje dar labiau atgaivino ir padidino naujų automobilių pardavimus. Rinkoje iškart atsirado nauji kreditoriai, o taip pat privataus kapitalo fondai, tokie kaip Blackstone Group, kurie siūlo pigias paskolas ir pasižymi aukštomis maržomis. Klientai, kurių kreditingumas yra žemas, turi mokėti didesnes palūkanas.

Augantys lengvųjų automobilių pardavimai tapo viena iš ryškių dėmių, rodanti, jog Amerikos ekonomika yra vis labiau priklausoma nuo klientų, kurių kreditingumas yra žemas. Tokie asmenys jau sudaro 27 procentus visų automobilius perkančių už paskolas ir šis rodiklis yra didžiausias nuo pat 2007 metų, kuomet pradėta rinkti tokius duomenis. Praėjusiais metais tokių asmenų buvo 25 procentai, 2008 - 18 procentų.

Standard&Poor's kompanijos duomenimis, subprime paskolų skirtų automobiliams pirkti ir susietų su obligacijomis bei negrąžinamų laiku ilgiau nei trisdešimt dienų dalis per praėjusius metus padidėjo beveik dviem procentiniais punktais iki beveik aštuonių procentų. Tai aukščiausias rodiklis per pastaruosius mažiausiai trejus metus.

„Esame ties lūžio tašku“ - tikina Standard&Poor's analitikė Amy Martin, pridurdama, kad dabar, kai paskolų kranelis vis labiau atsukamas, didėjantys nuostoliai yra natūralus procesas.

„Daugelis skolintojų mums teigė, kad jų rezultatai pastaraisiais metais viršijo prognozes, na o dabar jie tikisi, kad padidės nuostoliai“ - sakė Amy Martin, bei tuo pačiu pridėjo, jog klientų, kurių kreditingumas yra aukštas, vėluojančių sumokėti įmokas už paskolas automobiliui skaičius didėja labai nežymiai ir yra mažesnis nei vienas procentas.

Deutsche Bank kredito rinkos analitikas Harris Trifon apskaičiavo, jog vien per praėjusius metus obligacijų emisijų susijusių su paskolomis automobiliams pirkti bendra vertė palyginus su 2010 metais šoktelėjo daugiau nei dvigubai iki 17,2 mlrd. dolerių. Pikas, kurio bendra vertė 20 mlrd. dolerių, buvo pasiektas 2005 metais, tačiau tai buvo visiškas menkniekis palyginus su obligacijų susietų su būsto paskolomis, emisijomis, kurių bendra vertė siekė net 1,2 trilijonus dolerių.

Menkavertes būsto paskolas bankai iš Volstryto tuomet susiejo su obligacijomis, tad tokiu būdu buvo paruošta dirva finansų krizei. Tiesa, patirtis rodo, jog paskolos automobiliams įsigyti yra saugesnės, nes turto, kuriuo jos paremtos, kainą galima lengviau ir tiksliau nustatyti, be to esant būtinybei tokį turtą yra lengviau perimti. Svarbu yra ir tai, kad žmonės, kurie automobiliais važinėja į darbą, tokių paskolų grąžinimui teikia pirmenybę.

Parengta remiantis užsienio internetiniais tinklapiais
 
1.   Parašė napalys   2014-05-24 11:21  

.......tiesiog QE pinigai pasiekė paprastus žmones

 
2.   Parašė K4mk4   2014-05-25 01:11  

gerai. kaip del kinijos?

 
3.   Parašė maxa   2014-05-25 10:37  

Kinijos PMI krenta, GDP krenta. Kažkas panašaus į:



Arba laukiam stebuklo-stimulianto, arba bus didžiulis babach.

 
4.   Parašė napalys   2014-05-25 13:15  

teoriškai, didėjantis JAV vartojimas turi teigiamai veikti Kiniją